Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: یکی از آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه ایرانی «کودک همسری» است، آسیبی که بیش از ۵ درصد ازدواج‌ها را شامل می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان «کودک همسری» مربوط به ازدواج با کودکان زیر ۱۵ سال است که رقمی بیش از ۲۸ هزار کودک دختر را در هر سال شامل می‌شود.

بررسی آماری «کودک همسری» نشان می‌دهد که بیشترین آمار ازدواج و طلاق کودکان هم در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، زنجان، تهران، همدان و مازندران ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشتن خانواده فقیر، حضور والدین معتاد از جمله عواملی است که به پدیده «کودک همسری» دامن زده است.

نمونه آن خانواده فقیر در ایلام است که کودک ۱۱ ساله خود را به عقد مردی ۵۰ ساله در می‌آورد تا از طلب ۵۰ میلیونی خود صرف‌نظر کند.

انتشار خبر ازدواج کودک ۱۱ ساله با مرد ۵۰ ساله در «زردلان» ایلام با واکنش دادستان ایلام مواجه شد.

افشار خسروی زاد با صدور دستوری به مدیرکل بهزستی استان ایلام از وی خواست که در اجرای دستور قضایی موضوع «اذواج کودک ۱۱ ساله با مرد ۵۰ ساله در «زردلان» ایلام» را بررسی و علل و انگیزه آن را به مقام قضایی گزارش تا تصمیمات لازم و برخورد بایسته صورت پذیرد.

زهرا همتی، مدیرکل بهزستی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: در اجرای دستور مقام قضایی، کارشناسان بهزستی به محل سکونت دختر ۱۱ ساله اعزام شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه خانواده دختر ۱۱ ساله اجازه ورود تیم اعزامی از طرف بهزیستی به منزل را نمی‌دهند، ولی تلاش ما جهت بررسی موضوع و برخورد بایسته در حال انجام است.

تسنیم، دلایل «کودک همسری» در استان ایلام و سایر استان‌ها ناشی از «وجود ساختار‌های فرهنگی سنتی در جامعه»، «فقر و مطلوب نبودن وضعیت اقتصادی»، «حضور والدین معتاد» است، اما برای مقابله و پیشگیری از این آسیب اجتماعی نیز در کشور ما اقدام بایسته‌ای انجام نشده است که امید است ورود دادستان ایلام به پرونده «کودک همسری» این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: پرونده ازدواج دادستان کودک همسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد کودک ۴ ساله در رودخانه شاوور در شوش کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳، یک کودک چهار ساله در رودخانه شاوور در محدوده شهر شوش دچار حادثه غرق‌شدگی شده و جسد او پیدا نشد.

امروز و پس از سه روز تلاش شبانه‌روزی گروه‌های مردمی، امدادی و غواصی، جسد بی‌جان این کودک، چند کیلومتر پایین‌تر از شهر شوش، در محدوده روستای شیخ عیسی، کشف و از رودخانه بیرون کشیده شد.

بی‌احتیاطی والدین و ایمن نبودن سواحل رودخانه‌ها، از جمله عوامل وقوع حوادث غرق‌شدگی کودکان در خوزستان به شمار می‌روند.

کد خبر 6064378

دیگر خبرها

  • بازداشت مولوی پاکستانی حین تجاوز به دختر 12 ساله
  • دختر بچه گم شده در ساحل بوشهر به آغوش خانواده بازگشت
  • جسد کودک ۴ ساله در رودخانه شاوور در شوش کشف شد
  • هدیه خزانه‌دار فتحعلی‌شاه به دختر گلش! | تصاویر
  • فیلم | هدیه خزانه‌دار فتحعلی‌شاه به دختر گلش!
  • آزار یک دختر ۱۲ ساله توسط مولوی پاکستانی + فیلم
  • دستگیری مولوی پاکستانی هنگام تعرض به دختر ۱۲ ساله
  • فلیپه ملو: دنی آلوز و روبینیو باید حبس‌شان را بکشند و درس عبرت شوند
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • خبر تازه درباره ازدواج گوگوش با رها اعتمادی