Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سازمان راه و شهرسازی در خصوص خبر مندرج مبنی بر رفع نواقص آزاد راه حادثه خیز ساوه- همدان توضیحاتی به خبرگزاری میزان ارسال نموده است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی پانزدهم دی ماه با اشاره به اینکه  آزادراه ساوه-همدان یکی از نقاط حادثه‌خیز است که موارد باید جهت رفع نقص به پیمانکار ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته ایمنی در این زمینه با راه و شهرسازی است، باید این کمیته تشکیل و مسولیت‌ها مشخص شود و مصوبات کمیته برای شورای پیشگیری جهت پیگیری ارسال شود تا اگر دستگاهی کوتاهی کرد تحت تعقیب قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین رابطه نقاط حساس و حادثه‌خیزی که توسط پلیس راه مشخص می‌شود، اولویت بندی شود و نکات و طرح‌ها جهت رفع نواقص به کمیسیون ایمنی ارائه شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به اینکه آزادراه ساوه همدان دارای مشکلات زیاد همچون چراغ، دوربین و رفاهیات است؛ خاطرنشان کرد: این موارد در کمیسیون ایمنی مطرح و در اولویت قرار گیرد و نواقص محور‌ها از نظر روشنایی و خط کشی رفع شود تا رانندگان با مشکل مواجه نباشند.

در این رابطه سازمان راه و شهرسازی توضیحاتی به خبرگزاری میزان ارسال نموده که این متن به شرح زیر است.

به استحضار می‌رساند آزاد راه ساوه – همدان در قالب دو قطعه یک و دو طی چندین مرحله در سال‌های اخیر به صورت مشارکتی (با سرمایه گذاری بخش خصوصی) در چارچوب قانون مشارکت و آیین نامه اجرایی و در قالب ۲ فقره قرارداد مشارکت مربوطه مجزا فی ما بین وزارت راه و شهرسازی و طرف‌های سرمایه گذار هر یک از آن‌ها احداث و به ترتیب در سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱ به بعد به مرحله بهره برداری رسیده است و در حال حاضر روسازی آزادراه از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و در سال گذشته و سال جاری نیز نسبت به اجرا و تکمیل لایه توپکا در آزاد راه ساوه – همدان قطعه ۲ (کربلا) از سوی شرکت آزاد راه کربلا اقدام شده است و نگهداری جاری و زمستانی آزادراه‌های مذکور با اختصاص سهم ۱۵ درصد از محل درآمد وصول عوارض آزادراه‌های یاد شده توسط شرکت‌های آزادراهی بهره بردار انجام می‌گیرد که غالبا به دلیل عدم تحقق درآمد‌های پیش بینی شده به جهت میزان ترافیک و با بعضا نرخ عوارض پایین آزادراه‌های مذکور، سهم نگهداری یاد شده، کفاف هزینه‌های راهداری را نمی‌کند.

لازم به ذکر است طبق بررسی‌های به عمل آمده، در مقاطع مکانی و زمانی کوتاهی در تابستان سال جاری، خط کشی آزادراه به جهت تجدید روسازی آزادراه و اجرای رویه آسفالتی توپکا فاقد خط کشی بوده که پس از اجرا و تکمیل لایه توپکا، نسبت به اجرای خط کشی نیز از سوی شرکت‌های آزادراهی اقدام شده است و رفع نواقص موجود نیز دردست اقدام شرکت‌ها می‌باشد.

شایان ذکر است با عنایت به استاندارد‌ها و ضوابط موجود اجرای روشنایی طولی در آزادراه‌ها اجباری نبوده و تنها در مقاطع بحرانی و با شرایط خاص از قبیل: نقاط مه گیر و .. توصیه می‌شد، مزید استحضار با عنایت به مشارکتی بودن آزادراه‌های مذکور، به منظور بازگشت به موقع سرمایه گذاری‌های انجام شده طرف مشارکت سرمایه گذار دریافت عوارض از کلیه استفاده کنندگان آزاد راه اجتناب ناپذیر می‌باشد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان راه و شهرسازی آزاد راه ساوه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۷ فروردین‌

در این بسته خبری از حذف ۳۰۰ هزار مترمکعب آب شهری از فضای سبز شهرداری یزد تا نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج اعلام شد و ساماندهی پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین در تهران را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است

داریوش بارانی بیرانوند، شهردار خرم‌آباد گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تورهای گردشگری با هدف کمک به افزایش شهرت جهانی و ملی و معرفی ظرفیت‌های شهر خرم‌آباد ضروری است.

ساماندهی پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین در تهران

احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساماندهی کلونی آسیب که معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین ایجاد کرده بودند، خبر داد.

نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج اعلام شد

حمید خضری، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی به شورای اسلامی شهر سنندج ارائه و پس از تصویب شورا و تأیید فرمانداری نرخ‌های جدید اعلام شد.

۱۵ پروژه مهم برای شهر همدان تعریف شده است

سیدمسعود حسینی، شهردار همدان گفت: ۱۵ پروژه مهم برای شهر همدان تعریف شده است که ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این شهر خواهد داشت.

فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد باید هرچه سریع‌تر بهره‌برداری شود

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ یکی از مهمترین تأکیدات شوراست و با جبران عقب‌ماندگی‌ها، باید این پروژه باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

عملیات اجرایی ۲ طرح گردشگری در همدان آغاز شد

محمد مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: عملیات اجرایی ۲ طرح گردشگری شامل احداث ساختمان تجاری با مشارکت بخش خصوصی و تملک و احداث ساختمان راهنمای گردشگری با پیش بینی اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال روز دوشنبه در همدان آغاز شد.

تأخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: خط سوم قطار شهری مشهد باید مردادماه امسال مسافرگیری شود و تأخیر در این زمینه پذیرفتنی نیست.

پناه بردن کودک گمشده سه ساله در اهواز به مأموران آتش‌نشانی

کوروش سبزعلی، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: یک کودک سه ساله گمشده در اهواز با مراجعه به ایستگاه آتش‌نشانی منطقه پردیس اهواز درخواست کمک کرد.

پیشنهاد برگزاری جشنواره گل‌های داوودی در کاخ مروارید

علیرضا رحیمی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: با برنامه ریزی هدفمند و آینده‌نگری می‌توانیم جشنواره گل‌های داوودی و فرش گل را در مهرشهر کرج و فضای سبز کاخ مروارید داشته باشیم.

ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنان در تپه فتحعلی خان

آتش پاد غلامرضا رضایی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در محله تپه فتحعلی خان خبر داد.

حذف ۳۰۰ هزار مترمکعب آب شهری از فضای سبز شهرداری یزد

محمد سعید کاشفی، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به اهتمام جهت حذف انشعابات آب شهری از آب آبیاری فضای سبز، گفت: امسال حذف ۵۰ انشعاب دیگر آب شهری با حجم حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب را حذف خواهیم کرد.

کد خبر 744864

دیگر خبرها

  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دار شد؟ | توضیحات مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۷ فروردین‌
  • انجام ۵۳۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی همدان
  • میزان مالیات خودرو اعلام شد
  • توضیحات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره واردات واگن‌های مترو
  • تولید پژو پارس متوقف شد؟ | توضیحات مهم سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی | ببینید
  • مشارکت های مردمی بهریستی استان همدان به ۶۰۶ میلیارد ریال رسید