Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سید محمدمهدی شریفی با اشاره به تغییر نام محدوده زوج‌وفرد در سال آینده اظهار کرد: این منطقه در سال 98 با عنوان "محدوده کاهش آلودگی هوا" مشخص خواهد شد که تغییرات بسیار مناسبی برای ورود به این محدوده در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سال 98، برای  تشویق بیشتر شهروندان به اخذ معاینه فنی برتر، تخفیف 25 درصد برای رانندگانی که اقدام به اخذ معاینه فنی برتر کنند، ارائه می‌شود؛ در واقع در سال آینده، شهروندان در صورت داشتن معاینه فنی برتر تنها 8 درصد به هزینه‌های آنها اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار ویژه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری متذکر شد: امسال نیز با تمهیداتی که اندیشیده شد عملاً از ابتدای سال 97 وانت‌بارها و آژانسها از تخفیف 70درصدی بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح جدید (از ابتدای تابستان) در سال آینده ما را به عدالت نزدیک‌تر خواهد کرد چون که مدیریت تردد به خود شهروندان سپرده می‌شود؛ در ضمن رانندگان در سال آینده می‌توانند 80 روز به‌صورت رایگان در کل سال (هر فصل 20 روز غیرقابل انتقال به فصل بعد) وارد محدوده کاهش آلودگی هوا شوند.

شریفی تصریح کرد: برای افرادی که محل سکونتشان در محدوده کاهش آلودگی هوا قرار دارد، بابت یک بار خروج قبل از ساعت 8:30 و یک بار ورود بعد از ساعت 17 عوارضی دریافت نخواهد شد؛ بین این ساعات نیز در صورت تردد، برای آنان تخفیف 50درصدی در نظر گرفته شده است (یعنی مبلغی بین 3هزار و 500 تومان تا 10هزار تومان).

وی ضمن برشمردن محاسن اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در سال آینده افزود: برخی از شهروندان به‌علت ارزانتر بودن جریمه نسبت به عوارض در روزهای مخالف پلاک، به‌سمت مخدوش کردن پلاک می‌رفتند که این موضوع نیز با توجه به ارزانتر شدن نرخ عوارض به جریمه در سال آتی (در روزهای مخالف پلاک) قطعاً انگیزه‌های تخلف را بسیار کاهش خواهد داد.

دستیار ویژه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: عوارض ورود به محدوده کاهش آلودگی هوا بین 7 تا 20 هزار تومان بر اساس ساعت ورود به محدوده در نظر گرفته شده است که برای ساکنین این محدوده تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری طرح زوج و فرد کاهش آلودگی هوا محدوده طرح ترافیک محدوده کاهش آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی

با توجه به تصمیم دولت آلمان برای منقضی کردن طرح کاهش نرخ مالیات ارزش افزوده بر تحویل گاز که با توجه به افزایش قیمت‌ها در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین اعمال شده بود، مصرف کنندگان آلمانی باید خود را برای افزایش قیمت‌ها آماده کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه فوکوس آلمان در مطلبی نوشت: در نتیجه جهش قیمت پس از جنگ روسیه به اوکراین، کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از اکتبر 2022 بر تحویل گاز در آلمان اعمال شده است که در پایان مارس به پایان می رسد. مصرف کنندگان حالا تحت تاثیر این شرایط قرار می گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: به این ترتیب مصرف کنندگان باید از آوریل خود را برای افزایش قیمت گاز آماده کنند. طرح کاهش موقت مالیات بر ارزش افزوده در پایان ماه مارس منقضی می شود. تورستن استورک، کارشناس انرژی در پورتال مقایسه Verivox گفت: نرخ کامل مالیات بر ارزش افزوده به طور ناگهانی قیمت گاز را 11 درصد افزایش می دهد. استفان سوتنر، مدیر عامل انرژی در پورتال مقایسه Check24، همچنین گفت که افزایش مالیات بر ارزش افزوده از هفت به 19 درصد، هزینه های انرژی را برای مصرف کنندگان از آوریل به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

به منظور کاهش قیمت های بالای انرژی در نتیجه جنگ روسیه به اوکراین، سیاستمداران و مقامات آلمانی تصمیم گرفتند مالیات بر ارزش افزوده تحویل گاز طبیعی و گرمایش منطقه ای را کاهش دهند. از اکتبر 2022، نرخ مالیات بر ارزش افزوده به 7 درصد کاهش یافت. کریستین لیندنر، وزیر دارایی فرانسه این کاهش مالیات را در آن زمان این گونه توضیح داد که قیمت گاز همچنان در حال افزایش است و دولت نباید از این واقعیت که زندگی برای مردم گران‌تر می‌شود سود ببرد.

این اقدام از ابتدا تا تاریخ 31 مارس 2024 محدود شد. بعد از آن یک قانون رشد تصویب شده توسط پارلمان آلمان تصریح کرد که کاهش مالیات بر ارزش افزوده باید در پایان فوریه منقضی شود - زیرا "اوج قیمت های مرتبط با بحران" در بازارهای گاز اکنون کاهش یافته است. پس از یک فرایند میانجیگری بین بوندستاگ و بوندسرات در مورد این قانون، تصمیم گرفته شد که کاهش مالیات بر ارزش افزوده تا پایان ماه مارس منقضی نشود.

کرستین آندره، مدیر کل انجمن فدرال صنعت انرژی و آب، در این باره گفت: "کاهش موقت مالیات بر ارزش افزوده گاز و گرما ابزار مهمی در طول بحران انرژی برای تسکین مصرف کنندگان بود." در نتیجه، یک خانوار به طور متوسط برای مثال با مصرف سالانه 20000 کیلووات ساعت گاز منجر به صرفه جویی در حدود 550 یورو می شد.

سخنگوی وزارت اقتصاد فدرال آلمان در توجیه این اقدام خود گفته است که وضعیت متشنج در بازارهای انرژی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. هزینه های انرژی، هم از نظر برق و هم از نظر گاز، به میزان قابل توجهی کمتر از زمان های اوج مصرف در سال اول جنگ روسیه علیه اوکراین کاهش یافته است. قیمت‌های خانوارهای خصوصی که در نیمه دوم سال 2023 قرارداد جدیدی برای برق یا گاز منعقد کرده‌اند هم کمتر از نیمه دوم سال 2021 است.

اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلیس مقتدر پناهگاه مردم است
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • جبران کاهش جمعیت با ربات‌های انسان‌نما
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • ورود دادستان رودسر به موضوع آلودگی آب آشامیدنی
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • تمهیدات ویژه ترافیکی مراسم قرآنی محفل در استادیوم آزادی
  • کاهش نرخ باروری در اکثر کشورها در دهه های آینده