Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود رضایی پژوهشگر تاریخ معاصر ایران در نشست تحلیلی بر «کج‌روی پهلوی» گفت: امروز عده‌ای می‌گویند که اگر پهلوی و وابستگی بود، پیشرفت بیشتری داشتیم. امروز نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم. آمریکایی‌ها اگر هم چیزی به ما می دادند، کلید و سوییچ اش در دست آنها بود و تکنولوژی به ما منتقل نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروز این مردم خود تمام داشته‌های خود را به دست آورده‌اند.

وی همچنین افزود: این وابستگی در تفکر محمد رضا پهلوی کاملاً مشهود است. خود نیز می‌داند که بقای قدرتش در گروی اطاعت از غرب است. یکی از مهمترین اتفاقات زمان محمد رضا قرارداد مستشاری است. در این قرارداد نوشته شده که تمام افسران آمریکایی هم تراز با نظامیان ایرانی از نوعی ارشدیت قرار دادند. این نوعی نگاه نژاد پرستانه است که متاسفانه توسط پهلوی هم مورد قبول قرار می‌گیرد. جاوتر در موضوع کاپیتالاسیون هم این چنین است. در آن هم آمریکایی ها دستور می‌دهند که مصونیت شامل نظامیان هم می‌شود.

رضایی همچنین افزود: امروز وقتی به مذاکرات و توافق آن زمان نگاه می‌کنیم، حس شرم در ایرانی‌ها ایجاد می‌شود. این تفکر حاکم در پهلوی است که حاکمیت بیگانه را پذیرفته است. آمریکایی ها در ایران تسلط صد در صد داشتند. در آن زمان در ارتش، ما تنها اپراتور بودیم و حتی هدف را نیز در ارتش نمی‌توانستم خود تعیین کنیم. در آن زمان این تفکر در ارتش بوده که هر چه می‌خواهیم باید از غرب به ما برسد. در زمان تغییرات هم افرادی مثل ازهاری تغییر ایجاد نمی‌کردند و باید هایزر از آمریکا می‌آید.

وی همچنین افزود: بعد از انقلاب تفکری روی کار می‌آید که می‌گوید باید جهاد خودکفایی را در ارتش ایجاد کنیم. وقتی کیفی به موضوع نگاه کنیم، خواهیم دید که یک تفکر جدید و سازنده است. آن زمان عده‌ای به این تفکر می‌خندیدند.

رضایی همچنین افزود: تفکر غربی، نسبت به نژاد غرب یک خود کم بینی خاصی داشت. در آن زمان برای یک دندان درد هم به خارج می‌رفت. شاه نوعی سرطان داشت. برای خون گرفتن از شاه هم باید از خارج می‌آمدند. البته در آن زمان در کشور پرشک داشتیم ولی بالاخره آنها را در حدی نمی‌دیدند که بتوانند کارها را انجام دهند. در جشن ۲۵۰۰ ساله هم که می خواستند، اقتدار ایران را به جهان نشان دهند، تمام غذاها را از خارج از کشور می‌آوردند. این تفکر در کشور و در ذهن پادشاه کشور نقش بسته بود.

وی افزود: بعد از انقلاب ما گفتیم که خود می‌سازیم و این کار انجام شد و امروز به جایی رسیده‌ایم که خدمات مهندسی به کشورهای دیگر ارائه می‌کنیم. 

رضایی در آخر افزود: رژیم پهلوی اگر ادامه پیدا می‌کرد ما امروز نه تجهیزات نظامی می‌توانستیم بسازیم و نه امروز در مهندسی، هسته‌ای و غیره رشد پیدا کرده بودیم. تفکر انقلاب به مردم گفت که ما نیز یک انسان درجه یک هستیم و می‌توانیم تمام فعالیت‌های خود را به نحو احسنت انجام دهیم.

کد خبر 4538410

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش انقلاب ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس

به گزارش پارس نیوز ، این صفحه به کاربران این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر و آسان‌تر از قبل به مخاطبان مورد علقه خود که نام آن‌ها را در این فهرست قرار داده‌اند، دسترسی پیدا کنند.  

این بروزرسانی زمان پیدا کردن شخص مورد نیاز برای ارسال پیام را کاهش می‌دهد و به نوعی صرفه‌جویی در وقت است و همچنین تماس‌های صوتی و تصویری را آسان‌تر خواهد کرد.

این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است، بنابراین حتی برای آزمایش‌کنندگان نسخه بتا نیز در دسترس نیست. احتمالاً زمان می‌برد تا صفحه جدید به واتساپ کاربران نهایی راه پیدا کند، اما از نظر ظاهری، ممکن است ابتدا به نسخه اندروید بیاید.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • به اتفاق اصفهان نمی‌توان گفت «حمله»!
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس