مشاهده اخبار داغ روز

قادر حجتی جانباز فرهنگی قمی که از شهر بزرگان و پهلوانان ایرانی بر خواست و با نهادینه کردن مسئله معاد در وجودش، دغدغه دیروز دفاع از دیار مادری را به دغدغه حل مسائل امروز جامعه پیوند زد تا گره‌گشای این مسئولیت خطیر باشد. ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، زندگی در شهر گل‌های آفتابگردان، شهر و مدفن بسیاری از بزرگان تاریخ ایران‌زمین، شهر پوریای ولی پهلوان این دیار و استاد و مراد مولانا شمس تبریزی بر خلق‌وخوی پهلوانی و روحیات جوانمردان این شهرستان زیبا تأثیر شگرفی داشت چنان‌که با شروع نبرد و دفاعی مقدس غیرت و مردانگی مردان و اهالی شهرستان خوی با پاسداری از وجب‌به‌وجب خاک میهن، زبانزد خاص و عام آن دوران شد.

قادر حجتی، یکی از اهالی خونگرم شهرستان خوی در سال‌های حماسه سازی همچون دیگر دوستانش از بدو نوجوانی با حضور در جمع انقلابیون انزجار خود را نسبت به‌نظام حاکم با مشتی محکم بیان کرد و با شروع نبرد تحمیلی نیز با بر دوش کشیدن اسلحه به دفاع از خاک و دیار مادری خویش برخاست تا به‌جایی که به‌افتخار جانبازی نائل آمد و پس‌ازآن از پا ننشست و در پی عزمی راسخ و علاقه و سعی وافر به ادامه تحصیل در دانشگاه تربیت‌معلم پرداخت تا بار دیگر در پوشش معلمی دلسوز و فداکار روایتگر روزهای حماسه و دفاع برای شاگردانش باشد.

به همین بهانه با حضور در اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش‌وپرورش استان قم به گفت‌وگو با این جانباز فرهنگی و شنیدن روایت جان‌فشانی‌هایش نشستیم.

قادر حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به رشادت‌های اهالی شهرستان خوی اظهار داشت: دوران انقلاب و حماسه‌های پرشور آن برای همه جوانان و نوجوانان ایرانی به‌قدری اهمیت داشت که در وجودشان منجر به ایجاد و تقویت روحیه خودباوری و اعتمادبه‌نفسی شگفت‌انگیز شده بود به‌گونه‌ای که بدون در نظر گرفتن سن و سال از همان اوایل دوران نوجوانی با همراهی جمعی از انقلابیون و حضور در مسجدی معروف به حاجی‌بابا در کوی شهدای محله‌مان با مسائل سیاسی آشنا شدیم.

با وجود موقعیت مرزی شهرستان خوی و حضور دموکرات‌ها و نیروهای ضدانقلاب در آن نواحی با عضویت در پایگاه بسیج به مبارزه با آن‌ها پرداختیم هم‌زمان با فعالیت منافقین در مناطق سردشت و مهاباد و به دنبال آن مسائل و مشکلات بسیاری که برای اهالی این مناطق ایجادشده بود درهرحال و وضعی با حضور شبانه‌روزی در مساجد و پایگاه‌های محله اسلحه بر دوش، آماده‌باش و مهیای این دفاع مقدس بودیم.

این جانباز فرهنگی قمی با استناد به فرمایشات فرمانده لشکر خود شهید مهدی باکری تصریح کرد: ایشان آغاز هر اقدام و انجام هر عملی را درگرو باور به مسئله معاد می‌دانستند به‌گونه‌ای که با تأکید بر این مهم حتی هضم و حل مسئله معاد در وجود خویش را مقدم بر حضور در خط مقدم جبهه و مناطق عملیاتی به شمار می‌آورد چراکه با اعتقاد قلبی به معاد در هر اقدامی قطعاً رضایت الهی را سرلوحه کار خویش قرار خواهیم داد و همه این سخنان بر اهمیت اخلاص اعمال ما و احساس مسئولیتمان بیش‌ازپیش می‌افزود.

جمعیت جانبازان انقلاب: هیچ بن‌بستی در اصلاح امور کشور وجود داردطرح طلایه‌داران ایثار با محوریت خدمات‌رسانی به جانبازان اردبیلی اجرا می‌شودکسر خدمت فرزندان ایثارگران و جانبازان به مناسبت دهه فجر

پذیرش مسئولیت و پاسخگویی در قبال آن، با نهادینه شدن مسئله معاد در جوانان

امروز بعد از گذشت سال‌ها بر اهمیت فرمایش این شهید بزرگوار و لزوم آشنایی جوانان و دیگر اقشار جامعه با مسئله معاد، ایمان و خودباوری آنان پی برده‌ایم اگر باور مسئله معاد در وجود تک‌تک ما از خرد و کلان نهادینه شود قطعاً در هر موقعیت و جایگاهی که قرار گرفتیم با علم به پذیرش مسئولیت و پاسخگویی در قبال آن، لحظه‌ای دست از پا خطا نکرده و راه به بیراه نخواهیم برد.

روزهای پرسوز وگداز نبرد تحمیلی با مشاهده مجروحیت و شهادت هم نوعانمان و چشیدن طعم تلخ و شیرین، شکست و پیروزی به نحوی معجزه‌آسا سپری شد تا اینکه بعد از مدتی مقاومت و اعزام بنده به مناطق عملیاتی مختلف، در سال 65 به‌اتفاق تعدادی از دوستان هم سن و سالم به مقر منتظران شهادت در لشکر عاشورا ملحق شدیم که در همین زمان مقر و پایگاه فرماندهی ما مورد اصابت حملات موشکی دشمن بعثی قرار گرفت و توفیق شهادت قسمت همه هم‌رزمانم و افتخار جانبازی نیز بهره و روزی‌ام شد.

به گفته این جانباز سرافراز میهن بعد از بهبودی نسبی از جراحت به دلیل علاقه بسیاری که به حرفه معلمی داشتند با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه تربیت‌معلم و گذران دوره‌های مربوطه، در سال 67 به‌طور رسمی مشغول به تدریس شده و هم‌زمان با تدریس برای کسب مدارج علمی بالاتر در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دادند تا اینکه در سال 74 نیز شرایط و امکان حضور وزندگی این خانواده فرهنگی در جوار نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) فراهم می‌شود.

تحقق جامعه‌ای آرمانی در گرو پایبندی به اخلاق و تربیت اصولی در خانواده‌ها

31 سال دوران خدمت صادقانه این جانباز قمی در آموزش‌وپرورش با تلاش و حضور در عرصه‌های مختلف اداری، اجرایی و همچنین در سال‌های اخیر نیز با عنوان رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش‌وپرورش استان قم به‌خوبی سپری شد و اکنون با عنوان مدرس آموزش خانواده در مدارس استان به‌ویژه در مناطق محروم به آموزش مسائل مهارت‌های زندگی، اعتیاد به مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری آن، نقش والدین در روند پیشرفت تحصیلی فرزندان و موضوعاتی از این قبیل می‌پردازد.

وی عدم رعایت اخلاق در جامعه را عامل بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی دانست و افزود: جامعه‌ای آرمانی در گرو پایبندی به اخلاق و تربیت صحیح و اصولی در خانواده تحقق می‌یابد چراکه جامعه را خانواده تشکیل می‌دهد درواقع طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده 80 درصد تربیت به خانواده و تنها 20 درصد آن به اجتماع برمی‌گردد درهرحال اهمیت مسائل اجتماعی همچون مسائل سیاسی بر شخص خاصی دلالت ندارد بلکه همچون تمثیل ساکنین قایق آسیب‌دیده، برای مصون ماندن از خطرات احتمالی باید دغدغه همه‌کسانی که دلسوز یکپارچگی و تداوم خانواده‌ها هستند قرار گیرد.

باید بر آگاهی خانواده‌ها نسبت به حساسیت و بحران هویت دوران نوجوانی و شناخت کاربرد صحیح و استفاده اصولی از ابزارهای فنّاوری افزوده شود و مسئله ناسازگاری این ابزار با هویت دینی و هنجارها و غیرت ایرانی ما برایشان تشریح شود تا والدین بدانند که با استفاده بی‌رویه و غیراصولی ماهواره‌ها و دیگر ابزار فناوری عملاً و با دست خود آتش را به درون خانواده کشیده‌اند و عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناآگاهانه خود آن‌ها هستند.

به نظر می‌رسد دقت در انجام هر مسئولیتی با هر عنوان و موقعیتی از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه سهل‌انگاری و سستی در انجام آن مسئولیت، بزرگ‌ترین ضربه‌ها را بر ریشه‌ها وارد خواهد آورد با این‌وجود اگر هر مسئولی با باور به این مسئله که برای کسب جایگاه فعلی‌اش خون پاک هزاران شهید جان‌برکف نثار شده، آیا بازهم قصوری در کار خواهیم دید؟ اگر غیر ازاین باشد که بنا به قول شهید مهدی باکری باید در بحث باور به مسئله معاد خویش بیشتر کارکنیم.

گزارش از الهام پناهی فر

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

فیلم| دفاع روحانی از قطع اینترنت جهانی و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات!

درگیری در مجلس/ پایداری‌ها علیه نماینده اصلاح طلب/سلحشوری: به جز اقلیتی برخوردار از تبعیض و امتیاز، بقیه مردم را رها کرده‌ایم

سهم ائمه جمعه، شورای نگهبان، بسیج، تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه از بودجه ۹۹ چقدر است؟+جدول

تصور این نباشد که ماجرای اعتراضات بنزینی تمام شد| هشدار درباره تبدیل جامعه به «انبار باروت» و اعتراض پابرهنه‌ها و محرومین| اشتباه‌ مسئولان این است که دنبال پیداکردن دشمن خارجی هستند

ماجرای پیدا شدن قرص در کیک دانش آموزان چه بود؟

منبع این خبر، وبسایت tn.ai است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۲۶۹۵۴۸۳ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب در اندیشه اسلامی یک راه حل است نه مسئله

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام داوود مهدوی زادگان عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ارتباط تلفنی با رادیو گفت و گو با موضوع حجاب، عفاف و کاهش آسیب های اجتماعی، با اشاره به تحقیقات خود در مقوله حجاب گفت: حجاب مسئله نیست و راه حل است و این اساسی ترین وجه اختلاف نظرها در این مسئله است که آیا ما باید حجاب را یک مسئله حساب کنیم و یا یک راه حل؟

وی با اظهار به اینکه در نگاه اندیشه مدرن و  غرب، حجاب یک مسئله است در حالی که در نگاه دینی و اسلامی حجاب یک راه حل است، توضیح داد: در غرب، فردیت را در نظر می گیرند و هرچیزی که من می پسندم حجت و ارزش است و این مقابل حجاب است چون ایده حجاب به مثابه خیر عمومی تلقی می شود. یعنی حجاب برای این است تا مصالح جامعه تامین شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی افزود: اگر کسی می گوید می خواهد در جامعه برهنه باشد، این برهنگی نفعی برای جامعه ندارد و از سویی ضرر هم دارد و آسیب های اجتماعی فراوانی نیز به دنبال خودش می آورد.

وی متذکر شد: جوامع غربی، آسیب های اجتماعی ناشی از  بی حجابی را از جهت قانون حل می کنند اما متاسفانه می بینیم کسانی که پیرو برهنگی و عریان پوششی در جامعه خودمان هستند حتی به آن مسائل اولیه ای که در جوامع مدرن و غربی رعایت می شود اعتقادی ندارند.

حجت الاسلام مهدوی زادگان حجاب را یک گفتمان دانست و اظهار کرد: از دل این گفتمان است که راه حل های مقابله با آسیب های اجتماعی را می توانیم استخراج کنیم. اما باید بر این تاکید کنیم که حجاب خیری است در مقابل ناپوششی و بی حجابی و عریان گری که شر است.

وی امنیت را از خیرات و ثمرات رعایت حجاب بیان کرد و گفت: رابطه امنیت با توسعه اقتدار گرایی دولت ها است. وقتی که عریان گری افزایش پیدا کند، ناامنی را به دنبال خودش می آورد و در این صورت ما به حضور نیروهای امنیتی نیاز داریم و امنیتی شدن اقتدار دولت ها را بیشتر و رسمی تر می کند. بنابراین عریان گری در ساحت سیاست هم تاثیرگذار است و جامعه را به سمت دولت گری های بعضا فاشیستی و اقتدارگرایانه می برد و این تهدیدهایی است که از ناحیه بی حجابی و عریان گری داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش‌های تاب‌آوری در خانواده و جامعه
  • آیا اسکار 2020 به انگل خواهد رسید؟
  • قرایی: روایت گلعلی بابایی از دفاع مقدس مستند و پاکیزه است/ شهید پیچک مدیریت رزمی ارزشمندی داشت
  • شعر معاصر به گرد پای شاعران بزرگ تاریخ ما نمی رسد
  • قرن‌هاست که هیچ فلسفه‌ای نداریم/ فقدان پرسش در شعر پس از نیما
  • جامعه‌شناسی را نباید مسئول مسائل اجتماعی بدانیم
  • پیوند مغز استخوان هویت یک فرد را تغییر داد!
  • مدیرکل بهزیستی لرستان : دغدغه ما توانمند سازی جامعه هدف است
  • نقویان: در روایت رهبری چیزی را سانسور نکردیم/ مستند برجام را خواهم ساخت
  • چالش های پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد
  • وضعیت نگران‌کننده مداح جانبازی که در کماست
  • رویکرد فضیلت‌گرایانه مبتنی بر حل مسائل خانواده بر محور تعلیم و تربیت است
  • کمک ۸ میلیارد تومانی خیران در گلریزان «شکوه پیوند» خراسان جنوبی
  • ۷۰ درصد بیماران دیالیزی خراسان شمالی، در انتظار پیوند کلیه
  • دستاورد 8 میلیارد تومانی اولین گلریزان شکوه پیوند
  • پیوند اعضای بیمار مرگ مغزی جان چند نفر را نجات داد
  • دومین پیوند کبد در استان یزد انجام شد
  • «اُبژه لاو»؛ برگرفته از تفکری که شهادت، ایثار و جانبازی را عشق واقعی می‌داند
  • دومین پیوند کبد در یزد انجام شد