Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ کاظمی گفت: شهروندان با دید بازتری نسبت به استفاده از اپلیکیشن‌ها اقدام کنند.

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره دریافت پیام‌های تبلیغاتی از سوی شهروندان که منجر به عضویت آن‌ها در برخی از اپلیکیشن‌ها می‌شود، اظهار کرد: یک سری از این موضوعات مربوط به بحث فیشینگ است و به این سمت ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیام‌ها کاربر را به عضو شدن در برخی اپلیکیشن‌ها ترغیب و روزانه مبلغی را از شارژ مالی تلفن همراه آن‌ها کسر می‌کند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه گاهی اوقات قبض پرداختی تلفن همراه کاربران در آخر ماه مبالغ نجومی را نشان می‌دهد، بیان کرد: اگر در چنین مواردی شاکی خصوصی وجود داشته باشد، پلیس فتا پیگیر موضوع خواهد شد؛ در غیر این صورت فردی که مرتکب انجام چنین عملی شده خود وی مقصر بوده و تمام مشکلات پیش آمده نیز بر عهده کاربر است.

وی با بیان اینکه اکثر این اپلیکیشن‌ها جهت کسب درآمد راه‌اندازی شدند، خاطرنشان کرد: در برخی از این اپلیکیشن‌ها در بدو ورود کاربر و عضویت آن‌ها پیام هشداری از اپراتورها به مشتریان مبنی بر کسر مبلغ ارسال می‌شود و در بسیاری از مواقع نیز این پیام برای کاربر ارسال نمی‌شود.

سرهنگ کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت این اپلیکیشن‌ها قانونی است یا خیر؟ اظهار کرد: مراجع قضایی باید به اینگونه مسائل ورود کنند و تا آن‌جایی که ما به مسائل ورود کردیم منع قانونی در آن مشاهده نکردیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: شهروندان با دیدبازتری وارد اپلیکیشن‌ها شوند و طوری رفتار نکنند که در آخر متضرر شوند. در برخی از این اپلیکیشن‌ها به صورت روزانه مبالغی از حساب افراد کسر می‌شود و از طرفی هم این اپ‌ها کاربران را به سمت صفحات فیشینگ هدایت می‌کند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پلیس فتا اپلیکیشن قبض موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ دستگاه کولر قاچاق از یک انبار در لنگرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، سرهنگ شریف رحیمی گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز از فعالیت فردی که کولر قاچاق در شهر لنگرود می‌فروخت مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با اقدامات پلیسی انبار نگهداری کولر‌های قاچاق را در اطراف شهر لنگرود شناسایی کرده و با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند افزود: در بازرسی از این انبار ۲۵ دستگاه کولر گازی قاچاق کشف شد.
وی با اشاره به اینکه متهم ۴۹ ساله برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را بیش از ۹ میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟
  • دستگیری سارقان به عنف در اهر
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد
  • شناسایی مخفیگاه سارقان در میبد
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • قتل در تهران، دستگیری در قشم
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق «پلیس من» فراهم شد
  • کشف ۲۵ دستگاه کولر قاچاق از یک انبار در لنگرود
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق پلیس من فراهم شد