Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@19:34:37 GMT

قیمت جهانی طلا در 20 بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۵۷۳۵

قیمت جهانی طلا در 20 بهمن ماه

رکنا: قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با نیم‌درصد افزایش به ۱۳۱۶ دلار و ۶۱ سنت رسید.

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی از چشم‌انداز تیره و تار اقتصاد جهانی بر اشتهای ریسک‌پذیری سرمایه گذاران تأثیر گذاشته است قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت، اما تقویت ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا همچنان در مسیر اولین کاهش هفتگی در 3 هفته اخیر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با نیم درصد افزایش به 1316 دلار و 61 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه به پایین‌ترین رقم طی بیش از یک هفته گذشته یعنی 1302 دلار و 11 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 0.33 درصد افزایش به 1318 دلار و 50 سنت رسید.

باب هابرکورن، تحلیلگر مؤسسه آرجی‌او فیوچرز در این باره گفت: «با توجه به افت شاخص‌ها در بازارهای بورس ما شاهد خروج برخی از سرمایه‌ها به‌مقصد بازار طلا هستیم... واقعیت این است که اقتصاد آمریکا مثل اقتصاد حوزه یورو شاهد آمارهای ضعیف نیست و این موجب تقویت ارزش دلار شده است. اگر ارزش دلار امروز اندکی تضعیف می‌شد، به‌جای 3 دلار، شاهد افزایش 7 تا 8 درصدی قیمت طلا می‌بودیم».

به‌دلیل نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی و عدم مشاهده هرگونه سیگنالی مبنی بر حل اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، ارزش سهام در بازارهای بورس جهان دیروز برای سومین جلسه متوالی افت داشت.

قیمت طلا تحت تأثیر نوسانات بازارهای بورس و لحن تدافعی فدرال رزرو در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره، نسبت به رقم‌های پایین ثبت‌شده در ماه اوت، حدود 13 درصد افزایش یافته است. هرچند که تقویت ارزش دلار موجب شد تا قیمت فلز زرد در این هفته حدود 0.3 درصد کاهش یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: اقتصاد قیمت طلا بازار اقتصاد قیمت طلا بازار اونس طلا دلار طلا معاملات پایان عکس فیلم مرد تصاویر زن صبح عروس پسر تلگرام مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

به گزارش قدس آنلاین، بهای هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار  رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که کشورهای غربی خواستار خویشتن‌داری در پاسخ به حمله ایران شدند، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات خود را در مورد نحوه دفاع از خود خواهد گرفت.

نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی ایالات‌متحده از اواخر فوریه تا اوایل آوریل اندکی افزایش یافت و این نگرانی در بین شرکت‌ها وجود داشت که پیشرفت در کاهش تورم متوقف شود.

بر اساس گزارش رویترز، لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند گفت که انتظار دارد فشارهای قیمتی در سال جاری کاهش یابد و به فدرال رزرو اجازه دهد تا هزینه‌های استقراض را کاهش دهد اما تنها زمانی که مطمئن باشد که تورم به طور پایدار به هدف دو درصدی خود می رسد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۸.۲۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۴۰.۵۵ دلار رسید و پالادیوم به ۱۰۲۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹