Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گروهی از نیرو‌های تیپ ۴۴ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیرو‌های ویژه، عملیات گسترده‌ای را در روستا‌های حومه منطقه «الحضر» در مرکز استان نینوا آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، گروهی از نیرو‌های تیپ ۴۴ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیرو‌های ویژه، عملیات گسترده‌ای را در روستا‌های حومه منطقه «الحضر» در مرکز استان نینوا آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های عراقی در جریان این عملیات و جست وجوی منطقه به منطقه در روستا‌های حومه الحضر موفق شدند ۳۸ بمب و تله انفجاری را کشف، ضبط و خنثی کنند.

منطقه الحضر که عمدتا بیابانی است در مرکز استان نینوا واقع شده و دروازه جنوبی برای ورود به شهر موصل به شمار می‌آید؛ از حومه شهر تعلفر در حومه غربی موصل خبر می‌رسد گروهی از نیرو‌های مهندسی بسیج مردمی موفق شدند منطقه «جکن خرابه» را به طور کامل پاکسازی کنند.

شهر راهبردی تعلفر در شمال غرب استان نینوا واقع شده و دروازه غربی برای ورود به شهر موصل محسوب می‌شود و مناطق مرزی مشترک با سوریه را به مرکز استان (موصل) متصل می‌کند.

خبر‌ها از حومه شمال غرب شهر موصل حاکیست، گروهی مشترک از نیرو‌های تیپ «۲۳، ۲۹ و ۵۳» بسیج مردمی و گروه ۱۵ تیپ ۸۲ ارتش عراق عملیات گسترده و وسیعی را در رشته کوه‌های «ساسان» آغاز کردند.

به گزارش میزان، عملیات نیرو‌های عراقی در این محور برای شناسایی هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در جریان است؛ نیرو‌های بسیج مردمی و ارتش تاکتون تعداد زیادی تله انفجاری، بمب و سلاح‌های سبک و سنگین نظامی را در این محور کشف و ضبط کرده اند.

همزمان گروهی از نیرو‌های تیپ ۴۴ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده‌ای را در حدفاصل جزیره «موصل» تا مرز‌های مشترک با سوریه برای شناسایی هسته‌های خاموش داعش شروع کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، نیرو‌های عراقی در جریان عملیات در این محور موفق شدند مناطق «الصلعه، حمره النفیل و المناویه» را به طور کامل پاکسازی کنند؛ در حال حاضر، بخش‌هایی از شمال، شمال غرب و مرکز استان نینوا به تروریست‌های داعش آلوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نینوا بسیج مردمی تله انفجاری نیروهای ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات میدانی وزیر کشور در مناطق سیل‌زده کنارک

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، احمد وحیدی وزیر کشور در دومین روز حضور خود در مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان، پس از بازدید از معابر و منازل درگیر سیلاب، دستورات لازم جهت تسریع در روند خدمات‌رسانی را صادر کرد.

وزیر کشور عصر روز گذشته از طریق فرودگاه کنارک جهت بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد این استان شد و پس از بازدید هوایی از نقاط سیل‌زده صعب‌العبور، دستورات لازم جهت تسریع به خدمت‌رسانی به این مناطق را صادر کرد.

همچنین وزیر کشور امروز با همراهی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از ایستگاه پمپاژ شماره 3 فاضلاب شهرستان کنارک بازدید کردند.

تلاش‌ها برای تخلیه ایستگاه پمپاژ فاضلاب شماره سه شهر کنارک که در اثر ورود آب سطحی ناشی از سیل و طوفان شب گذشته از مدار خارج شده است، ادامه دارد. هفت عدد پمپ بزرگ و کوچک در حال تخلیه آب هستند.

صبح امروز نیز جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سیستان و بلوچستان به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور محمد کرمی استاندار در محل فرمانداری شهرستان کنارک برگزار شد.

وزیر کشور در دومین روز از حضور میدانی خود در مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان، از نزدیک فرآیند در حال بررسی امدادرسانی به مردم جنوب استان است.

.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • دستورات میدانی وزیر کشور در مناطق سیل‌زده کنارک
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب در جنوب استان
  • وزیر جنگ اسرائیل فرمان حمله نظامی گسترده را صادر کرد
  • ارتش رژیم صهیونیستی: برای یورش گسترده به رفح آماده می‌شویم