Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-23@22:22:36 GMT

اپل باگ‌ گوشی‌های آیفون را برطرف کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۰۹۲۷

مدتی بود که گوشی‌های آیفون دارای مشکلات امنیتی زیادی شده بودند اما اپل با ارائه آپدیت iOS 12.1.4 آن‌ها را برطرف کرد.

به گزارش شریان نیوز،  مدتی است شرکت اپل به دلیل به وجود آمدن مشکلات امنیتی در برنامه FaceTime مورد انتقاد قرار گرفته است. این باگ توسط یک فرد ۱۴ساله این باگ امنیتی را قبل از متخصصان امنیت سایبری شرکت اپل کشف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالاخره پس از مدت‌ها اپل جدیدترین ورژن iOS را ارائه و مشکلات امنیتی به وجود آمده را برطرف کرد.

در حالی که بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که این مسائل به دلیل سطح پایین امنیتی برای مسائل مربوط به ویژگی‌های زنده عکس (Live Photos) در برنامه FaceTime، چارچوب بنیاد iOS و چارچوب I/O Kit می‌شوند اما یکی از کاربران توئیتر به نام بن هاوکس ادعا می‌کند که دو مسئله امنیتی به وجود آمده در گوشی‌های آیفون با استفاده از حمله سایبری 0day صورت گرفته‌اند. 0day نوعی حمله سایبری است که هکرها از طریق باگ نرم‌افزاری اطلاعات کاربر را به دست می‌آورند. بن هاوکس یکی از افرادی است که با شرکت گوگل روی پروژه‌هایی در خصوص حملات سایبری همکاری کرده و می‌داند که در مورد چه چیزی صحبت می‌کند و به اتفاق افتادن چنین حادثه‌ای آگاهی دارد. تنها چیزی که هنوز مشخص نیست، این است که ماهیت حملات 0day چیست.

به هر حال، این اصطلاح بسیار عمومی است، توصیف هر گونه آسیب‌پذیری نرم افزار است که برای هر برنامه زمان‌بندی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ناشناخته است، در حالی که هکرها از یک نقص امنیتی استفاده می‌کنند. این دو باگ با نام‌های CVE-2019-7286 و CVE-2019-7287 شناخته می‌شوند که هر دو باگ کاملاً جدی به حساب می‌آیند اما هنوز مشخص نیست که این باگ‌های امنیتی به چه دلیل در دستگاه‌های اپل به وجود آمده‌اند. کاربرانی که iOS خود را برای دسترسی به چت گروهی FaceTime آپدیت نکرده بودند، حالا بهترین فرصت را دارند تا نسخه 12.1.4 را نصب کنند و بدون هیچ مشکل نرم‌افزاری از آن استفاده کنند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!

سرقت دوربین آیفون های خانه ها  شیوه جدید دزدی در مناطق شمالی تهران شده است. قیمت دوربین های آیفون خانه ها  به ۸۰۰ تا ۳ میلیون تومان رسیده است، به همین خاطر از چشم سارقان منازل دور نمانده است.

یکی از مخاطبان تصاویری از این سارقان برای ما ارسال کرده است. در این تصاویر سارقان شب گذشته به چند خانه در یک محله دستبرد زدند و دستگیر هم نشدند. سارقان حرفه ای تر شدند با خودروهای بدون پلاک دست به دزدی می زنند که شناسایی آنها سخت شود.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!
  • مقایسه کیفیت عکس پرتره آیفون 15 پرو مکس با سامسونگ اس 24 اولترا (عکس)
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • ۱۰ دلیل برای اینکه جدیدترین مدل آیفون را نخریم!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • مشکل دوربین آیفون با صد میلیون حل می‌شود!