Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلنا: مهناز افشار امسال با سه فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. یکی از آثاری که امسال این بازیگر در آن بازی کرده است، فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده است. افشار در این فیلم ایفاگر نقش زنی است که برای گرفتن حکم قصاص قاتل خواهرش یک اتوبوس آدم را برای مراسم قُسامه راهی مشهد می‌کند.
این بازیگر درباره فیلم «قسم» و شخصیت راضیه که آن را ایفا می‌کند، گفت: در واقع قضیه این فیلم قصاص نبوده بلکه به مسئله قُسامه که یکی از احکام فقهی است، می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جدا از این موضوع از نظر من بیشترین عذابی که شخصیت راضیه در این فیلم متحمل می‌شود، دروغی است که ندانسته در حال حمل آن با خود بوده است. او در انتهای فیلم متوجه قضاوت اشتباه خود شده و از این موضوع به شدت ناراحت است.
وی افزود: تجربه این فیلم به ما ثابت می‌کند که نمی‌توان هر اتفاقی را از یک زاویه نگاه کرد. به شخصه همیشه به این موضوع رسیده‌ام که نباید از یک زاویه به موضوعات نگاه کرد و واقعا برای موضوعات مختلف به یک چرخش ۳۶۰ درجه‌ای نیاز داریم. چراکه ممکن است از جایی که شما به دو نفر نگاه می‌کنید، یک برداشت و از دید من؛ برداشت دیگری داشته باشد. به‌طور کلی اکنون زندگی خیلی سخت شده است.
افشار در ادامه درباره اینکه چقدر مطالعات روانشناختی برای این نوع نقش‌ها دارد، اظهار داشت: من معمولا بعد از نقش‌ها تراپی (درمان) می‌شوم. البته لازم است توضیح دهم که در بازی چنین نقش‌هایی قطعا خیلی از روانشناس مشاوره می‌گیرم.
وی همچنین درباره سختی‌های فیلم «قسم» بیان کرد: ساده‌ترین سختی کار این بود که نزدیک به ۶۰ روز هر روز در سرما و گرما ما یک دست لباس داشتیم. نمی‌دانید چقدر سخت است که هر روز یک لباس که مختص به شخصیت درون فیلم است را بپوشید. چراکه این لباس می‌توانست عرق کرده و کثیف باشد و بو بدهد. البته نمی‌خواهم بگویم که فقط کار گروه ما سخت بوده است، قطعا هر فیلمی سختی‌های خاص خود را دارد، ولی فیلم «قسم» واقعا فیلم سختی بود.
بازیگر فیلم «قسم» همچنین درباره کار کردن با محسن تنابنده در سمت کارگردان توضیح داد: ایشان به شدت کارگردان باهوش و مسلطی هستند، ولی به شدت سخت‌گیر بوده و اصلا به بازیگر اجازه نمی‌دهد که دیالوگی غیر از آنچه در فیلمنامه نوشته شده را بگوید. به نوعی می‌توانم بگویم که تنها کارگردانی بود که حتی اجازه نداد واو را از فیلمنامه کم کنیم.
وی ادامه داد: البته من همیشه سر صحنه می‌گویم چشم، ولی فکر می‌کنم در این فیلم خیلی زیاد به ایشان چشم گفتم. چراکه اصولا کوتاه نمی‌آیند و می‌گویند که من یک چیزی را می‌دانم و همان درست است. به عنوان مثال وقتی می‌خواستم درباره حس شخصیت چیز‌هایی را با ایشان در میان بگذارم، می‌گفتند که اصلا با من بحث نکن، حس خواهر همین است.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با این تفاسیر آیا بازهم با محسن تنابنده همکاری می‌کنید، گفت: کاملا معلوم است که این کار را می‌کنم. من به طور کلی عاشق سختگیری‌ام.

منبع: فردا

کلیدواژه: مهناز افشار جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی قسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصیرشلال: پوست اندازی کار سختی است ولی ما این بذر را کاشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ نواب نصرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در خصوص آخرین شرایط تیم ملی در آستانه اعزام تیم به جام جهانی تایلند می‌گوید: «ما با توجه به مسابقه‌ای که در فروردین داریم در ایام عید اردوهای خودمان را قطع نکردیم. به صورت شبانه روزی و مستمر در اردو بودیم و در این مدت هم تمرینات خودمان را ادامه دادیم.»

نصیرشلال این را گفت و ادامه داد: «غیر از چهار نفری که به تایلند اعزام می‌شوند سایر وزنه برداران هم در این اردو حضور دارند و در کنار سایر بچه‌ها تمرین می‌کنند. شرایط نرمال است. نخستین گروه ما روز ۱۳ فروردین اعزام می‌شوند. ۹۹ درصد سهمیه علی داوودی و میرمصطفی جوادی برای حضور در المپیک قطعی شده است. یک مقدار شاید در دسته وزنی رضا دهدار نیاز به توجه و تلاش بیشتری باشد که البته آن هم قطعی است و رضا سهمیه‌اش را دارد. ضمن اینکه ما در دسته فوق سنگین آیت شریفی را هم داریم. دلیل اینکه کسب سهمیه او اعلام نمی‌شود این است که طبق قوانین فدراسیون جهانی از هر کشور در هر دسته وزنی فقط یک وزنه بردار می‌تواند شرکت کند و علی داوودی شرایط بهتری دارد، اگر نه آیت هم شرایط کسب سهمیه را دارد.»

سرمربی تیم ملی با اشاره به اجباری بودن حضور ورزشکاران در تایلند گفت: «امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که بچه‌ها ما بتوانند آزمایش دوپینگ هم بدهند. ما به تایلند می‌رویم تا در آنجا سه سهمیه خودمان را کامل کنیم. بلافاصله پس از این رقابت‌ها یک اردوی چهار- پنج ماهه را آغاز می‌کنیم و این اردو تا قبل از اعزام به المپیک ادامه خواهد داشت. امیدوارم بتوانیم در المپیک بهترین نسخه خودمان و بهترین چیزی که مردم از وزنه برداری انتظار دارند را ارائه بدهیم. امیدوارم هر آنچه که خواست خدا است برای ما اتفاق بیفتد.»

نصیرشلال در خصوص تغییر نسل و پوست اندازی در وزنه برداری که وعده‌اش را داده بودند و دارد اتفاق می‌افتد هم حرف می‌زند و می‌گوید: «کسانی که در هر رشته‌ای اهل فن هستند می‌دانند که این پوست اندازی کار سختی است و هزینه‌های خاص خودش را دارد. ما این کار را از روز اول شروع کرده‌ایم و از روز نخست با حفظ احترام به با سابقه‌ها و پیشکسوتان تمام تلاش خودمان را کردیم تا تیمی را آماده کنیم که برای سال‌های آینده که حتی ممکن است مربوط به دوره کاری ما هم نباشند کارایی داشته باشند و وزنه برداری ثمره‌اش را ببیند. شاید در سال‌های آینده ما نباشیم اما نیت مان این است که یک بذری را بکاریم تا در سال‌های آینده این بذر رشد کند. این وظیفه ما بود که داریم انجامش می‌دهیم. تا اینجای کار هم همه چیز خوب پیش رفته است البته هنوز از لحاظ کمی مشکل داریم و به وزنه برداران بیشتری نیاز داریم تا پشت این تیم باشند و بهترین‌ها به مسابقات اعزام شوند.»

از قهرمان المپیک که خودش سالیان سال در ایام نوروز در اردوهای تیم ملی بوده است درخواست کردیم تا خاطره‌ای اگر دارد برای مان تعریف کند که او گفت: «ما همیشه در اردو بودیم. یک سال که اردو را (در طول همه این سال‌ها) تعطیل کردند من به همراه یکی دیگر از بچه‌ها رودربایستی هم گیر کردیم و گفتیم نرویم خانه! همین هم شد و آن سال هم در اردو بودیم. خب فضای اردو در سال‌های قبل مثل حالا نبود. برای اینکه اردوها از حالت خشک در بیاید از امسال جشن تولد بچه‌ها را در اردو می‌گیریم. برای بچه‌ها کیک می‌گیریم و دور هم بیست دقیقه – نیم ساعتی را خارج از فضای تمرین سپری می‌کنیم تا روحیه بچه‌ها بهتر شود.»

اما حرف‌های پایانی سرمربی تیم ملی و آرزویی که سر سفره هفت سین کرده است: «امسال، سال المپیک است. در ابتدا خواستم تا تمام کاروان ایران و سپس اعزامی‌های وزنه برداری به المپیک حضوری پر قدرت در المپیک داشته باشند و انشاالله با کسب مدال و دست پر به ایران برگردند.»

کد خبر 6062225

دیگر خبرها

  • سختی‌های مهران غفوریان برای بازی در فیلم داش آکل (فیلم)
  • وعده ملی‌پوش وزنه‌برداری برای حضور موفق در پاریس
  • خمس: هفته بسیار سختی داشتم
  • سرمربی کره جنوبی: فردا قطعا پیروز می‌شویم
  • چه می‌ شد اگر دربی با حضور مهسا قربانی و مهناز ذکایی بود | چی می شد اگه...
  • نقش علی پروین در انتقال خدابنده لو از مس به پرسپولیس
  • اوسمار بسیار جدی است/ پروین از مس ۵ میلیارد تخفیف گرفت
  • نصیرشلال: پوست اندازی کار سختی است ولی ما این بذر را کاشتیم
  • خدابنده لو: اوسمار بسیار جدی است/پروین از مس ۵ میلیارد تخفیف گرفت
  • پوست اندازی کار سختی است،ولی ما این بذر را کاشتیم