Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آمارهای موجود پیش از انقلاب تنها ۳ روستای استان از تلفن ثابت برخوردار بودند اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی یک‌هزار و ۶۰۰ روستای کردستان از تلفن‌ثابت و نعمت ارتباطات بهره‌مندند. ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهرمندی تمامی شهرها و برخی از روستاهای کردستان از بالاترین تکنولوژی در دنیا یکی از دستاوردهای مهمی است که شرکت مخابرات کردستان به آن دست یافته است، تلفن از آن دسته اختراعاتی بود که پس از مدت کوتاهی به ایران راه یافت و نخستین بار نیز در سال 1293 خورشیدی در جنگ جهانی اول یک خط تلگراف بین شهرهای کردستان برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درسال 1308 اولین شبکه تلفن با 10 خط و سه تلفنچی در شهر سنندج آغاز به‌کار و مخابرات کردستان فعالیت خود را رسماً آغاز کرد؛ روستاها بخش مهمی از اجتماع اقتصادی و فرهنگی کردستان را تشکیل می‌دهند که دسترسی مردم روستاها به امکانات مدرن ارتباطی عامل بسیار مهمی برای ماندگاری مردم در بطن تولید است.

یکی از اهالی روستاهای شهرستان سنندج درباره امکانات ارتباطی کنونی نسبت به دوران قبل از انقلاب در مناطق روستایی اظهار داشت: در گذشته به‌دلیل نبود امکانات ارتباطی، مردم مجبور بودند برای اطلاع از وضعیت، احوال اقوام و آشنایان خود مسیرهای طولانی را طی تا به یک مرکز تلفن دسترسی پیدا کنند یا از طریق نامه بعد از ماه‌ها پاسخی دریافت کنند اما امروزه مردم خوشبختانه در منازل خود به تمام امکانات ارتباطی دسترسی دارند و از طریق گوشی‌های تلفن‌همراه تمام کارهای بانکی و ارتباطی خود را انجام می‌دهند.

زاهد روشنی افزود: هم‌اکنون جوانان حتی برای آموزش یادگیری دروس خود می‌توانند از طریق اینترنت بدون اتلاف زمان و مکان به تمام آموزش‌های روز دنیا دسترسی داشته باشند.

ف. عبدی یکی دیگر از روستائیان کردستانی درباره امکانات ارتباطی کنونی نسبت به دوران قبل از انقلاب در مناطق روستایی می‌گوید: در حال حاضر اکثر روستاهای منطقه شرق استان از شهرستان‌های قروه و دهگلان تا سریش‌آباد و بیجار از تلفن ثابت بهره‌مندند و به اینترنت دسترسی دارند، دیگر نیازی نیست برای بسیاری از امورات زندگی به شهرها مراجعه کنند.

وی گفت: با توجه به این که اکثر شغل مردمان روستاها دامداری و کشاورزی است و در فصل تابستان در باغات و دشت‌ها حضور دارند، آنتن‌دهی موبایل بسیار مطلوب است و امکان ارتباطی برای ما به راحتی صورت می‌گیرد.

ثمرات انقلاب 40 ساله ـ استان‌ها| تولید روزانه 12 هزار حلقه انواع لاستیک در کردستان+فیلم ‌ثمرات انقلاب 40 ساله‌ ــ استان‌ها| برخورداری 99.9 درصدی مردم ‌کردستان از آب آشامیدنی سالم آیت‌الله حسینی‌شاهرودی: وضعیت امروز کردستان با قبل از انقلاب اصلاً قابل مقایسه نیست

روستانشین کردستانی خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از مردم از طریق ارتباط با دنیای مجازی مشغول درآمدزایی و کسب و کار هستند و حتی در بسیاری از موارد تولیدات و محصولات صنایع دستی خود را در همین راستا به فروش می‌رسانند و این امر کمک قابل توجهی به اشتغال و اقتصاد پایدار در سطح استان کرده است که می‌تواند با تمام دنیا ارتباط بگیرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان نیز به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته شرکت مخابرات در طول 40 سال انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین سیستم ارتباطی و مکالمه‌ای استان کردستان با سطح کشور حدود 39 سال اختلاف داشت اما اکنون کردستانی‌ها از تکنولوژی‌های به‌روز دنیا استفاده می‌کنند.

آزاد حکمت افزود: بر اساس آخرین آمارها امروزه بیش از 950 روستا به شبکه تلفن همراه دسترسی دارند و 460 روستا از خدمات اینترنتی مخابرات بهره‌مند هستند.

وی اظهار کرد: براساس آمارهای موجود پیش از انقلاب تنها 3 روستای استان از تلفن ثابت برخوردار بودند اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی یک‌هزار و 600 روستای کردستان از تلفن‌ثابت و نعمت ارتباطات بهره‌مندند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه یکی از نیازهای ضروری زندگی مردم استفاده از تلفن همراه است، تصریح کرد: مخابرات کردستان در توسعه تلفن همراه به درصد پوشش بسیار مطلوبی رسیده و وجود بیش از یک‌میلیون 600 هزار شماره همراه اول فعال در استان کردستان بیان‌گر این واقعیت است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای توسعه ارتباطات، ادامه داد: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در استان کردستان بالای صددرصد است یعنی تعداد سیمکارت‌های فعال کنونی بیشتر از جمعیت استان است.

حکمت یادآور شد: براساس آمارهای موجود در سال 1357، پنج هزار و 500 خط تلفن در کل کردستان وجود داشت اما اکنون با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی در سال 1397 این آمار به میزان 520 هزار خط تلفن رسیده و این مهم نشان از برکات انقلاب و تلاش شبانه‌روزی نیروهای متخصص مخابرات است.

وی اظهار کرد: در شرکت مخابرات کردستان از تجهیزات و تولیدات داخلی، متخصصان و نیروی‌های توانمند داخلی استفاده می‌شود و این رویکرد منجر به کسب و کار بیشتر و جلوگیری از وابستگی خارجی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه کردستانی‌ها هم‌تراز با میانگین جهانی از وسایل ارتباطی به‌روز استفاده می‌کنند، گفت: در حال حاضر نیروهای متخصص در مخابرات از توانمندی کامل برخوردارند و آموزش‌های لازم دیده‌اند در حالیکه در قبل از انقلاب نیروهای متخصصی وجود نداشت.

وی اضافه کرد: با ظهور تکنولوژی‌های جدید دنیا در کم‌ترین بازه زمانی امکان بهره‌گیری و استفاده از اینترنت نسل چهارم در استان کردستان ایجاد شد.

به گفته حکمت، بر اساس آخرین آمار موجود 4 هزار و 600 کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان کردستان احداث شده و این موجب می‌شود که امورات مخابراتی مردم در نقاط دور و نزدیک استان به آسانی انجام شود.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی علیا تولیت مدرسه علمیه قائم (عج) چیذر در جلسه هفتگی اخلاق عمومی که با عنوان «شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه» برگزار شد گفت: تجارت دنیا نتیجه‌ای جز تضییع عمر و حساب و کتاب سخت اخروی در پی نخواهد داشت.

وی افزود: در طرف مقابل، تلاش در جهت آبادانی آخرت، نشانه عقلانیت آدمی و دارو و شفای تمام دردهای اوست. عالم آخرت، ثمره، ثواب و عوض تمام مجاهدت‌ها، سختی‌ها و بلاهای دنیوی انسان است. به عنوان نمونه، بنا بر روایتی از امام صادق (ع)، در بهشت درختی است که وقتی باد در بین شاخه‌های آن می‌پیچد، صوت دلنوازی از آن نواخته می‌شود که به گوش احدی از مخلوقات نرسیده است. این صوت را تنها کسانی می‌توانند بشنوند که مسموعات حرام دنیا را به سبب ترس از خدا ترک کردند.

هاشمی علیا خاطرنشان کرد: در واقع یکی از حکمت‌های وجود لذات و نقمات دنیوی، درک لذات و عذاب‌های اخروی است؛ اگرچه این دو قابل قیاس با یکدیگر نیستند، اما به طور مثال، درک حرارت و سوزانندگی آتش دنیا راهی برای درک آتش آخرت است. در رابطه با لذات معنوی و عذاب‌های روحی نیز همین طور است. خداوند در روز قیامت، اهل بهشت و جهنّم را به یکدیگر نشان می‌دهد و مواجهه با حقیقت از دست دادن بهشت، از بزرگ‌ترین عذاب‌های روحی اهل جهنّم است.

این استاد اخلاق گفت: هدف از خلقت انسان، بهره‌مندی از فیض و لطف و احسان دائمی خداوند و تحصیل نور و کمال و حیات مطلق است که قابلیت می‌خواهد و حکمت الهی بر این قرار گرفته که قابلیت بندگانش را برایشان احراز کند. بنابراین دنیا هدف نیست، ولی طریق آخرت و راه حصول بهشت است. اگرچه دنیا بسیار مذمّت شده، اما طبق فرمایش امیر مؤمنان (ع) همین دنیا محلّ عبادت، موعظه، عبرت و توانگری است برای کسی که از آن در جهت کسب توشه آخرت بهره گیرد و فریفته جلوه‌های آن نشود.

کد خبر 6048168 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی
  • دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است
  • بهره‌مندی نیمی از مردم خمین از استخر؛ در صورت افتتاح!
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان
  • سپاه به اسراییل ثابت کرد که دفاع ما پشیمان کننده و بازدارنده است
  • تلفن ثابت ۴ هزار مشترک در زنجان وصل شد
  • ساکنین منطقه ساحلی شاهرود از تکنولوژی مخابراتی روز دنیا بهره‌مند شدند