Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:25:12 GMT

صادرات ۴.۷ میلیون تنی فولاد طی ۱۰ ماه

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۷۰۹۴

صادرات ۴.۷ میلیون تنی فولاد طی ۱۰ ماه

دستیابی به صادرات ۱۴ میلیون تنی فولاد در سال ۱۴۰۴ باعث شده است در سال های اخیر شاهد روند رو به رشد صادرات فولاد در کشور باشیم تا جایی که بر اساس آمارهای منتشر شده در ۱۰ ماه سال جاری ۴.۷ میلیون تن از ایران به کشورهای دیگر صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ایران به عنوان دهمین فولادسازی جهان در افق 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن را هدف گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می شود که 41 میلیون تن از آن در داخل کشور به مصرف برسد و 14 میلیون تن از به خارج از کشور صادر شود.

 

برای دستیابی به این مهم افزایش ظریف تولید در بخش فولادی دنبال می شود تا جایی که انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام کرده است: «جمهوری اسلامی ایران در دوره پنج ماهه 2018 (11 دی 96 تا 10 خرداد 97) در بین 66 کشور تولیدکننده فولاد به جایگاه یازدهم تکیه زد. چین صدرنشین جدول تولید این فلز راهبردی است.»

 

اطلاعات منتشر شده از جداول آماری این انجمن بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران فقط در مدت ماه می امسال ( 11 اردیبهشت لغایت 10 خرداد) توانسته رتبه دهم را کسب کند. میزان تولید فولاد خام ایران در این ماه به بیش از 2 میلیون و 15 هزار تن رسید که سبب شد در جایگاه دهم فولاد سازان دنیا قرار گیرد.

 

پیش از این، انجمن جهانی فولاد از تولید هشت میلیون و 127 هزارتن فولاد خام در دوره چهارماهه نخست 2018 توسط ایران خبر داده بود که نسبت به دوره مشابه پارسال(6 میلیون و 369 هزار تن) افزایش 27.6 درصدی داشت.

 

این در حالی است که در جدیدترین گزارش جداول آماری شرکت های بزرگ فولاد ساز (ذوب آهن، مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان) مجموع صادرات 10 ماهه 97 در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت 19 درصدی دارد. مجموع صادرات فولاد شرکت های یاد شده در دی امسال به رقم 349 هزار و 597 تن رسید و با توجه به متوسط 10 ماهه که کمتر از 471 هزار تن بود، کاهش 49 درصدی را نشان می دهد.»

 

ایرنا خبر داده است: «بررسی داده های دوره مورد بررسی حاکی از رشد صادرات میلگرد توسط ذوب آهن اصفهان است بگونه ای که در دیم اه سه هزار و 849 تن میلگرد صادر شد که نسبت به دی ماه 96 رشد 149 درصدی داشت. همچنین 10 ماهه 97 در مجموع 125 هزار و 935 تن میلگرد توسط ذوب آهن صادر شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشت.

 

فولاد خوزستان در دوره 10 ماهه امسال یک میلیون و 840 هزار و 143 تن صادرات داشت که سهم دیماه 175 هزار و 971 تن ثبت شد. علاوه براین فولاد مبارکه اصفهان نیز در مدت 10 ماهه 97 به میزان 755 هزار و 945 تن صادرات داشت که در مقایسه با مدت مشابه در سال 96 افت 14 درصدی را نشان می دهد و سهم صادرات دیماه این واحد هشت هزار و 358 تن بود.»/

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایام فاطمیه فاطمیه انقلاب اسلامی 22 بهمن راهپیمایی22 بهمن اصفهان خبرگزاری شبستان اردبیل استان بوشهر شهادت حضرت زهرا س فولاد صادرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴