Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌فرماندار کرمان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تبیین پیشرفت‌های شهرستان کرمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

‌"علی بابایی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا‌، به دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان کرمان اشاره کرد و گفت: شهرستان کرمان در حوزه زیرساختی پیشرفت‌های زیادی کرده است به طور مثال؛ در قبل از انقلاب در شهرستان کرمان لوله کشی گاز وجود نداشت اما امروز ضریب گازرسانی در شهرستان کرمان ۹۸ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: فقط دو شهر اندوهجرد و شهداد از نعمت گاز برخوردار نیستند که در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان قرارداد گازرسانی به این دو شهر با پیمانکار منعقد شده است که در حال اجرا می‌باشد؛ همچنین روستاهای صعب‌العبور شهر راور گاز‌رسانی نشده‌اند.

فرماندار کرمان با بیان این مطلب که یک هزار و ۲۰۰ آبادی در شهر کرمان وجود دارد، تصریح کرد: قبل از انقلاب تعداد اندکی از روستاهای شهرستان کرمان از آب آشامیدنی سالم برخوردار بوده‌اند اما امروز بیشتر روستاهای شهرستان کرمان از آب آشامیدنی سالم دارند؛ به طور مثال دو روستای رباط و سعدی در سال‌جاری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

وی از اتفاقات خوب آسفالت معابر روستایی این شهرستان سخن گفت و اظهار کرد: در قبل از انقلاب در مجموع حدود ۱۵۳ کیلومتر راه روستای در شهرستان کرمان وجود داشته است اما بعد از انقلاب هر سال به‌طور متوسط ۱۸۳ کیلومتر راه روستای در این شهرستان احداث شده است.

بابایی با اعلام این مطلب که در شهرستان کرمان همه روستای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق بهره‌مند هستند، عنوان کرد: روستاهای دارای ۵ خانوار توسط سلول‌های خورشیدی برق رسانی کرده‌ایم.

وی ضریب سوادآموزی شهرستان کرمان در قبل از انقلاب را ۴۵ درصد دانست و بیان کرد: ضریب سواد آموزی شهرستان کرمان امروز حدود ۹۹ درصد است و امسال افراد بی‌سواد در سطح شهرستان کرمان را شناسایی کردیم تا بتوانیم سوادآموزی کنیم.

فرماندار کرمان به تبیین اتفاقات علمی، آموزشی و پژوهشی شهرستان کرمان پرداخت و تصریح کرد: در قبل از انقلاب در شهرستان کرمان فقط دانشگاه شهید باهنر که ۹۰۰ دانشجو در آن تحصیل می‌کردند، داشتیم اما امروز بالغ ۶۰ هزار دانشجو در سطح شهرستان کرمان در حال تحصیل می‌باشند.

وی از رشد اقتصادی شهرستان کرمان در چند سال اخیر سخن گفت و اظهار کرد: ۸۷ درصد رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه را باید بخش خصوصی تأمین کند، لذا معین‌های اقتصادی در شهرستان کرمان فعال شده‌اند.

بابایی افزود: روند رشد ایران در بحث فناوری اطلاعات در مقایسه با کشورهای هم‌ترازمان بیشتر بوده است و در شهرستان کرمان نیز روند خوبی داشته است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چهل سالگی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل

نشست بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل امروز با حضور میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات برگزار شد.

او در این نشست گفت: ارائه خدمات به شهروندان و افزایش سرعت اینترنت یکی از شاخصه‌های مهم مدیریتی و اجرایی در دولت است که با اعتبارات ملی در گیلان به ویژه این شهرستان اجرا خواهد شد.

امین بابایی، فرماندار شهرستان سیاهکل هم با اشاره به اهمیت موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی امروزی گفت: امروزه بسیاری از مشاغل و درآمد‌های مردم از طریق اتصال به اینترنت و سامانه‌های متصل به شتاب انجام می‌شود و سرعت اینترنت برای پاسخگویی به این شبکه‌ها اهمیت زیادی دارد.

او افزود: زیرساخت‌های اجرایی طرح‌های ارتباطی از جمله فیبر نوری در شهرستان سیاهکل آماده است و برای تأمین اعتبار به حمایت استانی و کشوری نیاز داریم.

فرماندار سیاهکل همچنین با اظهار خرسندی از حضور معاون وزیر ارتباطات برای حل مشکلات حوزه ارتباطات این شهرستان تصریح کرد: به زودی اجرای طرح نصب فیبر نوری به طول ۷ کیلومتر در سیاهکل و دیلمان آغاز خواهد شد.

شهرستان سیاهکل در ۴۰ کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • اتفاقی تلخ برای ۲ جوان پس از سیل اخیر در جاسک
  • حمله ایران به اسرائیل عزت‌آفرین بود
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان
  • مسدودی راه ارتباطی ۷ روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • عصر شعر آئینی وعده صادق در کرج برگزار شد
  • بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد