Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب که از نظر رفتار مالی، فعالان بازار اکنون بیشتر تمایل به نقد کردن سرمایه خود دارند، گفت: پس از سپری شدن موج اصلاحی ناشی ازاین رفتار، شاهد عرضه و خروج نقدینگی از سهم‌های کوچک و حرکت بازارگردانان به سمت سهم‌های بنیادی و بزرگ خواهیم بود که انتظار می‌رود گزارش‌های سالانه خوبی با توجه به صورت‌های مالی ۹ ماهه در پیش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش تابناک اقتصادی؛ احسان پیران کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به افزایش قیمت‌های جهانی اوره و سنگ آهن، مس، سرب گفت: به نظر می‌رسد در هفته آتی توجه سهامدارن و فعالان بازار به گروه درگروه پتروشیمی‌ها و فلزات اساسی و کانه‌های فلزی معطوف باشد.   وی در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک اقتصادی در خصوص وضعیت گروه بانکی‌ها و افزایش سرمایه بانک‌ها نیز گفت: به نظر می‌رسد این اتفاق به سال بعدی موکول می‌شود و با توجه به دوره زمانی که سهامدار برای قرار گرفتن سهام جایزه از محل افزایش سرمایه باید در نظر بگیرد، فعلا در گروه بانکی‌ها شاهد فروش حقوقی‌ها هستیم.   به گفته پیران از این پس تا پایان سال شاهد خروج نقدینگی از تک سهم و ورود آن به سهم‌های بنیادی یعنی شرکت‌های با گزارش‌های سالانه مثبت که سود‌های خوبی را محقق کرده اند، خواهیم بود و بازار گردان‌ها نیز از نوسان گیری در سهم‌های کوچک به سمت سهم‌های بنیادی و بزرگ حرکت خواهند کرد.     به گزارش تابناک اقتصادی، ارزش معاملات بورس تهران در هفته منتهی به ۱۷ بهمن ماه ۹۷ با رشد ۵ درصدی ۲۶۸۹ میلیارد تومان بود که ناشی از جابجایی ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۶۷ هزار و ۱۹۷ نوبت معاملاتی بود.   در بازار اول سهام شاهد کاهش ۱۳ درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته دوم بهمن ماه بودیم و بر این اساس یک هزار و سیصدو هفتاد و دو میلیارد تومان در این بازار با داد و ستد بیش از ۶۵۰۴ میلیون سهم طی ۳۶۸ هزار و ۲۲ نوبت معاملاتی بود.   در بازار دوم، اما ارزش معاملات با رشد ۱۴ درصدی ۹۹۶ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از داد و ستد ۳ میلیون و ۴۷۴ سهم طی ۴۹۱ هزار و ۵۷۵ نوبت معاملاتی بود.   در بازار بدهی، اما ارزش معاملات با رشد ۱۶۰۱ درصدی به بیش از ۲۳۴ میلیارد تومان رسید و ۲.۳ میلیون برگه طی ۸۴۲ نوبت معاملاتی دست به دست شد.   در بازار مشتقه نیز ارزش معاملات با رشد ۱۴۷ درصدی نیز چنگی به دل نزد و ۱۰ میلیارد تومان ارزش معاملات این بازار ناشی از ۱۹ قرارداد طی ۶۶۵ نوبت معاملاتی بود.   در صندوق‌های سرمایه گذاری نیز ارزش معاملات با کاهش ۱۴ درصدی کمی بیش از ۷۶ میلیارد تومان ثبت شد و ۶۷ میلیون یونیت طی ۶ هزار و ۹۳ نوبت معاملاتی جابجا شد.   در هفته منتهی به ۱۷ بهمن ماه، شاخص کل با کاهش ۱۷۵۹ واحدی نسبت به هفته قبل در ارتفاع ۱۵۸ هزار و ۵۳۵ واحد قرار گرفت.   شاخص قیمت وزنی ارزشی با ۵۱۲ واحد کاهش رقم ۴۵ هزارو ۹۵۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۲۳۸ واحدی در کانال ۲۹ هزار واحدی و شاخص قیمت هم وزن نیز با افت ۱۷۰ واحدی به کانال ۲۰ هزار واحدی تثبیت شدند.   شاخص آزاد شناور با ۳۹۴ واحد رشد دریک قدمی کانال ۱۷۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص بازار اول با کاهش ۱۳۲۹ واحدی رقم ۱۱۸ هزار و ۴۸ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص بازار دوم با افت ۳۳۴۲ واحد در ارتفاع ۳۰۹ هزار و ۸۰۷ واحدی قرار گرفت.    * در مورد بازار سرمایه بیشتر بخوانید

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیش بینی بورس تهران بازار سرمایه سهامداران بورس نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/ خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید

به گزارش قدس آنلاین، امروز و دیروز هیجان فروش در حقیقی‌ها افزایش یافته و حقوقی‌ها از بازار حمایت کردند.

در معاملات روز گذشته بازار سرمایه به علت بلاتکلیفی پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دچار ریزش شده و امروز هم بازار سرمایه در واکنش به حمله شب گذشته علیه رژیم صهیونیستی وضعیت ریزشی داشت، اما تفاوت امروز با معاملات روز گذشته متعادل شدن برخی از صندوق‌های اهرمی بود.

فعالان بازار سرمایه از عمق حمله اطلاعی یافته و پیش بینی می‌شود بازار بعد از مدت کوتاهی به تعادل رسیده و سپس صعودی شود.

ارزش معاملات خرد بورس دیروز به ۳,۱۲۵ میلیارد تومان رسیده و ۱,۰۴۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی و به عبارت دیگر خرید حقوقی انجام شد، خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت نیز به عدد ۵۵۸ میلیارد تومان رسید.

اما در معاملات امروز به علت کاهش دامنه نوسان ارزش معاملات خرد کاهش یافته و به ۲,۰۴۴ میلیارد تومان رسید، در معاملات امروز بازار سرمایه ۷۷۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی و خرید حقوقی انجام شد تا نشان دهد، حقوقی‌ها در این دو روز توانسته اند ۱,۸۰۰ میلیارد تومان از بازار حمایت کنند، خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت نیز به عدد ۳۵۹ میلیارد تومان رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • لحظه به لحظه با بورس / ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز
  • رشد ۱۰هزار و ۱۴۰واحدی بورس +نقشه
  • رشد ۱۰هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات یکشنبه
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • سود ۲۰۰ درصدی به سهامداران این نماد بورسی رسید!
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/ خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • بورس ریخت؛ سهامداران همچنان ناامید هستند