Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از هنرمندان و اهالی قلم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه دعوت به عمل آورد.

در متن این اطلاعیه آمده است: 

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در حالی چهلمین سال پیروزی خود را گرامی می دارد که اقتدار و صلابت ملت بزرگ ایران بیش از هر زمان دیگر نزد جهانیان آشکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبنا و محور این حرکت عظیم مردمی که نقطه عطفی در دوران معاصر کشورمان محسوب می شود بر مدار فرهنگ غنی ایرانی اسلامی این سرزمین استوار است. انقلاب اسلامی موجب عزت و تقویت هویت ملی ایرانیان گردید و بیست و دوم بهمن ماه پایان بخش کوچک شمردن ملت بزرگ ایران از سوی استعمارگران و نقطه آغاز فصل شکوفایی ملت ایران در پرتو فرهنگ دینی و ملی شد. بی تردید عرصه سترگ فرهنگ و هنر در دوران پس از انقلاب، تجلی گاه انسجام و همبستگی بر اساس باورها و ارزش های مردمان این مرز و بوم است.

نگاهی به روندهای توسعه فرهنگی در سال های پس از انقلاب اسلامی مؤید این نکته است که در تمام شاخص های فرهنگی و توسعه زیر ساخت ها دارای کارنامه ای درخشان و غرور آفرین هستیم و مصداق این سخن ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب که "چهل سالگی انقلاب دوران پختگی و نشاط است" در عرصه فرهنگ و هنر به خوبی آشکار و رویش های انقلاب در این عرصه پر شمار بوده است.

در چهلمین بهار آزادی، مسئولان وکارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با آحاد ملت ایران ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل و  با تجدید میثاق با آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی و تجدید عهد با مقتدای خویش مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) در راهپیمایی عظیم یوم الله ٢٢ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شرکت و ندای اتحاد و سربلندی ایران اسلامی را سر خواهند داد.

از عموم مردم عزیز کشورمان بویژه اصحاب فرهیخته فرهنگ، هنر و رسانه که همواره در روزهای سخت انقلاب یار و همراه و در پیمودن مسیر پیشرفت و توسعه کشور، پیشرو و تاثیرگذار بوده اند، دعوت می کنیم تا با حضور پرنشاط خود در این راهپیمایی ملی، برگ زرین دیگری بر اوراق پرافتخار ایران اسلامی افزوده و حماسه پر شور دیگری خلق کنند.

کد خبر 4538584 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران راهپیمایی 22 بهمن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد

محمد مهدی اسماعیلی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: اینکه چهره سال هنر انقلاب اسلامی، از چهره‌هایی هستند که شناخته شده اند، این نشان از این دارد که باید به سابقه توجه کرد. 

وی افزود: انتخاب استاد نجابتی به عنوان چهره سال ۱۴۰۲ هم به دلیل چند دهه کار مداوم، آثار ابتکاری و تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایشان در مسیر انقلاب است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنرمند منتخب در چشم اهالی هنر جایگاه بالایی دارد که این جایگاه با کار مداوم و ممارست در خلق آثار به وجود آمده است. 

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به ایجاد بنیاد پویانمایی و مخالفت گروهی از ایجاد این ساختار جدید گفت: قرار است وزارت فرهنگ یک حوزه تنظیم گر، نظارتی و حامی پدید آورد که نیازمند یک جایگاه مترقی و ترفیع یافته است که بتواند این ماموریت به درستی انجام دهد. 

وی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و با پذیرفتن اقتضاعات جدید حکمرانی باید این کار صورت می‌گرفت، مثلا وقتی که یک پویانمایی سینمایی در داخل و خارج از کشور به نمایش درمی آید و افتخار بالایی کسب می‌کند، نشان دهنده این است که این بنیاد به افزایش این ظرفیت‌ها کمک کرده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد