Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@20:59:21 GMT

کاهش افسردگی با رژیم غذایی سرشار از فیبر

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۴۸۷۳

کاهش افسردگی با رژیم غذایی سرشار از فیبر

خبرگزاری میزان- محققان معتقدند که یک رژیم غذایی ضعیف می تواند منجر به ضعف روانی شود. گرچه زمینه های مشکلات سلامت روان پیچیده است، اما رژیم غذایی سالم نیز به اندازه روانپزشکی، سلامت قلب، غدد درون ریز و سلامتی دستگاه گوارش مهم است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، محققان معتقدند که یک رژیم غذایی ضعیف می تواند منجر به ضعف روانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه زمینه های مشکلات سلامت روان پیچیده است، اما رژیم غذایی سالم نیز به اندازه روانپزشکی، سلامت قلب، غدد درون ریز و سلامتی دستگاه گوارش مهم است.

داشتن رژیم غذایی سالم می تواند علائم افسردگی را به طور قابل توجهی کاهش دهد. بر اساس مطالعات جدید افزودن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی می تواند سرزندگی و سلامت روان را به ویژه برای زنان افزایش دهد. محققان معتقدند که یک رژیم غذایی ضعیف می تواند منجر به ضعف روانی شود. گرچه زمینه های مشکلات سلامت روان پیچیده است، اما رژیم غذایی سالم نیز به اندازه روانپزشکی، سلامت قلب، غدد درون ریز و سلامتی دستگاه گوارش مهم است.

رژیم غذایی ضعیف می تواند تاثیر منفی در سلامت روان داشته باشد، البته این به این معنی نیست که بهبود رژیم غذایی می تواند علائم افسردگی و اضطراب را صد در صد کاهش دهد.


با توجه به تحلیل های صورت گرفته هر نوع بهبود در رژیم غذایی نشانه های افسردگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با این حال، تغییرات غذایی بر میزان اضطراب تاثیر نمی گذارد.


مداخلات غذایی که موجب کاهش افسردگی می شود، شامل رژیم های غذایی کم حجم، رژیم های همراه با کاهش چربی و رژیم غذایی غنی از مواد مغذی است.


به طور خاص، به جای خوردن وعده های غذایی مضرو فست فود ها بهتر است برای جلوگیری از اثرات روحی روانی بالقوه منفی رژیم غذایی ناخواسته بیشتر از فیبر و سبزیجات استفاده شود.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که وقتی مداخلات غذایی با ورزش همراه باشد، بهبود بیشتری در علائم افسردگی بوجود می آید. در اصل داشتن یک رژیم غذایی سالم و انجام تمرین های منظم از طریق کاهش چاقی، التهاب و یا خستگی به عنوان درمانی مناسب برای کمک به افرادیست که نشانه های افسردگی دارند.
جالب توجه است که تاثیر رژیم غذایی سالم همراه با ورزش بر روی سلامتی روان زنان موثر تر است.


انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خوراکی گیاهان سبزیجات افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

دکتر «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.»

رژیم غذایی کتوژنیک چیست ؟ |خواص و عارضه های رژیم غذایی کتوژنیک را بدانید

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

کد خبر 846875 برچسب‌ها چاقی خبر مهم رژیم غذایی

دیگر خبرها

  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد