Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دارای پیشرفت های بسیاری بوده که تاسیس 12 دفتر مجاز در سطح این استان گواه بر این ادعاست، دفاتری که قبل از انقلاب حتی یک مورد آن در این منطقه وجود نداشت.

به گزارش ایرنا، حج و زیارت نامیست آشنا که با شنیدنش تصور زمزمه ذکر صلوات در کنار سپند دود شده مادران و آویزی از گل در دست آشنایان تداعی استقبال از عزیزی را دارد، عزیزی که با جلای روح بعد از سفری عاشقانه به خانه و کاشانه خویش بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفرهای زیارتی مرحمی بر دلهای شکسته و باران رحمتی برای زدودن گناهان و منیت ها و خالص شدن است.
هر ساله شمار زیادی از عاشقان بارگاه ملکوتی حضرت حق از سراسر دنیا پر می گشایند تا شاید نور رحمت الهی بر آنان تابیدن گرفته و روح و جسم شان را صیقل دهد.
سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان با ایجاد 12 مرکز فعال و مجاز در سطح این استان توانسته گامی مهم در ایجاد خدمات زیارتی بردارد این در حالیست که قبل از انقلاب حتی یک مرکز زیارتی در این منطقه وجود نداشته است.
مدیر حج و زیارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا دهه 60 هجری شمسی فقط برای زائران حج تمتع آن هم از طریق مدیریت حج و زیارت برنامه ریزی و خدمات انجام می شد، در حالی که اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی علاوه بر زائران حج تمتع و عمره برای زائران عتبات مقدسه نیز برنامه ریزی و خدمت رسانی انجام می شود.
رضا کیخا ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب سالانه تعداد محدودی زائر از سیستان و بلوچستان به سفر حج اعزام می شدند در حالی که اکنون هزار و 925 زائر سالانه به سفر حج مشرف می شوند.
وی تصریح کرد: در گذشته اعزام زائران از فرودگاه های استان های همجوار صورت می گرفت که با مشکلات زیادی برای زائران همراه بود اما اکنون تمام پرواز های سیستان و بلوچستان به مقصد عربستان و عراق از فرودگاه بین المللی زاهدان صورت می گیرد.
مدیر حج و زیارت سیستان و بلوچستان در خصوص خدمات پزشکی به زائران گفت: قبل انقلاب هیچ گونه برنامه ای برای خدمات درمانی زائران وجود نداشت اما اکنون یکی از افتخارات سازمان حج و زیارت تشکیل هیئت پزشکی حج است که علاوه بر انجام معاینه و آزمایش ها قبل از اعزام در حین و بعد از اعزام نیز این برنامه ها ر انجام می دهد که سهم پزشک در این حوزه از استان 35 نفر است.
وی به برنامه ها سازمان حج و زیارت اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف بلند این سازمان تربیت نیروی ماهر و متخصص برای خدمت رسانی به زائران است که در این راستا برگزاری آزمون، مصاحبه و انجام آموزش های تخصصی دوره ای در دستور کار این نهاد قرار دارد.
کیخا حفظ عزت، منزلت، کرامت و صیانت از حقوق زائران را اولویت کاری سازمان حج و زیارت عنوان کرد و افزود: با ایجاد ستاد در شهرهای مکه، مدینه، کربلا، نجف و کاظمین علاوه بر نظارت بر نحوه خدمت رسانی، اقدامات و پیگیریهای لازم برای رفع مشکلات و تامین حقوق زائران انجام می شود.
وی به حوزه آموزش زائران قبل از اعزام اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه های این سازمان هدفمند کردن زائران در جهت بهره برداری معنوی لازم در ایام زیارت است که بدین منظور تشکیل کلاس های آموزشی قبل از اعزام نقش مهمی ایفا می کند.
مدیر حج و زیارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای زائران حج تمتع 12 جلسه آموزشی در ایران و 10 جلسه در کشور عربستان برگزار می شود و این امر در حوزه عتبات یک جلسه آموزشی است.
وی یکی از افتخارات سازمان حج و زیارت را برنامه ریزی و ساماندهی پیاده روی اربعین عنوان کرد و اظهار داشت: امسال هفت هزار و 647 نفر برای شرکت در مراسم اربعین به عتبات عالیات اعزام شده اند و در طول سال گذشته نیز 269 نفر زائر به صورت کاروان زمینی، پنج هزار و 797 نفر به صورت هوایی با ظرفیت 6 هزار و 66 زائر به عتبات عالیات تشرف یافته اند.
کیخا با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات زائران از طریق سامانه های رزرو حج، فاخر، عتبات و غیره گفت: با بهره برداری از امکانات الکترونیکی تمام خدمات به زائران، کارگزاران، نظارت بر عملکرد و ارائه خدمات به صورت سیستمی انجام می شود که در این راستا از زائران حج تمتع در خواست می شود برای بروز رسانی اطلاعات خویش به درگاه اینترنتی reserve.haj.ir مراجعه کنند.
9914 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي چهل سالگي انقلاب حج و زيارت سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: از اواخر اردیبهشت ماه امسال پرواز‌های زائران خوزستانی به سرزمین وحی آغاز خواهد شد.

محمد امین یاقوت افزود: در حج تمتع امسال سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به همراه عوامل ستادی و کادر درمانی  در قالب ۲۵ کاروان اعمال و مناسک حج را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تمامی زائران خوزستانی مدینه قبل هستند، اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران استان در سرزمین وحی فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت خوزستان بیان کرد: عملیات بازگشت زوار خوزستانی سرزمین وحی از اوایل تیر ماه انجام خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد