Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:08:13 GMT

سوگواره یاس نبوی در بیجار برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۴۲۶۹

سوگواره یاس نبوی در بیجار برگزار شد

سنندج - ایرنا - سوگواره یاس نبوی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در مسجدی به نام آن بانو در شهر بیجار و سایر نقاط این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با ایام فاطمیه، آئین‌های عزاداری ویژه شهادت حضرت زهرا(س) با عنوان سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و مساجد بیجار برگزار شد.
سوگواره یاس نبوی فرصتی برای بیان و بررسی ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه (س)، ایثار، فداکاری در راه دین اسلام و برپایی آئین های سوگواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این آئین که شمار زیادی از عزاداران فاطمی حضور داشتند، سخنرانان و مداحان بومی و کشوری در وصف شهادت حضرت فاطمه (س) همنوا با سراسر کشور پرداختند.
حجت الاسلام علی مرادی روز جمعه در آیین گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که مسجد فاطمیه شهر بیجار برگزار شد، گفت: پیامبری و امامت امت مسلمان، پست و مقامی نیست که به رأی و نظر عده ایی یا مردم تعیین گردد.
وی افزود: پیامبران و امامان دین اسلام، تنها به انتخاب خداوند متعال بوده است زیرا برای گسترش دین اسلام، منتخبین باید شرایطی را داشته باشند که معیار و سنجش آن تنها به دست خالق هستی است.
حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: پیامبران و امامان وظیفه دارند مردم را به سوی معرفت الهی هدایت کنند پس چگونه مردمی که خود در گمراهی به سر می برند می توانند جانشین و یا رهبر الهی را برای خود انتخاب کنندد تا به سعادت برسند.
امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه برنامه دین مبین اسلام تنها با راهنمایی و هدایت منتخبین الهی میسر است اظهار داشت : مردم در زمان حضرت فاطمه زهرا(س)، امام زمان خود را نشناختند و دچار خسارات جبران ناپذیری شدند که امروزه هم به آثار آن جامعه مبتلا است.
به مدت پنج شب، آیین سوگواره یاس نبوی در پنج شهر این شهرستان و در 2 نقطه شهر بیجار با حضور سخنرانان و مداحان استانی و کشوری برگزار شد.
در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، هر ساله در میدان آیت الله فاضل گروسی شهر بیجار، اجتماع عظیم فاطمیون با حضور دسته های عزاداری مساجد و تکایا برگزار می گردد.
شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 140 کیلومتری شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
9943/ 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سوگواره ياس نبوي مجلس عزاداري بيجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی از ساعت ۲۲ با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای مهدی میرزاده در مسجد دانشگاه تهران آغاز می‌شود و از ساعت ۲۳:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع (شب نوزدهم)، حجت‌الاسلام سید مهدی میراحمدی (شب بیست‌و‌یکم) و حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل (شب بیست‌و‌سوم) ادامه پیدا می‌کند.

مناجات‌خوانی در شب‌های قدر در دانشگاه تهران با نوای حاج مرتضی طاهری و کربلایی حامد فراهانی از ساعت ۰۰:۲۰ بامداد و مراسم قرآن به سر از ساعت ۱ بامداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی (شب نوزدهم و بیست‌و‌یکم) و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان (شب بیست‌وسوم) برگزار می‌شود.

حضور در مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) را با ما به اشتراک بگذارید
  • برگزاری مراسم دسته‌روی شهادت امام علی (ع) در گرگان
  • حرمت ایام رمضان و شهادت امام علی (ع) در لرستان رعایت شود
  • تمام مجموعه‌های تفریحی شهرداری اصفهان روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیل است
  • سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع)
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه «سلسله موی دوست» از رادیو ایران
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • پروفایل، عکس نوشته، پوستر و استوری شهادت حضرت علی (ع) + متن تسلیت
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم