Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور از جمع‌آوری ۴۱۱میلیارد تومان زکات طی ۹ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: از زکات جمع‌آوری شده ۳۲۵۵ مورد جهیزیه به نوعروسان اهدا شده‌است. ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد سراب‌نشین امروز در جلسه شورای زکات استان اظهار داشت: مسئولان با همت بالاتری وارد عرصه زکات شوند، به‌فرموده مقام معظم رهبری ما باید یک نهضت برای زکات برپا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان لرستان در بحث زکات استان سوم یا چهارم کشور است و میزان زکاتی که جمع‌آوری شده با ظرفیت استان لرستان و انتظار مقام معظم رهبری فاصله زیادی دارد و همت سنگ‌تمام مسئولان و صداوسیما را می‌طلبد.

حمایت کمیته امداد اصفهان از مردم مناطق محروم با استفاده از زکاتهمدان|پرداخت زکات موجب نابودی فقر و اصلاح امور جامعه می‌شود112 میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور عنوان کرد: تمام هزینه‌های مربوط به جمع‌آوری زکات از محل اعتبارات کمیته‌امداد هزینه‌شده و ریالی از زکات جمع‌آوری مصرف نمی‌شود، اگر شورای عالی زکات این اجازه را به ما بدهد از محل جمع‌آوری زکات مقداری را هزینه کنیم.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که زکات جمع‌آوری‌شده در روستاهای مختلف استان و کشور در همان محل توسط اعضای شورای زکات روستا هزینه شود.

سراب‌نشین گفت: کل درآمد زکات جمع‌آوری شده در 9ماه اول امسال411میلیارد تومان بوده که حدود 276 میلیارد تومان آن مربوط به زکات مال و حدود 135میلیارد تومان مربوط به زکات فطریه است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور خاطرنشان کرد: از کل زکات جمع‌آوری شده در 9 ماه اول امسال 409میلیارد آن یعنی 99.5درصد در 9 ماه اول هزینه‌شده که از این مبلغ 308میلیاردتومان صرف امور محرومین و 101میلیاردتومان صرف پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه شده‌است.

سراب‌نشین اظهار داشت: از مبلغ 308میلیارد تومان که صرف امور محرومین شده تقریباً 184میلیون تومان صرف امور معیشت آنان شده و یک‌میلیون و 174هزار و 650 نفر از کمک‌های معیشتی بهره‌مند شدند.

وی افزود: از زکات جمع‌آوری شده حدود 27 میلیارد تومان صرف مسکن، 4 هزار و 70واحد احداث، 2هزار و 731 واحد مرمت‌، حدود 11میلیارد و 700 میلیون تومان صرف جهیزیه و 3هزار و 255 مورد جهیزیه به محرومین خدمترسانی شده‌است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور عنوان کرد: هم‌چنین از زکات جمع‌آوری شده حدود 5میلیارد تومان صرف امور درمانی شده و  15 هزار و 987 نفر کمک‌هزینه درمانی بهره‌مند شدند، حدود 9میلیارد تومان صرف هزینه‌های تحصیلی 22هزار و 950 نفر و نیز یک‌میلیارد و 600میلیون تومان صرف 205 نفر آزادی زندانی شده‌است.

انتهای پیام/ن

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • ۲۹۰ سری جهیزیه در خاش توزیع شد
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سمنان
  • فعال شدن رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • اهدای ۱۴۴ جهیزیه ایرانی به نوعروسان یزدی
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس