Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری قزوین با 120 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

این ساختمان به نام علی اکبر صالحی دانشمند و پژوهشگر قزوینی و رییس سازمان انرژی اتمی ایران نامگذاری شده است.

در مراسم افتتاح این ساختمان بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین در این مراسم گفت: این پارک در سال 90 فعالیت خود را در استان آغاز کرد و هم اکنون 30 هکتار وسعت، چهار هزار و 600 متر مربع زیربنا و 80 واحد فناور مستقر دارد.

یوسف گرجی مهلبانی افزود: به دنبال راه اندازی یک محیط کسب و کار ویژه در استان هستیم تا تعامل و ارتباط بیشتری با شرکت های دانش بنیان و فناور برقرارکنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای این پارک افزود: استقرار 19 موسسه فعال در سطح بین الملل، تولید موتورهای جایگزین دیزل ژنراتور آمریکا و فعالیت 106 واحد در حوزه آی تی از دستاوردهای بزرگ این پارک علم و فناوری در چهل سالگی انقلاب اسلامی هستند که امیدواریم در ادامه نیز شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این پارک باشیم.

در این مراسم مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین نیز حضورداشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آی تی ایران دهه فجر علم و فناوری علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر مصطفی صفدری رنجبر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیر اندیشکده سیاست پژوهان علم و فناوری در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: اکنون در عصر زیست بوم‌ها زندگی می‌کنیم. در این عصر ناگزیریم به صورت اکوسیستم فکر کرده و عمل کنیم.

وی افزود: در این عصر شاهد شتاب بی سابقه نوآوری در محصول و مدل کسب و کار، دانش محور و علم پایه شدن نوآوری ها، اهمیت دارایی‌های مکمل و بیرونی و ضرورت مرز گستری و نوآوری باز هستیم.

وی نوآوری را  فراتر از تحقیق و توسعه‌های درون‌زا عنوان کرد و افزود: شرکت‌ها باید از ظرفیت‌های بیرون زیست بوم شان بهره‌مند شوند و آورده بیشتری بدست آورند.

به گفته وی، متاسفانه در حال حاضر ۹۰ درصد معضل پارک‌های علم و فناوری ناشی از این است که TRL‌های پایین را رها کرده اند. 

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه زیست بوم‌ها باید مکانیزم‌های مختلفی را بکار برد. اکتساب، آزمایشگاه نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری، سرمایه گذاری جسورانه و همکاری‌های استراتژیک از جمله سازوکار‌های لازم برای توسعه یک زیست بوم محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز نوآوری ساختاری در راستای انعطاف‌پذیری بیشتر شرکت برای تعامل با اکوسیستم نوآوری، افزایش سهم فعالیت‌های نوآورانه، استفاده از منابع دانش بیرونی و تجاری سازی نوآوری‌های جدید ایجاد کرده است.

به گفته وی، این مراکز با هدف توسعه فناوری و نوآوری، در یکی از زیرساخت‌های متعلق به نهاد موسس (دانشگاه، موسسه پژوهشی، پارک علم و فناور، شرکت خصوصی و سازمان دولتی)، تاسیس می‌شود تا با فراهم آوردن زمینه رشد و توسعه مهارت‌های فنی و کسب و کار افراد و تیم‌های دارای ایده، هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا، به ساخت نمونه‌های اولیه، نیمه صنعتی، توسعه محصولات (کالا و خدمات) جدید، همچنین رشد و توسعه بازار برای محصولات فناورانه و دانش بنیان کمک کند.

صفدری عنوان کرد: این مراکز برای شرکت‌های بزرگ مزایایی به همراه دارد. بهره‌مند شدن از نیروی انسانی خلاق و انعطاف پذیری شرکت‌های نوپا، دسترسی به فرصت‌های رشد و سرمایه‌گذاری بیشتر، برون سپاری تحقیق و توسعه یا هزینه کمتر از مزایایی آن برای شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین مراکز نوآوری با ایجاد دسترسی یه امکانات، تخصص و پشتیبانی فنی از طریق مشاوره و مربی گری، تسهیل دسترسی به منابع مالی. کسب اعتبار در حوزه فعالیت، برای ایده پردازان و تیم‌ها نیز مزایایی به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • برخورد قاطع با بازیکن هنجارشکن استقلال را پیگیری می‌کنیم/ اعتراض رسمی به رأی کمیته انضباطی
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • معاون استاندار هرمزگان: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل مردم شده است