Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@10:58:38 GMT

واکنش فیفا به مرگ امیلیانو سالا

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۱۴۴۴

به گزارش تسنیم، فیفا همدردی خود را با خانواده‌ها و دوستان کسانی که در سقوط جت شخصی امیلیانو سالا جان خود را از دست دادند، ابراز  و اعلام کرد جامعه جهانی فوتبال به شدت تحت تاثیر این حادثه تلخ قرار گرفته است.

در بیانیه منتشره فیفا آمده است: «فیفا و تمام جامعه جهانی فوتبال از مرگ امیلیانو سالا غمگین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیفا و رئیسش، جانی اینفانتینو می‌خواهد همدردی و ناراحتی خود را به خانواده و دوستان این بازیکن ابراز کند. همچنین افکارمان همراه خانواده داوید ایبوستون، خلبان پرواز هستند.»

مهاجم آرژانتینی که در پنجره نقل و انتقالات زمستانی از تیم نانت فرانسه به کاردیف پیوسته بود، در مسیر انتقال به ولز برای بازی در تیم جدید خود بود که هواپیمای حامل او بر فراز کانال مانش از صفحه رادار محو شد و جستجوی‌های دو سه روزه اولیه برای یافتن او ثمری نداشت. بعد از دو روز از زمان پیدا شدن لاشه هواپیمای مفقود شده‌ای که قرار بود امیلیانو سالا، بازیکن سابق تیم فوتبال نانت را به کاردیف ولز ببرد، جسدی که در این هواپیمای در عمق 67 متری آب‌های کانال مانش پیدا شده بود تعیین هویت شد. طبق اعلام پلیس منطقه دورست در جنوب غربی انگلیس، جسد یافت شده متعلق به سالای 28 ساله است که دو هفته پیش قرار بود به ولز برود تا انتقال 15 میلیون پوندی‌اش به این تیم لیگ برتری را نهایی کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!

به گزارش "ورزش سه"، دیاز پس از شکست تیمش در دیدار برابر براگانتینو اظهارات عجیبی را درباره پنالتی اعلام نشده به سود این تیم و حضور داور زن در تیم به کمک داور ویدیویی مطرح کرد که با واکنش اتحادیه داوران برزیل روبرو شد.

این مربی آرژانتینی پس از این بازی مدعی شده بود که:« یک زن جوان پنالتی را به شکل متفاوتی تعبیر و تفسیر می‌کند. این واقعیت که یک زن قرار است تصمیم نهایی کمک داور ویدیویی را بگیرد می شرایط را پیچیده می‌کند چون فوتبال بسیار پویاست و حرکاتی در آن وجود دارد که بسیار سریع است.»

اظهارات مطرح شده از سوی سرمربی سابق الهلال با انتقادات بسیاری روبرو شد و حالا اتحادیه داوران برزیل هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

در بخشی از بیانیه منتشر شده از سوی آنها آمده است:« اینکه بخواهیم توانایی‌های یک فرد را بر اساس جنسیت او تعیین کنیم بسیار خودخواهانه است. زنانی که زیر سوال برده شدند نمونه‌های بسیار موفق و حرفه‌ای در داوری هستند. به طور مثال، دایانه مونیز که قرار است نماینده برزیل در مسابقات المپیک در پاریس باشد و چارلی وندی درتی که با توانایی‌های خودش به این جایگاه دست پیدا کرده است.

این زنان در طول سال‌ها در طول فوتبال ما همیشه مجبور بودند به چنین اظهارات ناراحت کننده گوش دهند. اما قرار نیست که چنین روندی ادامه داشته باشد. اظهارات مطرح شده از سوی دیاز بسیار زن ستیزانه بوده است.»

رامون دیاز پس از انتشار این بیانیه به خاطر اظهاراتی که مطرح کرده بود که به عقیده او به درستی تفسیر نشده بودند عذرخواهی کرد و مدعی شد که منظورش این بوده که یک نفر نمی‌تواند تصمیم به این مهمی را در فوتبال بگیرد.

باشگاه واسکوداگاما هم با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد:« این باشگاه از اظهارات مطرح شده از سوی رامون دیاز ابراز تاسف می‌کند و اطمینان می‌دهد که راهنمایی‌ها و همکاری لازم برای رسیدن به ارزش‌ها و اصول فوتبال برزیل را رعایت خواهد کرد. ما هم درست مثل سرمربی این تیم عذرخواهی می‌کنیم.»

دیگر خبرها

  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!
  • ببینید | سقوط هواپیمای نیروی هوافضای روسیه
  • امیلیانو مارتینز چرا با وجود دریافت ۲ کارت زرد مقابل لیل از بازی اخراج نشد؟
  • خوشحالی امیلیانو مارتینز رو به هواداران لیل پس از مهار پنالتی و صعود استون ویلا / فیلم
  • همان همیشگی؛ امیلیانو مارتینز بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران
  • لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR/ دلیل مخالفت فیفا مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد