Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@21:35:19 GMT

چشم‌انداز اقتصادی منطقه یورو مثبت نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۷۱۵۳

کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی منطقه یورو را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا در گزارش جدید خود پیش بینی کرد که نرخ رشد منطقه یورو با کاهشی قابل توجه از ۱.۹ درصد در سال گذشته به ۱.۳ درصد در سال جاری کاهش یابد، هر چند که انتظار می‌رود در سال آینده رشد این منطقه مجدداً تقویت شود و به بالای ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد برسد.

این پیش بینی با فاصله زیادی از پیش بینی قبلی در ماه نوامبر انجام شده است که در آن، متوسط رشد اقتصادی منطقه یورو در سال جاری معادل ۱.۹ درصد و در سال آینده معادل ۱.۷ درصد تخمین زده شده بود. انتظار می‌رود رشد اقتصادی همه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال جاری مثبت باشد و اعضای منطقه یورو نیز هفتمین سال رشد اقتصادی مثبت را جشن بگیرند.

یکی از بیشترین کاهش‌ها در رشد اقتصادی، مربوط به رشد اقتصادی آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی است که در آن نرخ رشد از ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۱.۱ درصد در سال جاری خواهد رسید.

 کمیسیون اروپا در پیش بینی قبلی خود، نرخ رشد ۱.۸ درصدی را برای اقتصاد آلمان در نظر گرفته بود. انتظار می‌رود اعتراضات خیابانی در فرانسه، تاثیرخود را بر روی دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو بگذارد و رشد اقتصادی فرانسه به جای ۱.۵ درصد قبلی، معادل ۱.۳ درصد پیش بینی شده است.

به گفته کمیسیون اقتصادی اروپا، بیشترین نرخ رشد مربوط به یونان خواهد بود که با رها شدن از بسته نجات اقتصادی، رشد متوسط بالای ۲ درصد را طی امسال و سال آینده تجربه خواهد کرد. ضعیف‌ترین نرخ رشد نیز متعلق به ایتالیا خواهد بود که بحران بدهی دست و پنجه نرم می‌کند. رشد اقتصادی امسال ایتالیا ۰.۲ درصد پیش بینی شده است.

انگلیس نیز از دیگر کشورهایی است که با کاهش رشد اقتصادی مواجه خواهد شد و از ۱.۴ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۱.۳ درصد خواهد رسید. این نرخ رشد با این پیش فرض خواهد بود که تجارت بین انگلیس و اتحادیه اروپا پس از برگزیت نیز به شکل فعل باشد و در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا و کاهش سطح روابط تجاری طرفین، رشد اقتصادی انگلیس از این هم پایین‌تر خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چشم انداز اقتصادی منطقه یورو کمیسیون اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!

بلاروس اجازه پخش دیدارهای جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ بدون نیاز به دریافت مجوز اتحادیه فوتبال این قاره (یوفا) را داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت اطلاع‌رسانی بلاروس با قطعنامه شماره 6 خود فهرست دارندگان حق پخش و چاپ را اضافه کرد که محتوای آنها بدون کسب اجازه قابل استفاده است.

اظهارات غیرمنتظره رئیس یوفا درباره روسیه

بر اساس این سند، فهرست دارندگان حقوق تعریف شده برای سال 2024 که ساکن کشورهای «غیر دوست» هستند و استفاده از محتوای خود را در بلاروس ممنوع کرده یا رضایت نداده‌اند، گسترش یافته است. اکنون اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به این فهرست اضافه شد و پخش دیدارهای یورو 2024 بدون موافقت این اتحادیه در بلاروس مجاز است.

هفدمین دوره جام ملت‌های اروپا از 25 خرداد با حضور 24 به میزبانی آلمان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • یورو رکورد زد
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • ترسیم «چشم انداز» اقتصاد ایران در ۱۴۰۳
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان