Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه  خبر خبرگزاری برنا ؛‌قابلیت احراز هویت و تشخیص چهره هوشمند برای کاربران آیفون اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در دسترس قرار گرفت.

 واتس‌اپ که یکی از بزرگترین و معروف‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود، چندی پیش اعلام کرده بود که کاربران گوشی‌های آیفون قادر خواهند بود در هفته‌های آتی از سیستم فناوری تشخیص چهره هوشمند موسوم به فیس آی دی بهره مند شده و بدین ترتیب با امنیت سایبری بیشتری وارد اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا این شرکت اعلام کرده است که کاربران گوشی‌های آیفون ۵ اس و مدل‌های بالاتر و همچنین دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس نسخه ۹ به بعد قادر خواهند بود از این پس از قابلیت تشخیص چهره هوشمند و یا احراز هویت مبتنی بر اثر انگشت در این پیام‌رسان بهره‌مند شوند.

واتس‌اپ پیش‌تر خاطرنشان کرده بود که قصد دارد این ویژگی و قابلیت جدید را به منظور افزایش امنیت سایبری دستگاه‌های متصل به اینترنت ارائه کند.

طبق اعلام واتس‌اپ و توصیه کارشناسان فعال در حوزه فناوری، کاربران باید توجه داشته باشند که آخرین نسخه به‌روزرسانی شده از اپلیکیشن مربوطه را از فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ استور اپل دریافت و دانلود کرده باشند و برای فعالسازی این قابلیت نیز باید به قسمت تنظیمات این پیام‌رسان مراجعه کرده، وارد حساب کاربری ( Account ) شده، بر روی گزینه حریم خصوصی ( privacy) ضربه زده و گزینه قفل صفحه ( screen lock) را انتخاب کنند. در این بخش آنها باید گزینه تشخیص چهره هوشمند یا فیس آی دی ( face ID) و یا احراز هویت مبتنی بر اثر انگشت ( touch ID) را فعالسازی کنند.

کاربران بدین ترتیب از نفوذ و ورود افراد غریبه به حساب کاربری آنها و پیام‌رسان واتس اپ و همچنین پیام‌های رد و بدل شده آنها جلوگیری خواهند کرد.

آنها همچنین قادر خواهند بود مدت زمانی را که صفحه گوشی آنها باید قفل شود و بعد برای ورود دوباره نیازمند فیس آی‌دی و یا تاچ آ ی‌دی باشد، را در این قسمت تعیین کنند.

همه این مراحل بدان معناست که واتس‌اپ می‌خواهد احراز هویت بیومتریک را به اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ اضافه کند تا به کاربرانش این امکان را بدهد که از خدمات جدیدتری بهره‌مند شوند و ورود و خروج خود به حساب کاربری را با استفاده از فناوری نوین تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند ثبت کنند.

این اپلیکیشن از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

انتظار می‌رود در ماه‌های آینده این قابلیت به پلتفرم اندرویدی واتس‌اپ نیز اضافه شود و کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز بتوانند از چنین امکانی بهره ببرند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اثر انگشت تشخیص چهره دلار سیستم عامل ویندوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند؛ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!

کیف پول تراست والت (Trust Wallet) ادعا می‌کند که یک آسیب‌پذیری روز صفر در آیفون می‌تواند دارایی‌های گوشی شما را به‌خطر بیندازد.

به گزارش دیجیاتو، سرویس کیف پول تراست والت (Trust Wallet) در پیامی در صفحه رسمی خود در ایکس به کاربران آیفون پیشنهاد کرد که سرویس iMessage را به‌دلیل خطرات امنیتی غیرفعال کنند. این کیف پول می‌گوید مدارکی به‌دست آورده است که نشان می‌دهد iMessage به یک آسیب‌پذیری روز صفر خطرناک دچار است که حتی بدون کلیک می‌تواند کنترل دستگاه شما را به مهاجم بدهد و دارایی‌هایتان را به‌خطر بیندازد.

ادعای Trust Wallet درباره آسیب‌پذیری خطرناک iMessage در آیفون

صفحه تراست والت در ایکس نوشت: «هشدار به کاربران iOS: اطلاعات موثقی درباره یک اکسپلویت روز صفر خطرناک برای iMessage در دارک وب به دست ما رسیده است. این [آسیب‌پذیری]می‌تواند بدون کلیک روی لینک به آیفون شما نفوذ کند.»

ازاین‌رو، تراست والت پیشنهاد کرده است که تا زمان رفع این مشکل توسط اپل، کاربران سرویس iMessage را غیرفعال کنند. برای انجام این کار می‌توانید از بخش تنظیمات به صفحه Messages مراجعه و سوئیچ iMessage را خاموش کنید. این سرویس ارائه‌دهنده کیف پول تأکید دارد که همه کیف پول‌های رمزارزی در آیفون با فعال‌بودن iMessage در معرض ریسک قرار دارند.

در ادامه «ائووین چن»، مدیرعامل Trust Wallet توضیح داد که این آسیب‌پذیری روز صفر در دارک وب برای فروش عرضه شده و قیمت آن ۲ میلیون دلار است. او همچنین اسکرین‌شاتی از صفحه مربوطه در دارک وب را که ظاهراً این اکسپلویت در آن به فروش گذاشته شده است، منتشر کرد.

شک و تردید‌ها درباره صحت ادعای تراست والت

بااین‌حال، برخی محققان امنیتی نسبت به این ادعا شک و تردید‌های زیادی دارند. یک محقق ناشناس بلاکچین در پاسخ به اسکرین‌شات چن نوشت: «اگر این [اسکرین‌شات]«اطلاعات موثق» شماست، این مسئله مایه شرمساری است. شما مدرکی از یک اکسپلویت iOS ندارید، اسکرین‌شات یک نفر را دارید که ادعا می‌کند دارای یک اکسپلویت است.»

اگرچه رعایت ایمنی قبل از وقوع حادثه، از پشیمانی احتمالی در آینده بهتر است، اما محققان می‌گویند چنین ادعای بزرگی می‌تواند موجی از ترس را در کاربران به‌دنبال داشته باشد و این اتفاق آسیب‌زننده است.

در مجموع، هنوز نمی‌توان به این ادعا با اطمینان نگاه کرد و تا زمانی که اطلاعات بیشتری دراین‌باره منتشر نشود یا اپل واکنشی نشان ندهد، باید منتظر بمانیم.

دیگر خبرها

  • ضربه کاری چین به واتساپ
  • چت‌بات هوش مصنوعی متا در دسترس برخی کاربران واتس‌اپ قرار گرفت
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • به روز رسانی جدید واتس‌اپ کاربران را عصبانی می‌کند
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند؛ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • آیفون SE4؛ قابلیت‌های آیفون 15 با قیمت مناسب
  • وایبر از تلگرام و واتساپ سبقت گرفت!