Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کنعانی مقدم، کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد تجمع اخیر منافقین در پاریس گفت: اگر به تاریخچه و ریشه و شکل‌گیری منافقین قبل از انقلاب دقت کنیم می‌بینیم که منافقین با کارنامه‌ سرتاسر تروریستی خود و عدم اقبال مردم نسبت به رفتارشان چاره‌ای جز پناه بردن به دشمنان ایران نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آن‌ها به بغداد رفتند و به صدام کمک کردند، به فرانسه رفتند و تشکیلات خود را شکل دادند اما به دلیل نداشتن پایگاه مردمی و اقبالی که این گروه‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند داشته باشند، هراز چندگاهی برای گرفتن حقوق خود دست به تظاهرات می‌زنند که بگویند ما حضور داریم و زنده هستیم.

وی با بیان اینکه منافقین همواره در تجمعات خود شکست می‌خورند، اظهار کرد: فرانسه اگرچه  مدعی دموکراسی است، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند دولت آنان در تظاهرات عملا همه پایه‌های حقوق بشری را کنار گذاشت و چشم مردم را با گلوله کور کرد و هیچ پاسخی هم در این خصوص نداد.

کنعانی مقدم با بیان اینکه فرانسه مدعی عدم رعایت حقوق بشر در دیگر کشور‌ها علی‌الخصوص ایران است، گفت: دولت فرانسه بدترین رفتار را با مردم خود دارد و از طرفی به منافقینی که دستشان به خون مردم ایران آغشته شده پناه می‌دهد و مجوز تظاهرات به آن‌ها می‌دهد، در حالی که به نظر می‌رسد که دوره حمایت‌های کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی به پایان رسیده است، چراکه مردم دنیا می‌دانند که تروریست ابزاری برای سلطه است.

کارشناس سیاست خارجی درباره دخالت‌های فرانسه در امور کشور‌های دیگر گفت: استاندارد‌های دوگانه غرب در رابطه با حقوق بشر کاملا ریشه تاریخی دارد و استاندارد‌های غرب حاکی از آن است که واژه‌ها تروریسم و حقوق بشر تعاریف دوگانه‌ای در دنیا دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی منافقین فرانسه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

نشریه دیلی تلگراف روز جمعه به نقل از یک مقام ارشد دولت لندن نوشت که آقای کامرون این پیام را شخصا به نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، دو مقام رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به وزیر امور خارجه انگلیس اصرار کردند که عملیات نظامی اخیر ایران، ضرورت شناسایی سپاه بعنوان سازمان تروریستی ثابت کرده است. با این حال طرف انگلیسی استدلال کرده که لندن مایل است تا همچنان رابطه خود را با تهران حفظ کند.

کامرون طبق گزارش دیلی تلگراف این طور گفته است: وزیر امور خارجه ایران دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با هم گفت‌وگو کنیم. بنابراین تحریم سپاه کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های جریان اصلی ضد انقلاب تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

مقام‌های دولت انگلیس همان زمان اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. با این حال گروه های وابسته به رژیم صهیونیستی هر از گاهی تلاش می‌کنند تا این طرح شکست خورده را احیا کنند.

بر اساس گزارش‌ها، گروه دوستی پارلمانی انگلیس-اسرائیل اخیرا نامه‌ای را خطاب به نخست وزیر انگلیس نوشته و درخواست غیرقانونی علیه سپاه را دوباره تکرار کرده است. در این نامه با تکرار ادعای بی‌اساس آمده است که اقدامات فرامرزی سپاه، باعث نگرانی جامعه انگلیس شده است.

در همین سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس ضمن محکوم کردن تلاش‌ها برای سیاه‌نمایی سپاه اعلام کرد که این فشارها از سوی عناصری اعمال می‌شود که درصدد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس هستند.

سفارت کشورمان در بیانیه‌ای برای نشریه میدل‌ایست‌آی نوشته است: ما معتقدیم که فشار برای تحریم سپاه تحت تأثیر بازیگران خارجی، به ویژه رژیم اسرائیل است که سابقه خصومت با ایران دارد. این تلاش به جای ارتقای صلح و ثبات در منطقه، در خدمت تشدید تنش ها و ایجاد تقابل است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مقابله با «تهدیدات تروریستی و گروه های افراطی» خاورمیانه، نقش بسیاری مهمی را ایفا کرده است، افزود: «اتهامات تروریستی علیه سپاه فاقد دلیل و مدرک است و با گرایش‌های سیاسی مطرح می‌شود.»

چندی پیش رئیس سرویس جاسوسی برون مرزی انگلیس موسوم به «ام‌آی۶» هم شناسایی سپاه به عنوان نهاد تروریستی را اقدامی بیهوده توصیف کرد و گفت که این درخواست عموماً از سوی طیفی مطرح می‌شود که دارای مواضع شعارگونه هستند.

جان ساورز با بیان اینکه قوانین ضد تروریسم برای استفاده علیه گروه‌ها طراحی شده است و نه دولت‌ها افزود که فشارها علیه سپاه «بیشتر موضع شعارگونه از سوی افراد مختلف سیاسی است که به دنبال انجام کاری هستند، بدون اینکه واقعاً به اصل و ضرورت آن فکر کنند.

تحلیلگران در انگلیس هم معتقدند که قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، تنش‌ها بین لندن و تهران را در میان تحولات غرب آسیا تشدید و هر گونه امید در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق سال ۹۴ را پیچیده خواهد کرد. از این رو به نظر می‌رسد که انگلیس تمایلی به چنین اقدام تنش‌زایی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم
  • تظاهرات ادامه دار اردنی‌ها در حمایت از فلسطین + فیلم
  • تظاهرات گسترده مردم یمن در شهر صعده در حمایت از فلسطین
  • شوی غربی برای حمایت از جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها | دست بسته گروه ۷ در برابر ایران
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه