Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کاخ اهالی رسانه در آخرین روز از جشنواره فیلم فجر میزبان سه فیلم سینمایی و در انتها اعلام اسامی نامزد‌های این دوره است. آشفتگی، حمال طلا و ماجرای نیمروز ۲ یا همان رد خون سه اثری هستند که به ترتیب از ساعت ۱۳ به اکران در خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، دهمین و آخرین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه‌ها آغاز به کار خواهد کرد که این جشنواره دو روز به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) تعطیل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ رسانه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با آغاز روز دهم آخرین روز خود را بسیار هیجان انگیز به پایان می برد. شبی که ماه کامل شد، غلامرضا تختی، متری شیش و نیم، بیست و سه نفر، دیدن این فیلم جرم است، سرخ پوست، مسخره باز، طلا، درخونگاه و قصر شیرین آثاری هستند که تاکنون نظر مثبت اهالی رسانه را به خود جلب کرده اند. 

کاخ اهالی رسانه در آخرین روز از جشنواره فیلم فجر میزبان سه فیلم سینمایی و در انتها اعلام اسامی نامزدهای این دوره است. آشفتگی، حمال طلا و ماجرای نیمروز 2 یا همان رد خون سه اثری هستند که به ترتیب از ساعت ۱۳ به اکران در خواهند آمد.

آشفتگی

فریدون جیرانی یکی از همین کارگردانان سینما است که امسال بسیار زودتر از همیشه فیلم جدید خود را برای حضور در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر آماده کرد. کارگردان نام آشنای سینمای ایران پس از تجربه متفاوت کارگردانی فیلم سینمایی "خفه‌گی" این بار به سراغ اثری با نامی هم خانواده یعنی "آشفتگی" رفته است.

بهرام رادان بازیگر مطرح سینمای ایران نقش اول این اثر سینمایی را ایفا می کند. پیش از این قرار بود فیلم جیرانی به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برسد اما وی اعلام کرد به دلیل ایجاد مشکل در امر تهیه و تولید پروژه موقتاً تعطیل شده است. "حامد بهداد" و "نوید محمدزاده" اولین گزینه های بازی در "آشفتگی" بودند که حضورشان نسبتاً قطعی شده بود اما بعد از توقف پروژه حضور آنها نیز منتفی شد.

رادان در جشنواره سی و ششم فجر فیلم "چهارراه استانبول" ساخته مصطفی کیایی را روی پرده داشت. فیلمی که با وجود تلاش عوامل ساخت نتوانست اکران نوروزی را از آن خود نماید. رادان همچنین فیلم "سونامی" را در جشنواره امسال داشته است.

آشفتگی رئالیستى و اجتماعى نیست. یک فیلم است درباره عشق و جنایت. این تعریفی است که فریدون جیرانی طی یادداشتی درباره تازه‌ترین ساخته خود گفته است. فیلمی که با توجه نوع طراحی صحنه باز هم حال و هوایی کلاسیک را تداعی می کند.

علاوه بر بهرام رادان و مهران احمدی بازیگرانی همچون مهناز افشار، علی میلانی، احسان محمدی در فیلم آشفتگی به ایفای نقش پرداخته اند.

حمال طلا

فیلم سینمایی حمال طلا ساخته تورج اصلانی از جمله آثار روز نهایی جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هفتم است. این فیلم در بخش نگاه نو شانس خود برای کسب سیمرغ را می آزماید.

سعید آقاخانی بازیگر صاحب سیمرغ جشنواره فیلم فجر که امسال در فیلم سینمایی "بنفشه افریقایی" حضور تحسین برانگیزی از خود به یادگار گذاشته در این فیلم نیز نقش اول اثر را ایفا می کند.

در خلاصه داستان حمال طلا آمده است: رضا، حمال طلا است. شغلش رساندن طلا و جواهرات از کارگاه به مغازه است. یک روز در مسیر از او دزدی می شود و او باید غرامت بپردازد. او از دوستش لویی کمک میگیرد اما نوسانات بازار تهران اوضاع او را بدتر می کند.

علاوه بر آقاخانی پیام احمدی نیا، لطف الله سیفی، ژاله صامتی، امید روحانی، امین آقا فرزانه، علیرضا مهران، حسن زاهدی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. صامتی دیگر بازیگر این فیلم از جمله شانس های اصلی کسب سیمرغ بلورین برای بازی در فیلم درخونگاه است.

ماجرای نیمروز 2 (رد خون)

محمدحسین مهدویان بعد از ساخت فیلم "ماجرای نیمروز" که در جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به‌دست آورد، حال به سراغ ساخت قسمت دوم این فیلم رفته است.

مهدویان بدون شک یکی از استعدادهای درخشان سینمای ایران در سالیان اخیر محسوب می شود که فارغ از نقدهای تخصصی و غیر تخصصی به هیچ وجه نمی‌توان تاثیر وی را در چهار سال گذشته سینما کتمان کرد. کارگردانی که به خوبی با سینمای مستند آشنایی داشته و حال سبکی تلفیقی از مستند و سینما از خود به جا گذاشته است.

محمدحسین مهدویان پس از موفقیت‌های بسیاری که برای ساخت ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز کسب کرد به سراغ فیلمنامه لاتاری رفت. فیلمی که هر چند در جشنواره فیلم فجر نتوانست به موفقیت برسد، اما در بخش فروش یکی از پرفروشترین آثار سال ۱۳۹۷ لقب گرفت.

وی بعد از شکست نسبی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حال بار دیگر به سراغ سبک اصلی خود یعنی آثار مستند سینمایی رفته و می خواهد موفقیت های ماجرای نیمروز و ایستاده در غبار را تکرار کند.با توجه به تیم بازیگران ماجرای نیمروز دو و حفظ بازیگران اصلی نسخه اول تمامی علاقمندان مهدویان به امید دریافت دوباره سیمرغ بلورین توسط این کارگردان جوان هستند.

فیلمبرداری این بخش، طاقت‌فرساترین پلان‌های ماجرای نیمروز ۲ را شامل شده است. در این بخش‌ها، علاوه بر استفاده روزانه چند صد هنرور بومی، بیش از ١٠٠ دستگاه ادوات جنگی سبک و سنگین، چندین فروند هلی‌کوپتر و ... که صحنه‌های ویژه‌ای خلق و فیلمبرداری شد، استفاده شده است.

اکنون گروه تولید ماجرای نیمروز در تلاش است تا با تدوین همزمان و کار بر روی جلوه‌های ویژه کامپیوتری فیلم همزمان با فیلمبرداری، آن را در آخرین روز‌های مهلت ارسال فیلم به جشنواره فجر آماده کند.

هادی حجازی‌فر، بهنوش طباطبایی، محسن کیایی، هستی مهدوی‌، حسین مهری، مهدی زمین‌پرداز، امیر احمد قزوینی و با حضور جواد عزتی بازیگران اصلی قسمت دوم ماجرای نیمروز هستند.

ماجرای نیمروز: رد خون جدیدترین اثر موسسه سیمای مهر است که به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی جلوی دوربین است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماجرای نیمروز 2 جشنواره فیلم فجر سودای سیمرغ سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر سودای سیمرغ جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه اسرائیلی: نجات یافتگان از طوفان الاقصی خودکشی می‌کنند

یک رسانه عبری زبان از شرایط وخیم روحی وروانی نجات یافتگان از طوفان الاقصی به ویژه کسانی که در جشنواره موسوم به نووا شرکت کرده بودند، خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گای بن شمعون یکی از صهیونیست‌‌هایی که از آن جشنواره جان سالم به در برده بود خبر داد، بسیاری از مردم به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از شوک این عملیات دست به خودکشی زده‌اند اما نهادهای اسرائیلی هنوز زمینه معالجه آنها را فراهم نکرده‌اند.

به گفته این فرد، باید ما از سال گذشته تحت درمان قرار می‌گرفتیم اما همچنان در پیچ و خم بروکراسی در حال جنگ هستیم و به جای آنکه به دنبال معالجه خود باشیم در حال طی کردن مراحل بروکراسی می‌باشیم.

این رسانه اعلام کرد، داده‌های تحقیقات انجام گرفته توسط کنست، اخبار بسیار فجیعی را گزارش می‌دهد و حکایت از آن دارد که حدود 50 نفر از کسانی که از جشنواره نووا جان سالم به در برده بودند، تا کنون دست به خودکشی زده‌اند.

این عده روز هفتم اکتبر همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در یک جشنواره موسیقی در نزدیکی مرز با نوار غزه حضور داشتند و از آن زمان تاکنون هیچ نهادی حاضر به ارائه خدمات روانی به آنها نیست.

گفتنی است روزنامه هاآرتص در گزارشی که چند روز بعد از 7 اکتبر منتشر شد، فاش کرد، یک بالگرد نظامی اسرائیلی حاضران در این جشنواره را به رگبار بست و تعداد زیادی از آنها را قتل عام نمود.

براساس آمار اعلام شده توسط پلیس رژیم صهیونیستی 364 نفر از شهرک نشینان حاضر در این جشنواره روز هفت اکتبر کشته شدند.

بی‌سابقه‌‌ترین تظاهرات ضد نتانیاهو از 7 اکتبر برگزار شدارتش صهیونیستی تحقیقات درباره شکست 7 اکتبر را کلید زدامیرعبداللهیان: عادی‌سازی با اسرائیلِ پس از هفت اکتبر هزینه سنگینی خواهد داشتهاآرتص: بعد از 7 اکتبر اسرائیل نشان داد ضعیف‌تر از آنی است که حتی تصور می‌کردیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از آب چاهک برای پرورش ماهی در نیمروز
  • درگذشت پدر شهید سلطانی در مراغه
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • رسانه اسرائیلی: نجات یافتگان از طوفان الاقصی خودکشی می‌کنند
  • رسانه‌های شخصی هم می‌توانند در جشنواره ملی طنزپهلو شرکت کنند
  • برگزاری جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت در سمنان
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه