Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، اهالی شهر رقه در شمال شرق سوریه بار دیگر با حضور در خیابان، خواستار خروج نیروهای آمریکایی و فرانسوی از این شهر و توقف دخالت‌های خارجی در سوریه شدند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) آن‌ها در شعارهای خود، آمادگی خود را برای مقابله با آمریکا و دیگر نیروهای خارجی حاضر در سوریه اعلام کردند و حضور این نیروها را غیر قانونی خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این تجمع، پرچم آمریکا و فرانسه به آتش کشیده و بر تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه تأکید شد.

این تجمع و تجمع‌های پیشین در حالی صورت می‌گیرد که در طی نزدیک به پنج سال حضور ائتلاف آمریکایی در سوریه به بهانه مبارزه با داعش، بارها غیر نظامیان هدف بمباران و گلوله‌باران آمریکا قرار گرفته‌اند و در موارد متعددی نیز هدف بمب‌های فسفری بوده‌اند.

علی رغم نامه‌نگاری‌های وزارت خارجه سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت، اما تا کنون هیچ اقدامی در محکومیت این حملات صورت نگرفته است. از سوی دیگر شهر رقه مملوء از مین‌هایی است که تروریست‌های داعش به هنگام ترک این شهر بر جای گذاشته‌اند و واشنگتن و هم‌پیمانانش همچون انگلیس و فرانسه که کنترل رقه را در دست دارند، تا کنون مانع از ورود کارشناسان مین‌روبی به شهر شده‌اند.

از سوی دیگر در حالی این تجمع ضد آمریکایی در رقه صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» ۲۸ آذرماه با اعلام اینکه مأموریت ادعایی نظامیان آمریکایی در شکست داعش به پایان رسیده از قصد خود برای خارک کردن آنها از خاک سوریه خبر داد اما تا کنون هیچ اقدامی تا کنون در این راستا صورت نگرفته است. روزنامه وال استریت ژرونال روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که مقام‌های فعلی و سابق آمریکایی پنجشنبه گفته‌اند ارتش این کشور قصد دارد همه نظامیان این کشور را تا پایان ماه آوریل (اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) از سوریه خارج کند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی عصر چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: دفاع مشروع و مقتدرانه نظام اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اقتدار و عزت نظام اسلامی را بیش از پیش نشان داد.

محمودی افزود: شهادت شهدای کنسولی ایران در سوریه در حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل تعرض به حاکمیت ایران اسلامی بود که پاسخ به این جنایت مطالبه عمومی ملت ایران بود و بابت این پاسخ مقتدرانه سپاسگزار فرماندهی کل قوا و نیروهای مسلح هستیم.

وی با تقدیر از تجمعات و برنامه‌های مردمی که طی روزهای اخیر برگزار شد، گفت: نمازگزاران جمعه در این هفته بعد از اقامه‌ نماز جمعه در حمایت و تشکر از این اقدام قاطع و انقلابی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل که با عنوان جمعه‌های خشم ادامه دارد، دست به تظاهرات خواهند زد.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: این تظاهرات در شهرستان‌ها و بخش‌های کشور علی الخصوص استان تهران بعد از نمازهای جمعه و در تهران از دانشگاه تهران به سوی میدان انقلاب برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه
  • نمازگزاران شهر و استان تهران در محکومیت اسرائیل تظاهرات می کنند
  • عروسک خوک با صورت دمبله؛ هواداران بارسلونا در انتظار فیگوی دوم! / عکس
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • چه بازیگری مصدر تنش بود؟/وارونه نمایی به سبک فرانسوی‌ها
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه