Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@04:24:18 GMT

دشمن داخلی خطرناک‌تر از دشمن خارجی است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۶۴۵۴

دشمن داخلی خطرناک‌تر از دشمن خارجی است

به گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مریجی امروز 21 بهمن‌ماه در جمع کارکنان دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن گرامیداشت دهه مبارکه فجر و ورود انقلاب اسلامی به چهلمین سالگرد پیروزی خود، اظهار کرد: دشمنان از همان روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی هم قسم شدند تا نظام جمهوری اسلامی را نابود کنند ولی امروز بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز نتوانستند خدشه‌ای به جمهوری اسلامی وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  با اشاره به اعتراف دشمنان از ناتوانی در برابر جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: برخی از مسئولان غربی بارها اعلام کردند که اگر هزینه‌ای که ما برای مقابله با جمهوری اسلامی انجام داده‌ایم، برای هر کشوری هزینه کرده بودیم با خاک یکسان شده بود.
رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این‌که دشمن خارجی هیچ ضرری برای انقلاب اسلامی نخواهد داشت، افزود: از منظر جامعه شناسی دشمن خارجی نه تنها خطر ندارد بلکه وحدت‌بخش نیز خواهد بود و ما در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم که همه مردم برای تقابل جهانی که بر علیه ما به‌راه انداخته بودند، بسیج شدند.
وی با بیان این‌که آن‌چه که می‌تواند انقلاب را آسیب پذیر کند، آسیب‌های درونی است، یادآوری کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در زمینه فرهنگی و اجتماعی است که دشمن در تلاش است تا از راه‌های مختلف انقلاب را در این عرصه آسیب‌پذیر کند که نخستین راه نفوذ اندیشه‌های بیگانه است.
حجت الاسلام مریجی گفت: پروژه نفوذ اندیشه‌های بیگانه یا از طریق دشمنان و ترویج کتاب‌های اندیشمندان غربی در جوامع علمی صورت می‌گیرد یا از طریق دوستان مجذوب غرب انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که تغییر جهت دادن اندیشه‌ها از طریق انزوای نیروهای فکری و تغییر در تربیت و تعلیم دومین آسیب بخش فرهنگی است، تصریح کرد: تجدد گرایی افراطی، جدایی دانشگاه و حوزه از یک‌دیگر، ترویج دنیا طلبی و روحیه تکاثر طلبی در میان عناصر انقلابی، حاکم شدن روحیه تملق و ریا بجای اخلاص و ایثار، اشاعه فحشا فساد و ارتشا، بحران هویتی اجتماعی بویژه نسل سوم انقلاب از دیگر آسیب های بخش فرهنگی است.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این‌که فرار مغزها یکی دیگر از بخش‌های آسیب‌پذیر انقلاب در عرصه فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: فساد اداری از دیگر آسیب‌های بخش فرهنگی خواهد بود، امام علی(ع) می‌فرماید فلسفه نابودی رژیم‌های پیشین این بود که حق مردم داده نشد و افراد نالایق بر مسند نشستند.
وی ناتمام گذاشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی و ابهام در طرح‌های آینده را از مهم‌ترین آسیب‌های بخش سیاسی عنوان کرد و افزود: تفرقه و درگیر شدن در گرداب اختلافات داخلی، عدم شفافیت در مواضع گروهی، بی تفاوتی مردم نسبت به سرنوشت کشور و ایجاد تردید در آرمان های انقلاب از دیگر آسیب‌های بخش سیاسی است.
معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: همه ما باید توجه داشته باشیم که دشمن بیرونی هیچ غلطی نمی‌تواند بر علیه جمهوری اسلامی انجام دهد و بایستی در انتخاب‌های خود در داخل دقت کنیم تا بتوانیم مانع از آسیب رساندن دشمن در بخش‌های ذکر شده باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: چهل سالگی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی توان مقابله با ایران را ندارد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: رژیم صهیونیستی به این باور رسیده که توان مقابله با ایران را ندارد و شیطنت های بعدی با پاسخ همراه خواهد بود البته دشمن جنگ روانی راه می‌اندازد ولی نمی توانند کاری کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد علی نکونام امروز _جمعه، سی‌ویکم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: این نهاد در دوران انقلاب اسلامی خوش درخشیده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز یک نهاد پرتوان و شجره قوی و مقتدر است که نه فقط در عرصه نظامی، بلکه در تمام عرصه‌ها از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع جانانه کرده است.

وی ادامه داد: به برکت امام (ره) و بصیرت مردم انقلاب اسلامی شکل گرفت و خداوند زمینه حفظ آن را فراهم کرد، امروز سپاه کنار ارتش و نیروی انتظامی یار و یاور انقلاب اسلامی است و این‌ها از الطاف الهی به این انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مسئله حجاب در جامعه، گفت: دست دشمن در مشکلات عفاف و حجاب آشکار است، دشمن در جنگ نرم نقش ایفا می‌کند و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق به فضل پروردگار به طوری موفق بوده است که رژیم صهیونیستی در مانده شده است، افزود: در شرایطی موشک‌های ایران به زمین برخورد که پایگاه هوایی نواتیم از حفاظ‌ترین پایگاه‌های روی کره زمین است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: رژیم صهیونیستی به این باور رسیده که توان مقابله با ایران را ندارد و شیطنت‌های بعدی با پاسخ همراه خواهد بود البته دشمن جنگ روانی راه می‌اندازد ولی نمی‌توانند کاری کند.

حجت الاسلام نکونام تاکید کرد: نباید در جنگ روایت‌ها فریب بخورد آنها می‌خوانند این عملیات را کوچک بشمارند.

وی با اشاره به در گذشت سردار سرفراز دفاع مقدس محمد کیانی افزود: استمرار و خستگی ناپذیر بودن، بی‌حاشیه بودن و نگاه عمیق ولایی و سالم، حضور اجتماعی در همه عرصه‌ها، بی توقع بودن و اخلاص او مکمل کننده جهاد دفاع مقدس جمعی بود، همه این ویژگی‌ها دل‌ها را به سمت خود کشید و آن تشیع بزرگ اتفاق افتاد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به مشکلات در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: حرف‌های افرادی که در حوزه مسکن مسائلی دارند باید شنیده شود و راه حلی برای مسائل پیدا شود.

کد خبر 745972

دیگر خبرها

  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی صرفاً مصرف داخلی دارد
  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است
  • رژیم صهیونیستی توان مقابله با ایران را ندارد
  • اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • حمله دشمن به باورها و اعتقادات جامعه پیچیده و خطرناک است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همدان