Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای یک طرح پژوهشی در زمینه طراحی و ساخت «بسته نفوذناپذیر و زیست‌سازگار برای ایمپلنت‌های قابل کاشت در مغز» از سوی جمعی از محققان و جوانان خلاق و نوآور کشور آغاز شد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرهنگ عباسی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز درباره طراحی و ساخت «بسته نفوذناپذیر و زیست‌سازگار برای ایمپلنت‌های قابل کاشت در مغز» بیان کرد: یکی از چالش اصلی استفاده‌ بلند مدت از پروتز‌های عصبی کاشته شده در مغز عملکرد متباین ایمپلنت به دلیل پاسخ‌های بافتی‌ و نیز ناپایداری فصل مشترک با بافت عصبی در کاربرد‌های بالینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عباسی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح تحقیقاتی، توسعه مواد بسته‌ بندی مناسب بر پایه فیلم‌های پلیمری به عنوان مواد هرمسی برای پوشش‌‌دهی و کپسوله کردن ایمپلنت‌های مغزی و ایجاد یک فصل مشترک پایدار بین ایمپلنت و بافت مغز است.

وی توسعه دانش فنی نسل جدید تکنولوژی پوشش‌دهی، کپسوله‌سازی و بسته‌بندی هرمسی برای قطعات الکترونیکی جهت کاشت بلند مدت در بخش درون‌ قشری مغز، طراحی و ساخت بسته‌‌بندی زیست‌‌ سازگار برای ایمپلنت ‌های قابل کاشت در مغز با قابلیت تبادل سیگنال‌های فرکانس رادیویی به صورت بی‌سیم و نیز خاصیت هرمسی جهت افزایش عمر مفید آن‌ها در کاربرد‌های کرونیک و افزایش پایداری بیولوژیکی ایمپلنت مغزی در مقابل خوردگی از طریق کاهش واکنش‌های شیمیایی را از دیگر اهداف اجرای این طرح پژوهشی برشمرد.   عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز با بیان اینکه مطالعات اولیه این طرح و طراحی و ساخت پوشش مطمئن ایمپلنت‌های قابل کاشت در مغز انجام شده است، عنوان کرد: بسته بندی توسعه داده شده نفوذ ناپذیر در این طرح در پروژه دیگری که با همکاری دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی شیراز و صنعتی سهند تبریز در حال انجام است که بر روی حیوان زنده آزمایش می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه در توسعه این فناوری شناختی بخش عمده تجهیزات با خلاقیت و نوآوری‌های محققان ساخته و تولید شده است، گفت: دستیابی به این تکنولوژی گامی بسیار موثر و حیاتی برای بومی‌سازی ایمپلنت‌های مغزی است.

این محقق حوزه علوم شناختی همچنین گفت: با بهره‌گیری از این فن آوری شناختی، بیماران دارای اختلالات شناختی و ضایعات مغزی می‌توانند بدون کمک دیگران و با استفاده از کامپیوتر به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند.

وی گفت: تشکیل شبکه‌ای از محققان و متخصصان علمی برای اجرای این طرح یکی از اقدامات ارزنده این ستاد برای پیشبرد اهداف این طرح در دانشگاه صنعتی سهند تبریز است.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، تاکنون بخش عمده‌ای از اهداف پیش‌بینی شده در این طرح تحقیقاتی محقق شده و پیش‌بینی می‌شود که این پروژه در تابستان سال آینده به اتمام برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایمپلنت مغزی درمان اختلالات شناختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس بهزیستی شهرستان بوکان مهم‌ترین هدف این جشنواره را بهبود سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، بهبود دسترسی آنها به  فعالیت‌های ورزشی، بهره‌مندی صحیح از اوقات فراغت و تفریح، بهبود مشکلات گفتاری، اختلال حواس، جمع گریزی، فقر حرکتی عنوان کرد و افزود: برگزیدگان استانی این جشنواره در سطح کشور با سایر ورزشکاران به رقابت خواهند پرداخت.

مسعود شجاعی  با تاکید بر اینکه ورزش، نقش مهمی درتوانمندی روح و جسم ، زندگی فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت  دارد، گفت:  نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت، در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال هستند.

  وی با بیان اینکه فعالیتهای ورزشی برای افراد دارای معلولیت از دو جنبه ی درمانی که هدف آن تأمین سلامتی  و  پیشگیری از مبتلا  شدن به بیماریهای ثانویه  است حائز اهمیت بوده  افزود: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت میکند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده  و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

در این جشنواره ۱۰۰ نفر از مددجویان جسمی حرکتی و ذهنی ، شنوایی ، بینایی ، و گفتاری در ۶ رشته هفت سنگ ، یه قل دوقل ، چوب کشی ، طناب کشی ، دوز یا دوز ، دال پلان ، کلاس کلاس در دو گروه خانمها و آقایان به رقابت پرداختند.

این مسابقات به همت اداره بهزیستی شهرستان بوکان و مراکز مثبت زندگی و همچنین با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بوکان برگزار شد.

در پایان از نفرات برتر با اهدای جوایز تقدیر و منتخبین این جشنواره به مرحله استانی و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • چه کنیم تا مغزمان پیر نشود؟
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • تولید ارزان هیدروژن از آب با ضایعات فلزی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد