Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: اهالی شهر رقه در شمال شرق سوریه بار دیگر با حضور در خیابان، خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی و فرانسوی از این شهر و توقف دخالت‌های خارجی در سوریه شدند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) آن‌ها در شعار‌های خود، آمادگی خود را برای مقابله با آمریکا و دیگر نیرو‌های خارجی حاضر در سوریه اعلام کردند و حضور این نیرو‌ها را غیر قانونی خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این تجمع، پرچم آمریکا و فرانسه به آتش کشیده و بر تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه تأکید شد.

این تجمع و تجمع‌های پیشین در حالی صورت می‌گیرد که در طی نزدیک به پنج سال حضور ائتلاف آمریکایی در سوریه به بهانه مبارزه با داعش، بار‌ها غیر نظامیان هدف بمباران و گلوله‌باران آمریکا قرار گرفته‌اند و در موارد متعددی نیز هدف بمب‌های فسفری بوده‌اند.

علی رغم نامه‌نگاری‌های وزارت خارجه سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت، اما تا کنون هیچ اقدامی در محکومیت این حملات صورت نگرفته است. از سوی دیگر شهر رقه مملوء از مین‌هایی است که تروریست‌های داعش به هنگام ترک این شهر بر جای گذاشته‌اند و واشنگتن و هم‌پیمانانش همچون انگلیس و فرانسه که کنترل رقه را در دست دارند، تا کنون مانع از ورود کارشناسان مین‌روبی به شهر شده‌اند.

از سوی دیگر در حالی این تجمع ضد آمریکایی در رقه صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» ۲۸ آذرماه با اعلام اینکه مأموریت ادعایی نظامیان آمریکایی در شکست داعش به پایان رسیده از قصد خود برای خارک کردن آن‌ها از خاک سوریه خبر داد، اما تا کنون هیچ اقدامی تا کنون در این راستا صورت نگرفته است. روزنامه وال استریت ژرونال روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که مقام‌های فعلی و سابق آمریکایی پنجشنبه گفته‌اند ارتش این کشور قصد دارد همه نظامیان این کشور را تا پایان ماه آوریل (اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) از سوریه خارج کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تظاهرات رقه سوریه نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد

خبرگزاری رسمی سوریه سانا به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که یگان‌های نیرو‌های مسلح این کشور که در جهت کفر نبل در حومه جنوبی ادلب فعالیت می‌کنند، با نیروهای خود و ابزار جنگی مناسب به حمله خشونت‌آمیز گروه‌های تروریستی عصر دیروز پاسخ مناسب دادند.

سانا در ادامه این گزارش به نقل از منبع مذکور اعلام کرد: نیرو‌های ما توانستند این حمله را خنثی کنند و ده‌ها کشته و زخمی در بین تروریست‌های مهاجم برجای گذاشتند، سلاح‌ها و تجهیزات آنها را منهدم و تعدادی از اجساد آن‌ها را ضبط کردند.

این منبع تائید کرد: یگانی از نیرو‌های مسلح کشورمان نیز به حمله یک گروه تروریستی به یکی از نقاط نظامی ما در حومه شمالی حلب پاسخ داده و اعضای آن کشته و زخمی شدند و توانستند یکی از اعضای آن را دستگیر کنند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • تظاهرات دوباره صهیونیست‌ها در تل‌آویو/ برخی بازداشت شدند
  • تظاهرات گسترده مردم مصر برای توقف جنگ علیه غزه
  • نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • عکس| اولین تانک ارتش آمریکا؛ زره‌پوشی با طراحی رنو
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن/ ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار زخمی