Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - آیین سوگواری سالروز شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س) روز شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، علما و فضلا و همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبری در قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با مداحی مداح اهل بیت و سینه زنی عزاداران فاطمی همراه بود، امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: برای زنده نگه داشتن فرهنگ فاطمی گریاندن و تنها سینه زدن و غصه دار بودن کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام علی احتشام بیان داشت: بالاترین وظیفه ما بویژه نخبگان و خواص این است، که تحلیلی از علت گریه های حضرت زهرا(س) ارایه کنیم.
وی با تاکید بر بهره‌گیری از فرهنگ قرآن و عترت خاطرنشان کرد: در جای جای قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) نمونه هایی از هدایت و رشادت و علو مقام های علمی و دینی و همچنین گذار از فتنه ها و بحران ها گوشزد شده است.
وی یادآور شد: قرآن مجید فقط 500 حکم فقهی دارد، و بقیه مطالب و مفاهیم آن راجع به تبیین راه می باشد.
در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، شهر مقدس قم طی دیشب و امروز غرق در عزا و ماتم است و آیین های عزاداری در اماکن مختلف مذهبی شهر از جمله حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا، حسینیه ها و همچنین بیوت علما و مراجع نیز برگزار شد.
حضرت فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اسلام (ص) و همچنین همسر امام علی بن ابیطالب (ع) است که در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه دیده به جهان گشود و در سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجرت در مدینه به شهادت رسید.
7403/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سوگواري شهادت حضرت زهرا دفتر رهبري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی برای دفتر رهبری هم در پیام رسان ایتا جا تنگ شد

به گزارش خبرآنلاین دایره انقلابیون در پیام‌رسان ایتا در دو روز گذشته تا حدی تنگ شد که حتی دفتر رهبری نیز در آن جای نگرفت.

روزنامه فرهیختگان نوشت:مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب وقتی از تذکر به برخی مسئولان بابت رفتارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب نوشت، به‌شدت مورد حملات گروه‌های فعال در ایتا قرار گرفت و حتی اخبار جعلی مبنی بر توبیخ فضائلی در این پیام‌رسان دست به دست شد اما از آنجایی که قرار نیست در این اتاق‌های ایزوله تکذیبیه‌ها نیز دست به دست شوند راه به جایی نبرد.

با وجود آنکه حساب رسمی دفتر رهبر انقلاب با عنوان «رسانه‌نگار» نیز توییت فضائلی را بازنشر کرده بود، ایتایی‌ها و ویراستی‌ها ترجیح‌شان این بود برای توجیه برخی تندروی‌ها هرگونه نسبت ناروایی را به اعضای دفتر بدهند ولی فضای موجود را لایق تذکر ندانند و پنبه را محکم‌تر توی گوش‌شان فرو کنند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897687

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • «جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • حتی برای دفتر رهبری هم در پیام رسان ایتا جا تنگ شد
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود
  • شطرنج باز خوزستانی در مسابقات بانوان کشور نایب قهرمان شد