Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:55:03 GMT

بازارچه هنرهای دستی گامی مهم در توسعه صنایع دستی مازندران+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۶۵۸۰

بازارچه هنرهای دستی گامی مهم در توسعه صنایع دستی مازندران+فیلم

‍‍‍‍‍‍

برپایی بازارچه هنرهای دستی گامی مهم در توسعه صنایع دستی و توانمندسازی بانوان در مازندران محسوب می شود. ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، مازندران یکی از استانهای پیشگام در تولید صنایع دستی کشور بوده که با توجه به ویژگیها و شاخصه‌ها می‌تواند به عنوان یک پیام‌رسان جدی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در سطح جهانی نقش ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقات و کاوش های باستان شناسی، سابقه و قدمت صنایع دستی در این استان مربوط به قبل از میلاد مسیح بوده که گواه این مدعا، کشف غار کمربند و هوتو در بهشهر و اشیا به دست آمده از آن که متعلق به 6 هزار سال پیش از میلاد مسیح است که حکایت از آگاهی مردم آن عصر به فن ریسندگی و تبدیل پشم به نخ دارد.

یکی از اقدامات مهم برای معرفی صنایع دستی مازندران، برگزاری بازارچه های متعدد هنرهای دستی در شهرهای مختلف بوده که گامی مهم در توسعه صنایع دستی و توانمندی بانوان محسوب می شود.

همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی بازارچه هنرهای دستی در شهرستان بابلسر برگزار و بیش از 22 غرفه در رشته های قالی بافی، سوزن دوزی، سفالگری و سرامیک سازی، فرآورده‌های پوست و چرم، هنرهای مرتبط با چوب، حصیر بافی، طراحی سنتی و نگارگری، منبت، معرق، زیلو و عروسک سازی در آن موجود بوده است.

رضا چشمه نور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه سبب حمایت از کالای ایرانی و معرفی توانمندی های صنایع دستی می شود.

چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خوزستان میزبان هنرمندان سراسر کشور می‎شودکاشان| نمایشگاه مشاغل خانگی و صنایع دستی انگیزه تولید را افزایش می‌دهدخبر خوب برای هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی

وی افزود: 22 غرفه در این نمایشگاه برپا شده و نقش مهمی در حمایت از فعالین مشاغل خانگی دارد.

چشمه نور خاطرنشان کرد: تسهیل در فروش و رونق هرچه بیشتر صنایع دستی مازندران از جمله اهداف برگزاری بازارچه هنرهای دستی در بابلسر بوده است.

وی افزود: به منظور حمایت از فعالان صنایع دستی و رونق بخشیدن به این صنعت و همزمان با چهل سالگی انقلاب در تاریخ 28 بهمن ماه امسال بازارچه دائمی صنایع دستی در بابلسر تشکیل می شود.

گزارش از هومن رمضانیان

انتهای پیام/ ت

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با شرکت ۱۸ کشور و بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و بین المللی، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع و صنایع نظامی در بغداد برگزار شد. شرکت کنندگان در این نمایشگاه، به نمایش سلاح‌ها و تجهیزات و فناوری‌های نوین خود در زمینه امنیت سایبری پرداختند.

ثامر الحسینی، فرمانده یگان واکنش سریع عراق به شبکه خبری العالم گفت: شرکت‌های داخلی و منطقه‌ای و بین المللی دستاورد‌های نظامی و امنیتی خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. در این بین، مجموعه بزرگی از انواع پهپاد‌ها مورد توجه قرار گرفتند. به اعتقاد من مبادله تجربیات در این زمینه تأثیرات بسیاری بر روابط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بر جای خواهد گذاشت.

این نمایشگاه با شعار «با وحدتمان پیروز شدیم» در راستای توجه عراق به متنوع سازی منابع تأمین اسلحه آنهم در سایه چنبره آمریکا بر بازار اسلحه عراق برگزار شد.

علی الخزعلی، مدیر توسعه فعالیت‌های شرکت «سمر الخیر» به خبرنگار العالم گفت: شرکت ما به عنوان یک شرکت خصوصی، وظیفه خود می‌داند که پا به پای شرکت‌های منطقه‌ای و بین المللی به رشد و توسعه خود ادامه دهد. این شرکت کار خود را با تولید نسخه‌های اولیه سلاح سبک یعنی هفت تیر بابل آغاز کرد.

وزارت دفاع ایران با تولیدات مختلفی از جمله پهپاد‌های دوربرد «مهاجر» و «غزه» و موشک‌های ضد زره دهلاویه و سامانه پدافند هوایی و سلاح‌های انفرادی و صنایع جنگ الکترونیک در این نمایشگاه شرکت کرده است.

ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق هم طی سخنانی در این نمایشگاه گفت: بار دیگر اعلام می‌کنیم که سعی ما بر این است که ارتش عراق را به تمام سلاح‌های جدید و مدرن برای تقویت قدرت نظامی و دفاعی مجهز کنیم.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، توسعه دامنه تجارت بین المللی و نشان دادن علاقه مندی عراق به توسعه روابط نظامی و نوسازی توانمندی‌های امنیتی و نظامی خود است.

دیگر خبرها

  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری