Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۸ تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نوبت روزانه، شبانه، دانشگاه پیام‌نور، فرهنگیان، غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان از روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ۹۷ از طریق سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه‌ها و موسسات عالی در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

زمان آغاز ثبت‌نام در کنکور ۹۸

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

به دنبال برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در روزهای پنچ شنبه و جمعه و ایجاد سوالاتی درباره وضعیت اینترنت هنگام برگزاری کنکور، رئیس سازمان سنجش کرد که اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود؛ مسئله ای که رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات هم به آن اشاره و اعلام کرد در مقابل قطع اینترنت برای کنکور ایستاده اند.

به گزارش ایسنا، مسئله قطع اینترنت همزمان با برگزاری کنکور سراسری اگرچه در گذشته هم مطرح شده بود اما به صورت جدی در سال ۱۴۰۱ برای برگزاری نوبت اول کنکور مطرح و اجرا شد. پس از اعلام این خبر توسط معاون امور آزمون های سازمان سنجش، مسئولان از جمله وزیر علوم هم موافقت خود را با اجرای این روش جهت رعایت حقوق داوطلبان اعلام کردند. اگرچه مطرح شدن این موضوع حواشی بسیاری به همراه داشت اما در نهایت پس از موافقت‌ها و مخالفت‌ها قرار شد اینترنت همراه به صورت نقطه‌ای (مناطق نزدیک به حوزه‌های برگزاری کنکور) برای چند ساعتی قطع شد.

قطع اینترنت زمان برگزاری کنکور زمانی مورد توجه قرار گرفت که پدیده لو رفتن سؤالات و رواج تقلب در بین برخی داوطلبان کنکور همپای رشد شبکه‌های مجازی و وسایل الکترونیکی و ابزارهای هوشمند افزایش یافت و این نگرانی را برای داوطلبان کنکور و حتی خانواده‌های آن ها که به نوعی سرنوشتشان به این امتحان گره خورده ایجاد کرد.

اگرچه برای جلوگیری از تقلب و پخش سوالات هنگام برگزاری کنکور تدابیر گوناگونی از سوی سازمان سنجش درنظر گرفته شد اما به دلیل عدم تأثیر، به عنوان تنها روش تضمین امنیت برای این امتحان مورد تأکید قرار گرفت. پس از برگزاری نوبت اول کنکور اگرچه مسئولان اعلام کردند اجرای این روش تا حد زیادی موفق بوده اما پس از پایان برگزاری آزمون شهروندان از بروز مشکلاتی به دنبال قطع اینترنت اعلام نارضایتی کردند و همین امر سبب شد وزیر ارتباطات ضمن عذرخواهی از مردم تأکید کند این بار آخری است که اینترنت به خاطر کنکور قطع می‌شود و سازمان سنجش حتما باید برای دور بعدی کنکور به فکر راهکاری جایگزین باشد چراکه به هیچ وجه دیگر اینترنت را به خاطر کنکور قطع نمی‌کنند.

موضوعی که به دلیل اهمیت آن رئیس جمهور هم نسبت به آن واکنش نشان داد و با اشاره به اهمیت آن به‌ویژه برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در عین حال به مسئولان مربوطه تاکید کرد، سلامت کنکور را از مسیری تامین و تضمین کنند که نیازی به قطع اینترنت نبوده و اختلال در زندگی روزمره مردم ایجاد نشود. بنابراین با توجه به تأکیدهای انجام شده پرونده قطع اینترنت برای حفظ سلامت کنکور و رعایت حقوق داوطلبان این آزمون سراسری بسته شد.

در همین رابطه امروز پنج شنبه و جمعه هفته جاری (ششم و هفتم اردیبهشت ماه) نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شود و به رسم هر سال این سوال مطرح شد که آیا اینترنت طی این دو روز قطع می‌شود؟

در این زمینه رئیس سازمان سنجش تأکید کرد اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود و دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضائی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.

به گفته وی هماهنگی‌های لازم با مسئولان بخش‌های مختلف اعم از سازمان‌های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ امن و سالم انجام شده است و داوطلبان با خیال راحت در جلسه آزمون شرکت کنند.

همچنین محمد احسان خرامید- مشاور وزیر ارتباطات و رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: از دورانی که برای هر چیزی مثل کنکور اینترنت‌ را قطع می‌کردند، رسیدیم به وضعیتی که به جای قطع اینترنت راهکارهای مقابله با تقلب را به سازمان سنجش نشان دادیم و در مقابل قطع اینترنت برای کنکور ایستادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳