Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:17:49 GMT

بازگشت مرد افسانه به تاتامی جودو

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۲۶۵۱

بازگشت مرد افسانه به تاتامی جودو

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه رقابتهای جودو گرنداسلم پاریس، طی مراسمی با حضور «ماریوس ویزر» رئیس فدراسیون جهانی و «ژان لوک روژ» رئیس فدراسیون جودو فرانسه با اهداء هدایایی از «تدی رنر» قهرمانی که ۱۰ مدال طلا  و یک نقره جهان، دو طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه دارد تقدیر شد.

وی بعد از این مراسم به خبرنگاران گفت: رسیدن به هر مدالی ارزش و طعم خاص خود را دارد، ولی برای من اولین مدال طلای جهان که سال ۲۰۰۷ در ریو کسب کردم، متفاوت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرینات خود را برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ آغاز کرده و هدفم کسب سومین طلای المپیک است و بعید است که در طول سال ۲۰۱۹ در تورنمنتی شرکت کنم.

رنر افزود: سال آینده در همین رقابتهای گرنداسلم پاریس شرکت می کنم تا برای رسیدن به المپیک به آمادگی لازم دست پیدا کرده باشم. البته مربیان من اعتقاد دارند باید هر چه زودتر به تاتامی مسابقات برگردم. 

رئیس فدراسیون جهانی جودو نیز در این مراسم گفت: «تدی» افتخار جودو فرانسه و جامعه جهانی جودوست، او الگویی برای تمام جودوکاران است، به او تبریک می گویم و امیدوارم همچنان او را روی تاتامی مسابقات ببنیم و از مبارزاتش لذت ببریم.

«فرد اسکالانتی » دوست صمیمی این قهرمان جودو که به کمک او از با بیماری مبارزه کرد در این سخنانی گفت: من به «تدی» لقب «استاد تاتامی» داده ام ، مدعیان سنگین وزن جهانی و رقبای او همچنان باید سالها نگران باشند، چرا که «رنر» قصد ندارد از دنیای قهرمانی خداحافظی کند و دوستداران او می توانند منتظر مبارزات او روی تاتامی باشند. هدف او کسب سومین طلای المپیک است و شاید فراتر از آن تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس و مبارزه پای برج ایفل را در ذهن داشته باشد. 

کد خبر 4538203

منبع: مهر

کلیدواژه: جودو مسابقات گرنداسلم جودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک

به گزارش همشهری انلاین محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران عبور کند.

سعید اسماعیلی ستاره ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان، چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

طبق شنیده‌ها کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده اعزامی ایران به المپیک پاریس، قصد دارد گرایی و اسماعیلی را به تورنمنت رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود،‌ اعزام کنند تا در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده یا مبارزه رو در رو نسبت به انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به المپیک از میان گرایی و اسماعیلی اقدام کند.

توانایی‌های فنی اسماعیلی در حدی است که برخی کارشناسان و تصمیم‌گیران فنی او را فنی ترین فرنگی‌کارد ایران بعد از دوران طلایی حمید سوریان می‌دانند.

از سوی دیگر گرایی نیز هر چند طی یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود فاصله گرفته و با مشکل کاهش وزن نیز روبرو است، اما نمی‌توان به سادگی از کنار شایستگی و تجربه او گذشت.

کد خبر 846625 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد
  • واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • غرور تیلور اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند | کامران قاسمپور از پس این کشتی‌گیر بر می آید
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • تیلور غرورش اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!