Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران در رقابتی نابرابر رتبه ۱۶ تولید علم در جهان را به دست آورده است که وقتی در کسب این جایگاه محدودیت‌هایمان را در نظر بگیریم کسب این جایگاه ارزشمند است. ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، منصور غلامی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشگاه ملی نهاوند، اظهار داشت: علی‌رغم همه آرزوها و امیدهای باطل دشمنان، ملت ایران با قدرت، اقتدار و همبستگی این دوره چهل ساله را سپری کرده‌اند و نسل امروز و نسل‌های بعدی نیز دوره‌های بعدی انقلاب را با اقتدار ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کارشناسانی که علم سیاست و کشورداری حاکم بر جوامع را می‌شناسند اقرار کرده‌اند آنچه که نظام اسلامی ایران را به اینجا رسانده خلوص نیت و ایثارگری ملت و همبستگی و پایداری دلسوزان و مسئولان این نظام است.

غلامی افزود: امروز کشور ما در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری دستاوردهای علمی زیادی را به دست آورده است که این دستاوردها در رتبه‌بندی‌های جهانی قابل توجه است.

وی عنوان کرد: ما این دستاوردها را علی‌رغم محدودیت‌های مکرری که دشمنان برای ما ایجاد کرده‌اند به دست آورده‌ایم در صورتی که کشورهای دنیا با تمام امکانات تلاش می‌کنند که با هم این امکانات را به اشتراک‌ بگذارند و با جذب نخبگان کشورهای دیگر دستاوردهای علمی خود را کسب کرده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: اما در این مسابقه نابرابر کشور ما رتبه 16 تولید علم در جهان را به دست آورده است که وقتی در کسب این جایگاه محدودیت‌هایمان را در نظر بگیریم کسب این جایگاه ارزشمند است.

غلامی گفت: امروز کشور ما در حوزه فناوری نانو، سلول‌های بنیادی، صنایع دفاعی و غیره دستاوردهای قابل توجهی را به دست آورده است که کسب این دستاوردها خصوصا توان دفاعی کشور ما که دشمنان از آن هراس دارند حاصل همکاری دانشگا‌ه‌ها با حوزه صنایع دفاعی است.

وی تاکید کرد: نیروهای انسانی و کارشناسان ما در حوزه‌های مختلف کشور در قبل و اوایل انقلاب وابسته به کشورهای دیگر بودند ولی بعد از گذشت چهل سال از عمر انقلاب امروز تمام نیروهایی که در کشور کار می‌کنند محصول دانشگاه‌های کشور هستند.

غلامی اظهار داشت: امروز در تولیدات علمی کشور حرکت‌های خوبی صورت گرفته و دانشگاه‌های ما باید امروز تولید علم را به فناوری، اشتغال و ثروت تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: امروز 192 مرکز رشد در دانشگاه‌های کشور تشکیل شده است و 43 پارک علم و فناوری در کشور احداث شده که شرکت‌های دانش بنیان را در خودشان جای داده است.

غلامی افزود: از طریق این پارک‌های علم و فناوری سال‌های قبل و گذشته میلیاردها تومان فروش محصولات فناوری صورت گرفت و صدها میلیارد دلار صادرات به خارج از کشور صورت گرفت و 42 هزار شغل پایدار در کشور ایجاد شد.

وی عنوان کرد: جامعه به سرعت در حال رشد است و دانشگاه‌های کشور ما باید از نگاه تدریس به دانشجو به سمت نگاه آینده‌نگرانه و ایجاد مهارت‌های شغلی در دانشجویان تغییر کند و نسل‌های آینده را برای این تحول آماده کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند ما نباید اجازه دهیم که رشد و توسعه علمی کشور کم شود، وزارت علوم به عنوان مسئول اصلی برنامه‌های آموزشی، تحقیقات و فناوری در کشور و با توجه به برنامه‌های کانون ششم برنامه توسعه، برای توسعه علمی کشور طرح ساماندهی آموزش عالی کشور را در دست اقدام قرار داده است.

کاشان| افزایش دانشگاه‌ها یکی از نشانه‌های رشد علمی کشور پس از انقلاب است

بوشهر| نیروی هوایی در تولید تجهیزات به پیشرفت‌هایی علمی قابل توجهی رسیده استبخش قابل‌توجهی از جهش علمی پس از انقلاب مدیون ناشران و نویسندگان است

 غلامی گفت: کشور ایران در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال 2018 در بین هزار دانشگاه مهم دنیا قرار گرفته است و ما باید تلاش کنیم مثل کشورهای مهم در دنیا که تولیدات علمی‌مان علاوه بر اینکه در داخل کشور مورد استفاده قرار بگیرد در خارج از کشور نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در طی دو سال گذشته ما تلاش کرده‌ایم که دانشگاه‌هایمان به مسائل کشور بپردازند و در همین راستا چندین قرارداد اکتشاف نفت و حفاظت از محیط زیست با وزارت علوم بسته شد که امیدورایم از نتیجه این تحقیقات مشکلات کشور برطرف شود.

غلامی تصریح کرد: خوشه‌های علمی در دانشگاه‌های کشور شکل گرفته است و بخش‌های اجرایی کشور نیز باید با این خوشه‌های علمی ارتباط داشته باشند و مراکز علمی و دانشگاه‌ها باید خودشان را مسئول حل مشکلات کشور بدانند.

وی افزود: قطعا کشور ما بدون هماهنگی و همکاری مجموعه‌های علمی با بخش‌های اجرایی موفق نمی‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی

 "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزار‌های کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و ... است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کار‌های اجرایی و کاربردی است و این کار‌ها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزار‌ها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • ۸ سکانس از مزه شیرین کارآفرینی که «ترین» شد؛ از «خر زورو» و شراکت با دایی‌جان تا تعیین نقشه راه تحول دیجیتال
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم