Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@10:24:01 GMT

رونمایی از ستاره اروپایی اهل ساوجبلاغ

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۹۰۷۶

رونمایی از ستاره اروپایی اهل ساوجبلاغ

رویداد۲۴ تلاش‌های مهدی ترابی برای دریبل‌زدن بازیکنان ژاپنی در دقایق واپسین بازی نیمه نهایی، به درخشش او در مقابل یمن و ویتنام هیچ شباهتی نداشت.

ترابی ستاره ۲۴ ساله تیم ملی در مقابل یمن عملکرد خوبی از خود نشان داد و با شوتی استثنایی دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه اش با بدشانسی تبدیل به گل نشد. در مقابل ویتنام نیز او به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و با پاس گلی دقیق زمینه ساز گل دوم سردار آزمون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آن چه ویژه‌تر از نمایش شماره ۱۶ ایران بود، خوشحالی پس از پاس گلش بود که به سمت سردار آزمون دوید و در نزدیکی های نقطه کرنر موفق شد مهاجم گلزن ایران را متوقف کند.

مهدی ترابی هافبک خوش تکنیک تیم‌ملی در جام ملت‌ها یکی از بازیکنان خوب تیم ایران بود اما کمتر از تصور فوتبال دوستان و کارشناسان صاحب فرصت برای بازی شد. خیلی ها اعتقاد دارند ترابی می‌توانست جانشین مهدی طارمی در مقابل ژاپن شود و عناصر دفاعی این تیم را مغلوب کند اما این اتفاق رخ نداد.

پس از بازی با ویتنام، کی‌روش ترابی را ستاره ای در حد فوتبال اروپا دانست و نسبت به حضور او در لیگ ایران اظهار تعجب کرد. همین صحبت های کی‌روش باعث شد تا خیلی ها گمان کنند او در آینده بیشتر برای تیم ملی بازی می‌کند اما این اتفاق رخ نداد.
اما حالا جام ملت ها به پایان رسیده و مهدی ترابی در اردوی تیم جدید باشگاهی اش حضور دارد. پس از محرومیت در دیدار با پدیده، ترابی هم اکنون اولین بازی اش برای پرسپولیس را تجربه خواهد کرد. این که برانکو، شماره ۹ تیمش را در مقابل فولاد در چه پستی استفاده خواهد کرد هنوز به طور دقیق مشخص نیست. باتوجه به توانایی‌های این بازیکن احتمال دارد او جای امید عالیشاه را در ترکیب بگیرد یا این که یک خط جلوتر در کنار علی علیپور، زوج خط حمله قرمزها را تشکیل بدهد.

ترابی ستاره ای است که در ترکیب فولاد نشان داده هم می‌تواند پشت مهاجم در قامت یک بازیکن تعیین کننده ظاهر شود و هم در پست هافبک کناری مهره ای تاثیرگذار باشد. همچنین او می‌تواند در خط حمله ایفای نقش کند و همین چند پسته بودن باعث شده تا او مهره ای ویژه برای پرسپولیسی ها لقب بگیرد. خصوصاً این که برانکو علاقه ویژه ای به بازیکنان چند پسته دارد و تلاش می‌کند حضور در پست های مختلف را به بازیکنانش آموزش دهد.

حالا جدا از تیم باشگاهی، مهدی ترابی یکی از ستاره های فوتبال ملی ایران نیز محسوب می‌شود. تا جام جهانی ۲۰۲۲ که مهم ترین تورنمنت پیش روی تیم ایران است، احتمالا امثال شجاعی، دژاگه و... از تیم ایران کنار خواهند رفت و ترابی در کنار دیگر بازیکنان وظیفه درخشش در خط حمله را خواهد داشت. از طرف دیگر تغییر مربی نیز آینده این بازیکن را تعیین می‌کند. او و دیگر بازیکنان هجومی تیم ملی امیدوارند، سرمربی بعدی تیم ایران نگرش هجومی داشته باشد و از آن ها استفاده بهتری کند.

بی تردید مهدی ترابی یکی از ستاره های آینده فوتبال ایران است اما حالا همه انتظار دارند که او در زمین مسابقه نیز درخشان تر از همیشه ظاهر شود و فوتبال ملی ایران را به اینده امیدوار تر کند؛ آینده ای که همه امیدواریم به یک صعود بی دردسر به جام جهانی قطر و سپس درخشش در آن تورنمنت منجر شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مهدی ترابی هافبک تیم ملی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان

 

   به گزارش تابناک،  ایران در چهارمین بازی مرحله پیش مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ترکمنستان خواهد رفت و در صورت پیروزی، صعود تیم ملی به مرحله بعدی قطعی خواهد شد.
در این بازی علاوه بر سردار آزمون که در دیدار قبلی دچار مصدومیت شد، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش نیز به دلیل بیماری و آسیب‌دیدگی در اختیار کادرفنی نخواهند بود و آرشا شکوری و مهدی لیموچی نیز تیم را همراهی نکرده‌اند.

در غیاب آن‌ها سایر نفرات آماده حضور در این بازی خواهند بود، اما به نظر می‌رسد که ۴ تغییر نسبت به بازی رفت در دستور کار تیم ملی خواهد بود و امیر قلعه‌نویی این تغییرات را اعمال خواهد کرد.

خط دروازه: اعتماد به شماره یک

علیرضا بیرانوند اولویت اول امیر قلعه‌نویی برای قفس توری تیم ملی است و در این بازی حساس به میدان خواهد رفت تا همچون بازی رفت در این دیدار هم دروازه خود را بسته نگه داشته و کلین‌شیت کند. گلر شماره یک تیم ملی تاکنون ۷۱ بار پیراهن تیم ایران را پوشیده و تنها پنج بازی تا رکورد مهدی رحمتی فاصله دارد.

خط دفاع: سه تغییر عمده

حسین کنعانی احتمالا تنها بازیکنی است که جایگاه ثابت خود را در ترکیب تیم ملی حفظ خواهد کرد و به نظر می‌رسد سه تغییر دیگر در تیم وجود خواهد داشت. امین حزباوی که تا آستانه ماندن در ایران و عدم سفر به عشق آباد نیز پیش رفت، احتمال دارد نیمکت نشین شود و جای خود را به شجاع خلیل زاده بدهد. در جناحین نیز رامین وارد ترکیب خواهد شد و ابوالفضل جلالی هم در سمت چپ جانشین میلاد محمدی می‌شوند.

خط میانی: جمع جور لژیونر‌ها

در مرکز میدان احتمالا تغییرات کمتری اعمال خواهد شد. سعید عزت‌اللهی مرد مورد اعتماد تیم ملی در پست هافبک دفاعی است و جلوتر از او سامان قدوس جایگاه ثابتی در ذهن امیر قلعه‌نویی دارد. محمد محبی و علی قلی‌زاده هم در جناحین بازی خواهند کرد و بعید است جایگاه خود را به بازیکن دیگری بدهند.

خط حمله: در جست‌وجوی جانشین آزمون

مهدی طارمی امیدوار است در این بازی به روند گلزنی ملی برگردد و به رکورد ۵۰ گل کریم باقری برسد. با این حال در غیاب سردار آزمون، گزینه اول جانشینی او و زوج سازی با طارمی، مهدی قایدی، همشهری بوشهری اوست. در صورتی که قایدی فیکس نباشد، سعید سحرخیزان و محمدرضا آزادی هم شانس بازی در این دیدار را خواهند داشت.

ترکیب احتمالی تیم ملی:

علیرضا بیرانوند
رامین رضاییان
ابوالفضل جلالی
حسین کنعانی
شجاع خلیل‌زاده
سعید عزت‌اللهی
سامان قدوس
محمد محبی
علی قلی‌زاده
مهدی قایدی
مهدی طارمی

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • استقبال از فصل بهار، فصل شکوفایی درختان در ساوجبلاغ
  • بازگشت یک ستاره به تمرینات پرسپولیس
  • بازگشت اوسمار به تمرینات پرسپولیس/ ترابی هم تمرین کرد
  • مهدی قائدی بهترین بازیکن ترکمنستان - ایران
  • خلاصه بازی ایران و ترکمنستان + فیلم
  • مهدی قایدی بهترین شد
  • قایدی ساده‌ترین کار ممکن را انجام نداد!
  • ترکیب ایران برای بازی با ترکمنستان مشخص شد/ حسینی جای بیرانوند را گرفت
  • ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان
  • ترکیب ایران برابر ترکمنستان (احتمالی)