Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@14:02:35 GMT

وضعیت جوی چند روز آینده کشور؟

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۶۹۹۰

با ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور، امروز شدت بارش‌ها در خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و کرمانشاه است و روز آینده در خوزستان، لرستان، جنوب فارس، بوشهر و شمال هرمزگان، بارندگی‌ها شدت دارد. ناطقان: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، غرب مازندران و همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از جنوب کشور، غرب خلیج‌فارس و استان‌های فارس و بوشهر، شاهد بارش باران و وزش باد هستیم که در نقاط مرتفع و سردسیر مناطق مذکور بارش برف وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امروز در برخی نقاط استان‌های واقع در مرکز کشور و دامنه‌های البرز شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌‌شود.

روز آینده عمده فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب و دامنه‌های زاگرس مرکزی است ضمن آنکه در شمال شرق، شرق، مرکز، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز نیز در برخی ساعات بارش پراکنده رخ می‌دهد.

امروز شدت بارش‌ها در شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، غرب کردستان، غرب کرمانشاه است.

روز آینده شدت بارش‌ها در شمال و شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، جنوب فارس، بوشهر، شمال هرمزگان و غرب کرمان خواهد بود.

روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی مذکور تشدید شده و در اغلب نقاط کشور غیر از مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران خواهیم بود که بیشترین فعالیت آن در نواحی غربی و مرکزی خلیج‌فارس، برخی نقاط بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، غرب کرمان، شرق خوزستان، غرب هرمزگان و جنوب خراسان رضوی خواهد بود.

روز دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد و روز سه‌شنبه و چهارشنبه سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود.

از ظهر امروز بخش‌های مرکزی و غربی خلیج فارس و در روز یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید و فعالیت سامانه بارشی مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود که ارتفاع آن به حدود ۱.۵ تا ۲ متر برآورد می‌شود؛ از این رو توصیه می‌شود در این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به‌عمل آید.

آسمان تهران فردا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه نیز ‌آسمان پایتخت کمی ابری خواهد بود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 13 و 3 درجه است.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد، همدان و اردبیل با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا سیزدهم بهمن سال جاری ۱۳۰.۱ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۴۴.۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۱۹۳.۸ درصد بیشتر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۰۹.۲ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۱۹.۲ درصد بیشتر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میانگین بلندمدت سالانه است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیستم سال زراعی متعلق به منطقه پاوه در استان کردستان به میزان ۲۰۳.۴ میلی‌متر بوده است.

در همین مد‌ت میانگین گرم‌ترین منطقه کشور میناب در استان هرمزگان به میزان ۲۷.۵ درجه سلسیوس و سردترین منطقه چالدران در استان آذربایجان غربی به میزان منفی ۷.۳ درجه سلسیوس بوده است. منبع: فارس برچسب ها: وضعیت جوی ، بارش ها ، باران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وضعیت جوی بارش ها باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

ترافیک در آزادراه قزوین - کرج محدوده مهرویلا و حدفاصل استاندارد تا پل کلاک و محور شهریار - تهران حدفاصل میدان معادن تا شهر قدس سنگین و در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرشهر نیمه سنگین است.

شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های سیستان بلوچستان جنوب، اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد و فارس هستیم.

طبق اطلاعات موجود، محورهای گشت - سراوان، چاهان - زرآباد و هشتگرد - طالقان مسدود و محورهای سروآباد - پاوه، سی‌سخت - پادنا، گنجنامه - تویسرکان، وازک - بلده و پونل - خلخال دارای انسداد فصلی است.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: سه‌شنبه در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی، رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان، بارش با شدت کمتری ادامه دارد، همچنین در روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در بعدازظهر جمعه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعدازظهر شنبه علاوه بر این مناطق، در دامنه‌های زاگرس جنوبی، بعضی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک وجود خواهد داشت، همچنین خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

کد خبر 745038

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت امدادرسانی در ۵ استان جنوبی کشور
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها
  • پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور