Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بدخشان در پارلمان افغانستان پس از شرکت در نشست مسکو برنامه‌های طالبان برای زنان در نظام سیاسی آینده این کشور را مثبت عنوان کرد. ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، همزمان با احتمال پیوستن طالبان به روند سیاسی در افغانستان نگرانی‌ها درباره حقوق زنان و برخی از آزادی‌های مدنی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فوزیه کوفی» نماینده پارلمان و فعال حقوق زنان افغانستان در نشست اخیر احزاب سیاسی و طالبان در مسکو شرکت کرد تا نگرانی‌های زنان این کشور را مطرح کند.

وی پس از دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان طالبان اعلام کرد که مواضع این گروه نسبت به گذشته تغییر کرده است و طالبان برنامه‌های مثبت و خوبی را برای زنان در آینده افغانستان در نظر گرفته است.

نماینده بدخشان در پارلمان اظهار داشت: طالبان برای پایان جنگ در افغانستان جدی هستند.

کوفی افزود: زنان افغانستان باید با جدیت تمام روند صلح را تحت نظر داشته باشند و به طالبان این پیام را بدهند که بار دیگر به عقب برنخواهند گشت.

سنای آمریکا: حقوق زنان در مذاکره با طالبان باید در اولویت قرار گیرد

این در حالی است در دروان حکومت طالبان در افغانستان این گروه به زنان اجازه کار، آموزش و حتی خروج از منزل بدون همراه را نمی‌دادند.

اخیرا طالبان و احزاب سیاسی در مسکو درباره صلح و سایر موارد سرنوشت ساز در آینده سیاسی افغانستان گفت‌وگو کردند.

نمایندگان طالبان در این نشست مواضع این گروه در مورد بسیاری از مسائل از جمله حقوق زنان را اعلام کردند که ظاهرا مورد پذیرش احزاب سیاسی و فعالان حقوق زنان قرار گرفته است.

انتهای پیام/.

 

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل

سخنگوی طالبان با اشاره به ترافیک شدید مقامات کشورهای مختلف در روزهای اخیر در کابل تصریح کرد تعاملات نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن هیئت حاکمه افغانستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به سفرهای متعدد هیئت‌های بلندپایه سیاسی به کابل اظهار داشت این سفرها و تعاملات نشان‌دهنده آن است که هیئت حاکمه افغانستان به سطح گسترده پذیرفته شده است.

مجاهد اظهار داشت: ‏در این اواخر پایتخت کشور شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت های خارجی است؛ در این میان، دید و بازدید معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیئت همراهش و دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقامات امارت اسلامی قابل توجه است.

وی افزود: ‏به همین ترتیب اشتراک هیئت افغانستان تحت ریاست «حمیدالله آخندزاده» وزیر ترانسپورت در یک نشست مهم در شهر ترمذ ازبکستان، نمایانگر آن است که امارت اسلامی به سطح گسترده پذیرفته شده، مناسبات با آن تأمین بوده و رفت‌وآمدها وجود دارد.

سخنگوی طالبان ادامه داد: ‏روابط متذکره با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود. این تلاش‌ها بر فعالیت دستگاه دیپلماسی و در عموم به تأمین مناسبات همه جانبه امارت اسلامی دلالت می‌کند.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانمالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمسفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابلروسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد

‏وی همچنین اظهار داشت: تحولات نشان می‌دهد برداشت برخی مبنی بر اینکه افغانستان منزوی شده، اقتصاد آن در حال تضعیف است و با دیگر کشورها مناسبت ندارد، نادرست است. اکنون معلوم گردید که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر‌می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر گردیده و تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم