Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی قزوین گفت: حل بافتهای ناکارآمد شهری از جمله محله هادی آباد قزوین نیازمند تعامل بیشتر و هم افزایی بین دستگاه های مختلف است.

مهدیه سادات قافله باشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدید اخیر از محله هادی آباد که به دعوت یکی از گروه های نیکوکاری انجام شد مشکلات متعدد این منطقه شناسایی و احصا شد که مساله فقر اقتصادی و غذایی، آسیب های اجتماعی چون اعتیاد و طلاق از مهم ترین و اساسی ترین آنها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این محله برای بهبود وضعیت خود، هم نیازمند آرامش و امنیت و هم فعالیت های عمرانی ، فرهنگی و بهداشتی اساسی است.
قافله باشی ادامه داد: هادی آباد، نه در نقطه حاشیه و منفصل شهری بلکه در دل شهر قزوین واقع شده و اگر چاره و راهکاری اساسی برای آن اندیشیده نشود به زودی در سال های آینده آسیب های آن تمام شهر را فراخواهد گرفت ، بنابراین اقدام عاجل برای آن بسیار ضروری است.
وی ادامه داد: در کنار کوچه های تنگ و باریک، از یک سو منازل بسیاری از ساکنان این منطقه بسیار نامناسب بوده و در فضایی بسیار کوچک چندین نفر کنار هم زندگی می کنند و از سوی دیگر فقر اقتصادی و بیکاری گریبانگیر اهالی آن شده است و همین ها کافی است تا شاهد بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در آن باشیم.
وی اظهار داشت: حل این مسایل به تنهایی از عهده شهرداری خارج است و نیاز است مسئولان عالی استان در خصوص آن ورود جدی داشته باشند.
قافله باشی افزود: برای بهبود وضعیت ساکنان این محله علاوه بر دستگاه ها و مسئولان، ورود جدی خیران نیک اندیش نیز می تواند تسکینی بر آلام عمیق مردمان آن باشد.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي اسلامي شهر محله هادي آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح پنجشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن اخذ گزارش از شهرداری فردیس در خصوص ۶ محله هدف عنوان کرد: در مجموع ۹ محله در فردیس و مشکین دشت مورد هدف این قرارگاه قرار دارند.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود شهرداران مربوطه در خصوص برنامه‌های ویژه برای سال ۱۴۰۳، طرح ارائه دهند. شهرداری‌ها باید رضایتمندی مردم را ارتقا دهند چراکه در مراجعات مردمی، بیشترین گله‌مندی از مدیریت شهری است، از این رو با توانمندسازی محله‌های هدف، می‌توان اعتماد و رضایت آنها را جلب کرد.

عبداللهی مطرح کرد: شهرداران و مدیران دستگاه‌ها به ویژه در بخش خدمات روی محله‌ها متمرکز شوند و با همپوشانی نسبت به حل موانع اقدام کنند. شهرداران طی هماهنگی با شرکت برق، روشنایی محله‌های بی دفاع شهری را تأمین کنند چراکه از این طریق علاوه بر تأمین روشنایی، امنیت محله‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

استاندار البرز پس از استماع گزارش شهردار چهارباغ در خصوص اقدامات انجام شده در چهار محله هدف بیان کرد: چهارباغ هفت محله شامل چهار محله در بافت شهری و سه روستا مورد توجه این قرارگاه دارد. باید طی تعامل با مدیران خانه محله‌ها، نیازمندی‌ها بر اساس اولویت‌های مردم احصا و در جهت اجرای برنامه‌ها اقدام شود.

وی در خصوص پنج محله هدف شهرداری نظرآباد گفت: پروژه‌های بزرگ تعریف شده می‌توانند تأثیر بسزایی در ارتقای رضایتمندی و رفاه مردم داشته باشد، از این رو ضرورت دارد اجرای آنها تسریع شود. احداث و راه اندازی فرهنگسرا و ایجاد کتابخانه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در محله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبداللهی پس از گزارش شهردار طالقان در خصوص دو محله هدف افزود: شهرداری طالقان باید تعامل بیشتری با این محله‌ها داشته باشد و در ارتباط سازنده با مدیران خانه محله‌ها نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

استاندار البرز با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه از تمامی مردم و مسؤولان خواست تا بار دیگر با حضور پرشور خود، دشمنان را از تحقق اهداف و برنامه‌های شوم برای این مرز و بوم ناامید کنند.

کد خبر 6088365

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است