Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@12:53:21 GMT

پیامک حاوی "یارانه شما قطع شده است" جعلی است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۷۵۰۸

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: پلیس فتای استان اصفهان نسبت به شناسایی و بررسی پیامک جعلی دریافت یارانه اقدام کرده است و شهروندان باید در این زمینه هوشیاری بیشتری داشته باشند و پرتکل‌های امنیتی را رعایت کنند. آفتاب‌‌نیوز : سرهنگ مصطفی مرتضوی در خصوص پیامک‌های جعلی ارسال شده به برخی از مخاطبان مبنی بر قطع یارانه‌های خود، اظهار کرد: طی یکی دو روز گذشته یکسری پیامکی برای شهروندان اصفهانی ارسال شده است که پیامک‌ها از طریق پنلی با هویت جعلی است و در آن پیامک اعلام شده که "یارانه شما قطع شده است و برای پرداخت یارانه به لینک" زیر مراجعه نمائید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: لینک معرفی شده حاوی یک وبسایت جعلی است که شما را به یک درگاه جعلی منتقل می‌کند و مبلغ ۲,۰۰۰ تومان از حساب فرد خارج می‌کند.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: در واقع در این کلاهبرداری هم پنل پیامکی، هم وبسایت و هم درگاه الکترونیکی پرداخت جعلی است و در استان اصفهان اقدامات اولیه در خصوص این موضوع انجام شده است.
مرتضوی به شهروندان توصیه کرد که هنگام استفاده ار درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی و آدرس صحیح درگاه را بررسی کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان باید هوشیار باشند چراکه عموماً کلاهبرداران از طریق یارانه، بیمه سلامت، بیمه خودرو یا از این دست موارد برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پیامک های جعلی قطع یارانه کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم

شهرستان آران و بیدگل از بارش های اخیر بی نصیب نماند و میزبان رحمت الهی شد به طوری که حجم زیادی از آب در سیل بندها جمع شد.

فیلم ارسالی را به تماشا بنشینید. 

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و وقت بخیر حجم زیاد آب در سیل بند ورودی شهر آران و بیدگل استان اصفهان وجود دارد.‌ای کاش این همه آب مدیریت می‌شد تا در فصل گرما به نوعی در سیستم کشاورزی منطقه استفاده شود تا به طور قطع در تابستان به مشکل برخورد نکنیم.

منبع: سید شهاب مرتضوی - اصفهان

بیشتر بخوانید:

رنجش کشاورزان آملی از پرداخت آب بها بعد از گذشت ۱۸ سال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری