Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان در دیدار با «استیفانو‌دل‌کول» فرمانده «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان) در بیروت اعلام کرد، ارتش لبنان تنها طرفی است که مسئولیت دفاع از حاکمیت خاک این کشور به همراه یونیفل را برعهده دارد.

بر اساس گزارش «عربی 21»، الحریری از جامعه بین‌المللی درخواست کرد، جلوی تنش‌های رژیم صهیونیستی را بگیرد و در ادامه گفت، خودروهای نظامی ارتش لبنان به گشت‌زنی‌های خود (در مرز لبنان و فلسطین اشغالی) ادامه خواهند داد تا هر شائبه‌ای که در روند اجرای قطعنامه 1701 از سوی طرف لبنانی پیش می‌آید، حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه صادر شده از دفتر الحریری، وی سپس تصریح کرد: سازمان ملل باید به مسئولیت‌های خود در مقابله با تجاوزهای روزانه اسرائیل به حریم هوایی و آب‌های منطقه‌ای لبنان عمل کند.

نخست‌وزیر لبنان تأکید کرد، این کشور به اجرای کامل قطعنامه 1701 و احترام به خط آبی در مرزهای جنوبی پایبند است و افزایش‌ تنش‌های رژیم صهیونیستی به مصلحت آرامشی که 12 سال از برقراری آن می‌گذرد، نیست؛ بنابراین جامعه بین‌المللی باید در راستای احترام به خط آبی و اجرای کامل قطعنامه 1701 جلوی این تنش‌های تل‌آویو را بگیرد.

قطعنامه 1701 در سال 2006 و برای پایان دادن به جنگ 33 روزه میان لبنان و رژیم صهیونیستی صادر شد.

«خط آبی» مرز لبنان و فلسطین اشغالی را تعیین می‌کند ؛ این خط توسط سازمان ملل متحد پس از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ و پایان دادن به ۲۲ سال اشغال جنوب لبنان ترسیم شد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی شنبه هفته جاری خود اعلام کرد، اگر رژیم صهیونیستی به لبنان دست‌درازی کند پشیمان خواهد شد زیرا بهای این تجاوز به مراتب بیشتر از آن چیزی است که تصورش را می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه های صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کردند که پایگاه هوایی راهبردی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شاهد وقوع انفجار بوده است.

این پایگاه رژیم صهیونیستی پیش از این هدف حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان قرار گرفته بود.

پایگاه میرون با دارا بودن شمار زیادی از نیروهای زبده ارتش رژیم صهیونیستی، مرکز کنترل و مدیریت عملیات های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در ناحیه لبنان، سوریه، قبرس و منطقه شمالی بخش شرق دریای مدیترانه است و مرکز اصلی عملیات ارسال پارازیت در این مناطق به شمار می رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان
  • دیوید کامرون خطاب به اسرائیل: درگیری را تشدید نکنید
  • روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند
  • حماس: دوران عربده‌کشی رژیم صهیونیستی به سر آمده‌است
  • حماس: دوران «عربده‌کشی» رژیم صهیونیستی به سر آمده است
  • انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
  • پاکستان خطاب به جامعه جهانی: تجاوزات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند
  • مقاومت لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید
  • شیخ یاسین: پاسخ ایران، پوشالی بودن اسرائیل را ثابت کرد