Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:39:50 GMT

التیام درد ‌مردم روستاهای مرزی خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۳۴۲۸

التیام درد ‌مردم روستاهای مرزی خراسان جنوبی

‌معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۸۰ نفر از مردم روستاهای ذکری و گل نی از توابع شهرستان درمیان توسط کاروان سلامت و معیشت جمعیت هلال احمر ویزیت رایگان شدند.

‌به گزارش ایسنا‌، احمد بخشی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ششمین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به روستاهای ذکری و گل نی از توابع درمیان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تعداد اعضای تیم کاروان سلامت، افزود: سه پزشک متخصص (پوست، اطفال و داخلی) و ۹ نفر نیروی امدادگر و پرسنل در این تیم به ارائه خدمات داوطلبانه پرداختند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در این برنامه ۸۰ نفر از مردم این روستاها ویزیت رایگان شده و داروی مورد نیاز را دریافت کردند، تصریح کرد: اعزام کاروان سلامت با همکاری ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران و به سرپرستی دکتر سید ناصر عمادی پزشک داوطلب هلال احمر متخصص پوست انجام شده است.

بخشی با اشاره به اینکه ارزش ریالی خدمات درمانی و دارویی ارائه شده در این روستاها بالغ بر ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است، اظهار کرد: دو نفر از اهالی روستاها پس از معاینه و تشخیص بیماری توده شکمی و سینه (خانم باردار) و کودک با مشکل تنفسی با توجه به وضعیت حاد توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند.

وی بیان کرد: سه مورد تزریق در جوشگاه سوختگی کودکان زیر ده سال در زیرکوه و درمیان توسط متخصص پوست انجام شده است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه با حضور دکتر عمادی؛ پرشک متخصص داوطلب هلال احمر، اهالی و مسئولین چاه آب شرب رزه نیز افتتاح شد، افزود: بخش قابل توجهی از هزینه توسط دکتر عمادی پرداخت شده است.

بخشی با بیان اینکه ۴ بیمار زیرکوه و یک نفر درمیان در سفر دکتر عمادی شناسایی شدند که برای عمل جراحی درمانی و زیبایی به بیمارستان پوست رازی تهران اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: سفر بعدی دکتر عمادی پزشک داوطلب هلال احمر پس از هماهنگی‌های لازم تا سه ماه آینده به استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این چهارمین سفر دکتر عمادی پزشک داوطلب هلال احمر به استان و شهرستان درمیان است، یادآور شد: در حاشیه این ویزیت‌ها مراسم بسته‌های حمایتی ویژه مادران باردار و شیرده نیز توزیع شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امدادرساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن بیش از ۲۳ هزار نفر به پویش «بهرفت» در خراسان رضوی

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ماه امسال ۲۳ هزار و ۲۱۱ نفر به پویش «بهرفت» پیوستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه این پویش توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و با مشارکت سازمان‌های مختلف از جمله صدا و سیما، وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور اجرا می‌شود، افزود: افزایش آگاهی رانندگان و تشویق آنها به رانندگی قانونمند از جمله اهداف اجرای پویش بهرفت (بهینه کردن رفتار ترافیکی) است.

وی با بیان اینکه در این مدت به ۳۰۲ مصدوم ۸۳ حادثه امدادرسانی شده است، ابراز کرد: از این تعداد ۴۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۷۹ مصدوم نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

ذاکریان با اشاره به فعال بودن ۱۵ پست ثابت و ۱۳ پست سیار تصریح کرد: در راستای طرح خدمات یکپارچه نوروز ۱۴۰۳ و ماه رمضان علاوه بر اطلاع‌رسانی در زمینه نقاط حادثه‌خیز و راهنمایی بیش از ۴۹ هزار مسافر، به چهار هزار و ۷۵۱ نفر خدمات امدادی و کمک‌های اولیه ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بهره‌مندی بیش از ۲۳ هزار کودک از فضای دوستدار کودک در ایستگاه‌های نوروزی و توزیع سه هزار و ۶۴۱ بسته افطاری را از دیگر خدمات جوانان در این طرح برشمرد و افزود: آموزش مهارت‌های امداد وکمک‌های اولیه به ۱۰ هزار و ۸۹۳ نفر و سنجش مخاطرات پیشگیری شده از جمله فشارخون از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی انجام ۱۷۳ مشاوره پزشکی را از خدمات داوطلب‌یار امداد و نجات بیان و خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۵۷ نفر به مراکز درمانی، ۱۵۹ نفر به مراکز توانبخشی و ۱۰۱۸ نفر به داروخانه جمعیت هلال احمر مراجعه و خدمت دریافت کردند.

کد خبر 6063780

دیگر خبرها

  • کرمانشاه/ سقوط ۴ کولبر در محور مرزی پاوه
  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • حادثه کوهستانی سقوط ۴ نفر در محور مرزی پاوه روستای هانی گرمله
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • پوشش امدادی 40 حادثه در طرح نوروزی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی/واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی 
  • پیوستن بیش از ۲۳ هزار نفر به پویش «بهرفت» در خراسان رضوی
  • معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به پویش بهرفت پیوست
  • مفقودی‌ها سیل «گرمه» توسط امدادگران جمعیت هلال احمر پیدا شدند
  • خدمت رسانی به ۲۷۶ مصدوم توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی