Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی گفت: ۴۵ هزار شغل در دو سال گذشته در استان گلستان ایجاد شده ولی هنوز بالغ بر ۷۰ هزار بیکار در استان گلستان وجود دارد و چند پروژه مهم در استان می‎تواند به رونق اشتغال در استان کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید مناف هاشمی » ظهر امروز(یکشنبه 21 بهمن) در آیین افتتاح و کلنگ‎زنی متمرکز پروژه‎های استان گلستان اظهار کرد: پس از اینکه استان گلستان از مازندران جدا شد محرمیت‌های زیادی داشت و در طول دو دهه گذشته توجه خوبی به این استان افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گلستان با بیان اینکه گروه‎های سیاسی و اقوام در استان گلستان با وحدت با یکدیگر زندگی می‎کنند، ادامه داد: در دو سال گذشته علی‎رغم سخت‎تر شدن وضعیت اقتصادی کشور شرایط ما در استان گلستان بهبود یافت.

 

هاشمی با بیان اینکه با وجود تحریم‎ها مردم حتی در چند ماه گذشته مشکلات اساسی در زندگی نداشتند، افزود: ما در شرایط غیر عادی این وضعیت را بدست آوردیم در شرایطی هستیم که کشور می‎توانست در وضعیت بدتری باشد.

 

وی با بیان اینکه به دلیل فشارهای خارجی برخی از سرمایه‎گذاران در استان جرات سرمایه‎گذاری نداشتند، افزود: در سفر رئیس جمهور نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان در استان گلستان افتتاح و کلنگ‎زنی پروژه‎ها را داشتیم.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: در استان وحدت و همدلی وجود دارد و هم شرایط و خواسته تحولی در استان دیده شده و با اقدام بیشتر می‎توان عقب‎ماندگی‎ها را در استان گلستان جبران کرد.

 

وی با بیان اینکه با 5 میلیون تن تولید در حوزه مختلف کشاورزی در استان گلستان داریم، تاکید کرد: با ارتباط با کشورهای سی‎آی ‎اس و با تصویب منطقه آزاد استان گلستان می‎تواند آینده روشنی را داشته باشد.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه امروز با حضور جناب‎عالی پروژه های شهرستان گرگان افتتاح می‎شود، افزود: 20 هزار میلیارد تومان تفاهم‎نامه را در استان گلستان با حضور رئیس جمهور امضاء کردیم و در همه این پروژه‎ها وزیر اقتصاد نقش دارد و اگر بتوانیم 20 تا 30 درصد  این تفاهم‎نامه را عملیاتی کنیم بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان اعتبار می‎شود.

 

هاشمی تاکید کرد: وزیر اقتصاد می‎تواند در جذب این بودجه بیشترین کمک را به استان گلستان داشته باشند و این درخواست را داریم که برای جبران عقب‎ماندگی‎های استان این اهتمام از سوی وزیر اقتصاد اتفاق بیفتد.

 

وی افزود: 45 هزار شغل در دو سال گذشته در استان گلستان ایجاد شده ولی هنوز بالغ بر 70 هزار بیکار در استان گلستان وجود دارد و چند پروژه مهم در استان می‎تواند به رونق اشتغال در استان کمک کند.

 

استاندار گلستان به اجرای پروژه راه‎آهن گرگان- مشهد اشاره کرد و افزود: فاینانس این پروژه با کشور چین است و 15 درصد سهم دولت نیز مصوب شده ولی به دلیل شرایط تحریم هنوز این پروژه اتفاق نیفتاده است.

 

هاشمی با بیان اینکه پروژه راه آهن گرگان- مشهد به عنوان کریدکور شمال شرق کشور مطرح شود، افزود: این پروژه می‎تواند به عنوان یک پدافند غیرعامل باشد و اقتصاد استان را نیز رونق بدهد.

 

وی به پروژه پتروشیمی استان گلستان اشاره کرد و متذکر شد: 97 هزار نفر سهام‎دار در این پروژه وجود دارد ولی به دلایل و مشکلات جدی هنوز وزارت نفت به این پروژه وارد نشده است، در سفر رئیس جمهور به دو روش به تفاهم‎ رسیدیم یا خوراک آن تغییر کند و یا اینکه برای چند سال آینده میزان خرید اوره آن از استان گلستان تضمین شود تا سرمایه‎گذاری اتفاق بیفتد.

 

استاندار گلستان به برقی‎کردن راه آهن گرمسار اشاره کرد و افزود: تجهیز کارگاه این پروژه می‎تواند بیش از 5 هزار نفر اشغال ایجاد کند، در کنار اشتغال‎های زودبازده و کوچک امید داریم بتوانیم چند پروژه بزرگ نیز در استان دنبال شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایام فاطمیه دهه فجر فاطمیه 22 بهمن راهپیمایی22 بهمن اصفهان خبرگزاری شبستان اردبیل جشنواره فیلم فجر دهه فجر استاندار گلستان اشتغال افتتاح پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی «نور» در گلستان با هدف حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حجاب و عفاف

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این اجرای این طرح که از ۲۵ فروردین امسال آغاز شده است، با ناهنجاری‌ها در موضوع حجاب و عفاف، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • توجه ویژه به مردمی‌سازی پروژه ها و محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۳
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • هفت چالش مهم مرکز استان گلستان از زبان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گرگان
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • اجرای طرح تکثیر طبیعی ماهی کپور در گلستان برای نخستین بار
  • اجرای طرح ملی «نور» در گلستان با هدف حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حجاب و عفاف
  • تجمع مردمی حمایت از عملیات غرور آفرین در استان گلستان
  • برگزاری تجمع مردمی برای حمایت از حمله تنبیهی سپاه درشهر‌های گلستان
  • عکس/ تجمع خودجوش ایرانیان بعد از حمله ایران به اسرائیل