Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، نمازی البته مردی نا‌آشنا با شرایط فوتبال ما نبود و به لطف حضور تقریباً سه ساله‌اش در جمع مربیان تیم ملی و لزوم کوچ کردن از آمریکا به ایران به قصد وفق یافتن هرچه بیشتر با مقتضیات فوتبال ما و به‌ویژه تیم ملی، کم و بیش می‌دانست که چه چیزهایی اینجا اسباب ناکامی می‌شود و چه مواردی سبب‌ساز پیروزی و با این وجود او به سبب امتحان پس ندادن عملی در چرخه‌های کار لیگ و تجربه نکردن بالا و پایین‌های آن یک انتخاب به شدت ریسکی و غیر‌قابل اعتماد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان داشت او به سبب برخی مهارت‌های کسب کرده در حرفه مربیگری در درازای زمان در ذوب‌آهن نیز امتیازاتی را بیندوزد اما این نیز امکان‌پذیر بود که وی به سبب تازه‌وارد بودن در لیگ آب در هاون بکوبد و تیمی را دوباره شکستنی کند که فصل پیش به همت امیر قلعه‌نویی از برخی روزهای بد و لرزان خود در دهه جاری فاصله گرفته و مدعی قهرمانی لیگ و در نهایت نایب‌قهرمان آن شده بود و در دوره هدایت تیم توسط یحیی گل‌محمدی سه جام قهرمانی را سر دست گرفته بود که دو تای آن جام حذفی بودند و دیگری سوپرجام کشور.

اگر سعید آذری نبود

در نهایت همان لرزش‌ها و ناکامی‌هایی برای ذوب‌آهن شکل گرفت که احتمال آن بیشتر از توفیق‌ها به نظر می‌رسید. سقوط سفید و سبزها تا رده‌های دهم و یازدهم جدول لزوم تغییر در کادر فنی آنها را فریاد کرده بود و فقط مقاومت سعید آذری مقابل این تغییر اجتناب‌ناپذیر بود که دو ماهی در این اقدام تأخیر انداخت اما سرانجام بار و وزن آن دسته از مدیران ذوب که می‌گفتند نمازی باید برود بر خواسته‌های آذری که خواستار ابقای او بود، چربید و دیری نپایید که نمازی اصفهان را به سوی مقاصد بعدی‌اش ترک گفت.

جوان‌گرای موفق اما...

با این حال انتخاب بعدی ذوبی‌ها هم چندان بهتر از گزینش مرتبه اولشان نبود زیرا علیرضا منصوریانی را به فولادشهر آورده‌اند که به رغم سابقه دو ساله مثبت‌اش در نفت تهران، یک مقطع زمانی یک سال و نیمه را به شکلی کاملاً ناموفق در استقلال سپری کرده و در نهایت در هفته هفتم لیگ هفدهم مجبور به استعفا از هدایت آبی‌ها شده بود.

علی منصور البته در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم مجری یک جوانگرایی گسترده و موفق در استقلال شد و از این طریق اسماعیلی، باقری، نورافکن، سهرابیان، مجید حسینی و البته حسین حسینی را به فوتبال ایران ارزانی داشت اما به لحاظ کسب جام و عنوان دستش کاملاً خالی ماند و به یاد نمی‌آوریم که مربیان فاقد جام در جمع سرخابی‌ها عمر چندان بیشتری در قیاس با منصوریان در استقلال را تجربه کرده باشند.

در حسرت برد

محصول آوردن منصوریان به فولادشهر نیز چیز مثبت و رویداد امیدسازی نبوده است. با احتساب تساوی بدون گل این هفته ذوبی‌ها با نساجی که به سبب تغییر کادر فنی‌شان و تأخیر در آمدن مربیان تازه به سرکردگی مجید جلالی وقت به اندازه کافی برای تدارک نداشته‌اند (و به تبع آن نتیجه ذوبی‌ها مقابل آنها، نتیجه ضعیفی به‌ویژه در فولادشهر به حساب می‌آید) آنها از زمان آمدن علی منصور حتی یک برد هم کسب نکرده‌اند و بهترین نتایج حاصله‌شان طی 5 دیدار با هدایت منصوریان همین نتایج تساوی به انضمام یک شکست بوده و قحطی گلزنی کمر ذوبی‌ها را شکسته و آنها را به سکوهای انتهایی جدول سوق داده است. برای قضاوت نهایی در این زمینه هنوز بسیار زود است و علی منصور هنوز 14 هفته وقت دارد تا همه چیز را در فولادشهر دگرگون کند اما از یک‌سو معلوم نیست بعد از 13 ماه دوری از فوتبال و رستوران‌داری مطلق طی این مدت و دوری از بالا و پایین‌های فوتبال قادر به انجام این کار باشد و از جانب دیگر مشخص نیست سران ذوب‌آهن پس از تأخیر فراوان در برکناری نمازی همانقدر پای علی منصور بایستند که برخی‌شان پای نمازی ایستادند.

آنچه ناشدنی نیست

اینها می‌گوید نه تنها هر دو انتخاب ذوبی‌ها در‌ مورد کادر فنی‌شان در لیگ هجدهم اشتباه بوده بلکه فضا را هم برای ایجاد تغییرات سریع در تیم خود و تصحیح این اشتباهات محدودتر و اندک‌تر و به تبع آن حجم ضایعات و لطمات را فزون‌تر ساخته‌اند. این به معنای شکل‌گیری تیمی است که شکننده‌تر از هر زمانی حتی سقوطش به دسته‌ای پایین‌تر را نیز امری ناشدنی جلوه نمی‌دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ذوب آهن علیرضا منصوریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلالی‌ها امیدوار به بازگشت کوین یامگا

پزشک تیم فوتبال استقلال ابراز امیدواری کرد مدافع - هافبک فرانسوی آبی‌پوشان بتواند فصل آینده برای این تیم بازی کند.

طرفداری | استقلالی‌ها امیدوار هستند یامگا فصل بعد پا به توپ شود.

محمدعلی زارع پزشک تیم فوتبال استقلال درباره آخرین وضعیت یامگا گفت:

یامگا دوران بدنسازی‌اش را پشت سر می‌گذارد و در تمرینات نیز کار با توپش را انجام می‌دهد. او در حال حاضر کارهای درمانی چشمش را دنبال می‌کند و منتظر اظهارنظر نهایی پزشک متخصص او هستیم. یامگا دو سه ماه پیش جراحی کرد و باید شش ماه از آن می‌گذشت تا پزشک متخصص نظر خود را بدهد.

وی در مورد اینکه چقدر امیدوار است یامگا فصل آینده امکان بازی کردن داشته باشد، گفت:

خیلی امیدواریم، چرا امید نداشته باشیم؟ منتظر پایان دوران درمان یامگا هستم تا پزشک نظر خودش را بدهد. یامگا این فصل نمی‌تواند برای استقلال بازی کند، ولی خیلی امیدواریم برای فصل آینده در خدمت تیم باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • نیمه اول، نفرین بزرگ صنعت نفت
  • شوک بزرگ به پرسپولیس در روزهای حساس لیگ
  • ژست های ژورنالی علیرضا نیکبخت واحدی کنار زمین فوتبال (عکس)
  • بازگشت آلوارز به تیم فوتبال تراکتور
  • بازگشت احتمالی علیرضا بیرانوند به ترکیب سرخ‌ها
  • پسر پرسپولیس و چالش کلین‌شیت در دربی کوچک
  • استقلالی‌ها امیدوار به بازگشت کوین یامگا
  • رومن رینز و پروژه‌ای بزرگ خارج از دنیای WWE
  • سردار آزمون گزینه در دسترس رُمی‌ها
  • پایان روزهای تلخ سردار آزمون در رم