Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اذعان کرد: محور مذاکرات با طالبان خروج آمریکا از افغانستان نیست.

زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان درباره روند مذاکرات به منظور دستیابی به نتیجه‌ای با طالبان گفت: امیدواریم در سیر مذاکرات با طالبان پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان در ۲۰ جولای سال جاری میلادی نتیجه خوبی حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در این باره گفت: روند پیش‌رو دشواری‌هایی به همراه خواهد داشت. انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حتی اگر پیشرفتی در مذاکرات صورت نگیرد هم برگزار خواهد شد؛ اما برای هرچه سالم‌تر برگزار شدن آن حمایت‌های لازم را به عمل خواهیم آورد.

خلیل‌زاد در ادامه گفت: اگرچه ممکن است در جریان مذاکرات گاهی عقب نشینی‌هایی صورت بگیرد؛ اما محوریت آن خروج آمریکا از افغانستان نیست. تفاهم نامه صلح با طالبان می‌تواند مجرای عقب نشینی را باز کند، اما روندی که پیش می‌بریم توافق برای خروج آمریکا نیست.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد که طالبان هنوز آماده آتش بس پایدار نیست که خود یکی از مسائل حساس این روند میان طالبان و دولت افغانستان به شمار می‌رود.

   

 

مهر

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CMW برچسب ها: خلیل‌زاد ، خروج آمریکا از افغانستان ، طالبان

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خلیل زاد خروج آمریکا از افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین