Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن تصویب قانون ممنوعیت حضور ناظرین روسی در انتخابات اوکراین، تاکید کرد که مسکو در ماموریت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین شرکت نکرده و نتیجه آن را نیز به رسمیت نمی‌شناسد. ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «راسیسکایا گازیتا» امروز نوشت: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای بطور رسمی اعلام کرد که ممنوعیت شرکت ناظرین روسی در انتخابات ریاست جمهوری آینده اوکراین را به شدت محکوم می‌کند و تاکید کرده که طرف روسی خود نمایندگی به اوکراین اعزام نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به یادآوری است، روز گذشته (جمعه) پارلمان اعلای اوکراین قانونی را تصویب کرد که در آن شرکت شهروندان روسی در ماموریت نظارت بر انتخابات اوکراین ممنوع اعلام شده است. هدف از تصویب این قانون، جلوگیری از «دخالت» روسیه در روند انتخابات اوکراین اعلام شده است.

این تصمیم مقامات کی‌یف در سازمان امنیت و همکاری اروپا و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت خارجه در این باره آمده است: «با توجه به نگرانی از تامین امنیت نمایندگان ناظر روسیه در دفتر موسسه دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا، روسیه تصمیم گرفته است تا از اعزام نمایندگان خود برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری آتی در اوکراین بطور کلی صرف‌نظر کند.»

در این بیانیه یادآوری شده است، مسلما عدم حضور ناظرین روسی، قانونی بودن و شفافیت روند برگزاری و نتیجه انتخابات انتخابات 31ماه مارس (اوایل فروردین) در اوکراین را به شدت زیر سئوال خواهد برد.

واکنش روسیه به اتهام آمریکا درباره «دخالت سایبری» در انتخابات اوکراینواکنش روسیه به پیشنهاد اوکراین درباره حذف حق وتو در شورای امنیت

در همین رابطه "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه اعلام کرد که تصمیم اوکراین درباره ممانعت از حضور ناظرین روسی در انتخابات، نقض آشکار تعهدات بین المللی این کشور محسوب می‌شود، البته مقامات کی‌یفامیدوارند که برغم این اقدامات باز هم غربی‌ها آنها را ببخشند و تنبیه و تحریمی در کار نخواهد بود.

این سناتور روس تأکید کرد که در چنین شرایطی، مقامات مسکو کاملا حق دارند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را به رسمیت نشناسند. به گفته وی، مسلما برای این نتیجه گیری دلایل بسیار کافی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • پسکوف: اوکراین عمدا خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا
  • کرملین، اوکراین را به هدف گرفتن تعمدی خبرنگاران روس متهم کرد