Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: طرح «ایران مهارت» در بیش از 140 دبیرستان دوره اول متوسطه استان همدان اجرا شد.

عباس احمدی مقیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی است و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تحول در نظام آموزش رسمی دوره متوسطه اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که نظام آموزشی مبنا و اساس توسعه اقتصادی و اجتماعی هر جامعه است، اظهار داشت: پرورش نیروی کارآمد مورد نیاز جامعه از اهداف مهم نظام آموزشی است و توجه به مهارت آموزی و توسعه فرهنگ کارآفرینی از اهمیت خاصی برخوردار است.
احمدی مقیم اضافه کرد: نزدیک به هفت هزار و 500 دانش آموز از مدارس سراسر استان در این طرح شرکت می کنند.
وی ادامه داد: با این طرح ظرفیت مهارت آموزی را افزایش می‌دهیم و در شرایطی که اجرایی شدن مهارت آموزی در مدارس با کیفیت قابل قبولی پیش رود، دانش آموزان هنگام ورود به متوسطه دوم 100 ساعت دوره مهارتی دیده اند.
معاون آموزش متوسطه استان ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده با همکاری متقابل آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای شاهد پوشش تعداد زیادی از دانش آموزان در این طرح باشیم.
نزدیک به 287 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار 500 مدرسه استان تحصیل می کنند.
9904/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ايران مهارت مدارس همدان آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد

 کودکستان‌ها در فرآیند آموزش و پرورش به عنوان زیربنای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شوند و باید در راستای سند تحول و توسعه کمی و کیفی این دوره مهم، گام های اساسی برداشته شود.

در همین راستا همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم و در انتهای آموزش گواهی صلاحیت مقدماتی را برای آن‌ها صادر کرده‌ایم.

وی افزود: همه مؤسسان باید گواهی صلاحیت را دریافت کنند. در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار متقاضی تأسیس کودکستان جدید در سراسر کشور داریم.

او با بیان این که دوره توانمندسازی برای مربیان کودکستان‌ها در حال طراحی است؛ افزود: دوره تربیت مربی ارشد، حلقه میانی آموزش مربیان رشته تخصصی آغاز شده است که دوره اول آن در ۸ استان برگزار شده و در بقیه استان نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است که توانمندسازی نیروی انسانی از اولویت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود. آموزش فشرده و کیفی تمام نیروهای کودکستان از جمله مهمترین رویکردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشورمان است.

گفتنی است که حضور در دوره‌های آموزشی اجباری و ضروری خواهد بود. شخصی که می‌خواهد در یک مرکز تربیتی خدمت کند باید دارای گواهینامه‌های لازم که در اساسنامه اشاره شده است، باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • کیفیت بخشی به نمرات کتبی نهایی در فارس
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم