Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در افتتاحیه اردوی علمی، بصیرتی و معرفتی چهل جرعه از حوض کوثر که در حوزه علمیه صالحیه قزوین برگزار شد با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: خدای متعال برای حضرت عیسی بن مریم(ع) حیطه مسئولیت و رسالت معرفی کرده و در آیه 6 سوره صف می‌فرماید؛ حضرت عیسی(ع) به قوم خود می‌گوید؛ ای بنی اسرائیل همانا من رسولی از طرف خدا برای شما هستم و توراتی که پیش از من آمده را تصدیق می‌کنم و شما را به ظهور پیامبری پس از خودم به نام "احمد" بشارت می‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: حضرت عیسی(ع) با خطاب قراردادن قومش هم حیطه مسئولیتی خود را تعیین کرد و هم از آینده جهان خبرداد، در آیه 159 سوره اعراف هم خداوند می‌فرماید؛ یا ایها الناس من برای هدایت همه شما از سوی خدای متعال آمده‌ام، وقتی کلمه "یا ایها الناس" خطاب قرار می‌گیرد یعنی حیطه رسالت خاتم الانبیاء (ص) هیچ محدودیت زمینی و زمانی ندارد.

 

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: زمانی که رسالت پیامبر گرامی اسلام یک رسالت جهانی است باید همه کسانی که به او منتسب هستند با این رسالت جهانی همخوانی داشته باشند، نگاه و سیره حضرت زهرا(س)، خطبه‌های نهج البلاغه امیرمومنان(ع)، بیانات گوهرآباد امام حسن(ع) و دیگر ائمه(ع) همه در راستای رسالت جهانی پیامبر بود.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ائمه (ع) اگر فقط برای زمانه خودشان بودند با نقشه رسالتی حضرت رسول اکرم(ص) همخوانی پیدا نمی‌کردند، قیام امام حسین(ع) یک کشتی نجات و چراغ راهی برای هر دوره و زمانی است.

 

 

وی اذعان کرد: زمانی که امام زمان(عج) ظهور می‌کنند زمین را پر از عدالت و انصاف می‌کند زمانی که زمین پر از جور و ستم شده باشد، این نگاه ائمه(ع) نشان می‌دهد نگاه آنها فراملی، فرازبانی و غیرقومی و قبیله‌ای است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی براساس قیام یکی از فرزندان حضرت فاطمه(س) به وقوع پیوست و خوشبختانه قیام این رهبر الهی در کتب دینی قدیمی ما پیش بینی شده است.

 

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه طبق پیش بینی قرآن، آینده جهان در دست مستضعفان جهان است، ابراز کرد: قرآن می‌گوید مستضعفان عالم زمام امور را در دست خواهند گرفت، حرکت و قیام امام خمینی(ره) براساس رسالت‌های پیامبر(ص)، مبانی ائمه(ع) و حضرت زهرا(س) شکل گرفت.

 

وی افزود: امام راحل فرمودند تا بانگ "لااله الی الله" و "محمدرسول الله" بر جهان طنین انداز نشود مبارزه است و تا زمانی که مبارزه ادامه دارد، ماهم حضور داریم.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مرد از دامان زن به معراج می‌رود زیرا زن نقش تربیتی و مادری دارد، مردان بزرگ را زنان فرهیخته تربیت کرده‌اند، حضرت فاطمه(س) چون سیده نساء عالمین است پس زن و مرد جهان باید با الگوگیری از این شخصیت بزرگ تربیت شوند.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: امریکایی‌ها برای حفظ تعادل بازار گندم‌های اضافه خود را در دریاها رها می‌کنند درصورتی که عده زیادی از مردم جهان در سوءتغذیه به سر می‌برند.

 

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) حامل این پیام فرهنگی است که وقتی با سوال فرزندش روبرو می‌شود که چرا برای خودمان دعا نمی‌کنید، می‌گوید:"الجار ثم الدار" و بدان عمل می‌کند، یعنی ما باید به فکر دیگران و ایثارگری باشیم.

وی گفت: امروز استکبار جهانی به دنبال منافع خود در سوریه، عراق، لبنان، غزه و یمن است و به کشتار جمعی روی آورده و تقابل فرهنگ حق و باطل را شاهد هستیم.

آیت‌الله عابدینی در پایان عنوان کرد: طلاب و عالمانی دینی باید در مدلی حرکت و عمل کنند که جزو رسالت‌های دینی پیامبر اکرم(ص) باشد و آینده جهان را براساس مدل قرآنی ببیند در این صورت می‌توانند خود را به عنوان منتظر واقعی معرفی کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست تشکیل ستاد دهه کرامت استان گفت: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) که مصادیق بارز کرامت هستند به عنوان نمادین دهه کرامت نامگذاری شده و یک تابلو است که باید همه اقدامات و بزرگداشت‌ها با هدف پررنگ نگهداشتن این تابلو برای بشر انجام شود.

او افزود: دنیا از نعمت‌های الهی است و برای بشر خلق شده که باید انسان بهره را از آن داشته باشد و کرامت، انسان را به سعادت و بهره مندی از نعمات الهی سوق می‌دهد.

آیت الله عبادی اظهار کرد: مشکلی که امروز و هر روز در تاریخ با انواع جنایت‌ها و خیانت‌ها وجود داشته به دلیل عدم ترویج فرهنگ کرامت و گرایش انسان‌ها به مادیات به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان، مکتب پرافتخار انبیا، اولیا و امامان را نماد کرامت و عزت معرفی کرد.

در این نشست، حضور خادمیاران رضوی، برگزاری جشن‌ها در بقاع و مساجد، اعزام زائر اولی‌ها و ۲۰۰ زوج به مشهد مقدس، همایش‌ها و جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های دهه‌ کرامت در خراسان جنوبی اعلام شد.

امسال دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شده است
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • مخالفت وهابیت با همه مسلمانان است نه تنها تشیع/ چرا بن‌باز به مدینه نرفت