Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی در مسکو با تاکید بر اهمیت ارتقای روابط تجاری با روسیه و سایر کشورهای شمالی برای مقامات تهران، از تصویب توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اورآسیا و ایران در آینده نزدیک خبر داد. ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو نوشته است: "مهدی سنائی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه وعده داد که توافقنامه مربوط به ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اورآسیا و تهران که در ماه مه سال 2018 در اجلاس اقتصادی آستانه (پایتخت قزاقستان) به امضاء رسیده، به زودی در مجلس شورای اسلامی (پارلمان) ایران به تصویب خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند پیش از این در پارلمان‌های روسیه، بلاروس و قزاقستان تصویب شده است.    

سنائی شب گذشته در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی «راسیا-24» روسیه، گفت: «برای ما ارتقای سطح روابط تجاری با روسیه و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیایی بسیار با اهمیت است و من اطمینان دارم که ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و این کشورها به این مسئله کمک زیادی خواهد کرد.»

سفیر ایران افزود: «قطعا این سند بزودی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و خارج از نوبت و به صورت اضطراری بررسی خواهد شد و این به منزله آن است که این توافقنامه به سرعت به تصویب خواهد رسید.»

وی یادآور شد: «این توافقنامه اهمیت زیادی برای ایران دارد، برای اینکه درب‌های بازار بزرگی را به روی کشور ما باز کرده و بازار ایران را نیز به روی روسیه و کشورهای شمالی می‌گشاید و این موقعیت به سود همه طرفین خواهد بود.»

سفیر ایران در مسکو: اینستکس هنوز نخستین گام استرایزنی‌های معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر ایران در مسکو

سفیر ایران در مسکو در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا تصمیم آمریکا درباره خروج نظامیانش از سوریه را باور می‌کند، تاکید کرد که باید منتظر بود و دید این مسئله تا چه اندازه حقیقت پیدا می‌کند.

سنائی گفت: «مسلما هر عقل سلیمی از چنین اقدامی و پایان یافتن حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه استقبال می‌کند، ولی برای اینکه ببینیم این تصمیم تا چه اندازه تحقق یافته و مواضع قطعی طرف آمریکایی در این باره چه خواهد بود، فقط باید منتظر بمانیم.»   

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89,95/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» مدیر دوم بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان در ادامه دیدارهایش در کابل با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفت مسکو خواستار سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل به نماینده هیئت حاکمه افغانستان است.

وی با اظهار اینکه روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت، تلاش‌های کابل در راستای سرکوب داعش و مبارزه با مواد مخدر را مورد تقدیر قرار داد و بر گسترش مناسبات و ادامه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر نیز در این دیدار تصریح کرد: تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد.

وی همچنین خواستار تفویض عضویت رسمی هیئت حاکمه افغانستان در فرمت مسکو شد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا

چندی پیش «نیکی آسیا» به نقل از کارشناسان و تحلیلگران حوزه افغانستان درباره نزدیکتر شدن مسکو به کابل گفته بود، تلاش‌ها مسکو در راستای از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه است.

این رسانه با تأکید بر اینکه طالبان سرسختانه با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده است، تصریح کرده بود: حمله اخیر به مسکو و طالبان انگیزه داده تا نه تنها با داعش بلکه با آمریکا به عنوان تهدید مشترک شناخته شده‌، نیز مقابله کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد