Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@12:28:05 GMT

شکوفه دادن چندین اصله درخت در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۹۴۸۷

شکوفه دادن چندین اصله درخت در قزوین

چندین اصله درخت در منطقه «رازمیان» این بخش زودتر از موعد و در میانه فصل زمستان شکوفه زده اند.

«مهدی قوامی» بخشدار الموت غربی قزوین افزود: موضوع شکوفه زدن زودهنگام درختان چندسالی است که اتفاق می افتد، گرچه برای برخی پیام آور فصل بهار است، اما در واقع ادامه این روند به زیان باغداران و کشاورزان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: برخی درختان ناحیه رودخانه شاهرود و منطقه رازمیان در حال شکوفه زدن هستند که این شکوفه ها پس از مدتی با سرمای شدید از بین رفته و میزان محصولات باغی را کاهش می دهد.
قوامی با یادآوری گرم شدن هوا اظهار داشت: مناطق رازمیان و نواحی شاهرود از گرم ترین جاهای الموت محسوب می شوند که این امر باعث شکوفه زدن درختان شده است. تغییرهای اقلیمی هر سال به رویدادهای تازه ای منجر می شود و امسال نیز شکوفه دادن درختان که به طور معمول در اسفند اتفاق می افتاد اکنون به بهمن موکول شده است.
قوامی یادآور شد: این پدیده اکنون برای تعداد انگشت شماری از درختان اتفاق افتاده و چندان جای نگرانی نیست.
رازمیان و شاهرود جزو مناطق الموت غربی و از توابع شهرستان قزوین محسوب می شوند. /ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند

صالح صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه و لزوم جا به جایی درختان واقع در مسیر اجرای این پروژه، با اخذ مجوز از کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، عملیات انتقال این درختان آغاز شد.

وی افزود: مرحله اول جابجایی و انتقال درختان مذکور که مانع اجرای پروژه عمرانی می‌باشد، هم اینک در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه تاکنون تعدادی از درختچه‌های میدان دفاع مقدس نیز به گلخانه سازمان منتقل شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز، یادآور شد: در اجرای تمام پروژه‌های توسعه شهری، چنانچه درختانی در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشد، به هیچ وجه قطع و نابود نمی‌شود، بلکه با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی به گلخانه سازمان منتقل و در اجرای پروژه‌های توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول این عملیات حساس و مهم، ۲۵ اصله درخت در دست جابجایی و انتقال قرار دارد و کار جابه جایی سایر درختان منتهی به میدان دفاع مقدس (دوراهی همدان) به قوت خود ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6086577

دیگر خبرها

  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • چشم نوازی شکوفه‌های درختان گلابی در باغ‌های روستای تکه + فیلم
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند