Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، ائتلافی از گروه‌های کرد و عرب وابسته به "نیروهای دموکراتیک سوریه" به پناهگاه‌های افراد داعش در رقه حمله کرده و ۶۳ نفر از اعضای داعش را دستگیر کردند.

گروه مسلح "نیروهای دموکراتیک سوریه" روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دستگیرشدگان در رقه "به واحدهای تروریستی فعالی تعلق دارند که مسؤول آشوب و ترور در این شهر هستند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از دویچه وله، رقه از سال ۲۰۱۷ زیر کنترل "نیروهای دموکراتیک سوریه" قرار گرفته اما اعضای مسلح داعش گاهی عملیاتی در این شهر انجام می‌دهند.

به گفته "دیده‌بان سوری حقوق بشر"، در میان دستگیرشدگان دست‌کم ۴۸ عضو داعشی وجود دارد. به گفته این نهاد حقوق بشری مستقر در لندن، افرادی از سایر گروه‌های جهادی نیز دستگیر شده‌اند.

"نیروهای دموکراتیک سوریه" ائتلافی از نیروهای کرد و عرب مخالف رژیم سوریه هستند که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند و اولین هدف خود را مبارزه با پیکارجویان داعش می‌دانند.

به گفته "دیده‌بان سوری حقوق بشر" از ماه اوت تاکنون در منطقه زیر سلطه "نیروهای دموکراتیک سوریه" در شمال شرقی سوریه دست‌کم ۱۳۵ نفر از افراد این گروه و همچنین ۵۰ نفر غیرنظامی بر اثر حملات داعش کشته شده‌اند.

آخرین بار در ژانویه گذشته طی دو حمله انتحاری در شهر منبج و استان حسکه ۲۴ نفر جان باختند که چهار نفر از آنها نظامیان آمریکایی بودند. داعش مسؤولیت دو حمله یادشده را به عهده گرفت.

از سوی دیگر، سخنگوی جنبش جامعه دموکراتیک، یکی از بزرگترین احزاب کرد در اداره خودمختار در شمال و شمال شرق سوریه تاکید کرد، آنکارا به هر طریق ممکن با هدف ضربه زدن به طرح دموکراسی و تضمین عدم دستیابی کردها به اداره شبه خودمختار در مناطقشان با هر طرفی، به دنبال ورود به مناطق روج‌ آفا و شمال سوریه است.

شفان خابوری، سخنگوی جنبش جامعه دموکراتیک کردهای سوریه در مصاحبه با شبکه "العربیه" گفت، ریاست جمهوری ترکیه درخصوص اظهارات بین‌المللی درباره کردها به هر نحوی که بخواهد عمل می‌کند؛ اگر این اظهارات را متناسب ببیند، با آن هم‌صدا می‌شود و اگر متناسب نبیند از عدم دستیابی به طرحی با طرف‌های بین‌المللی ذی‌ربط درباره این مساله دم می‌زند. این خط مشی‌ای است که آنکارا درخصوص اظهارات مسؤولان آمریکایی درباره کردها در پیش می‌گیرد. هدف ترکیه ورود به مناطق اداره خودمختار کردها در سوریه به هر شکل ممکن است و نیروهای سوریه دموکراتیک همچنان هم‌پیمان نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن بوده و خواهند بود.

وی با بیان اینکه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره خروج نیروهایش از سوریه در ۱۹ دسامبر به نوعی برای کردهای سوریه و کل منطقه نگران کننده شد و ترکیه از این مساله استفاده کرد، افزود، وزارت دفاع آمریکا و چند تن از رهبران سیاسی در وزارت خارجه این کشور و نیز رئیس جمهوری آن اطمینان خاطر داده و اعلام کرده‌اند که از هم‌پیمانان کرد خود در برابر تهدیدهای آنکارا و نقض‌های آن حمایت می‌کنند.

به گفته خابوری، مذاکرات اخیر میان دولت سوریه و گروه‌های کرد هنوز نهایی نشده است.

همزمان با نزدیک شدن نیروهای سوریه دموکراتیک به نابودی داعش در آخرین پایگاه‌های خود در مرزهای سوریه و عراق، ترکیه همواره تهدید می‌کند که علیه نظامیان کرد و هم‌پیمانان داخلی آنها در نیروهای سوریه دموکراتیک دست به حمله زمینی خواهد زد. آنکارا یگان‌های مدافع خلق کرد که هسته اصلی نیروهای سوریه دموکراتیک را تشکیل می‌دهند، تروریست و در امتداد حزب کارگران کردستان می‌داند که از سال ۱۹۸۴ با دولت ترکیه وارد جنگ مسلحانه شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین

نیروهای امنیتی فیلیپین امروز- سه‌شنبه - از نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های محلی همچنین گزارش دادند در جریان عملیات امنیتی علیه جنگجویان گروه «بانگسامورو» متحد با داعش در جزیره «میندانائو»، هفت سرباز زخمی شدند.

رسانه‌های فیلیپین از کشف و ضبط مقادیر زیادی سلاح و مهمات در این عملیات خبر دادند.

به نقل از آناتولی، گروه «بانگسامورو» پس از دیگر سازمان‌های تروریستی مانند «ابوسیاف» و «مائوت» با داعش بیعت کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم